Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.9.2007 21:36
Itse tein silleen että ilmausruuvi oli koko ajan auki. Laitoin ilmausruuvin päähän läpinäkyvän letkun, sitten kun neste alkoi kunnolla kiertää eli nous hyvin letkua myöten ylöspäin jarrua painettaessa, ruuvi kiinni. Avot.
18.11.2007 16:32
joo kyselisin tämmöstä kun yhtäkkiä takajarru ei enään toimi tai toimii mut ottaa kiinni vast ku pumppaa noin viis kertaa pitäiskö jarrunestettä lisätä vai mikä on vikana??
18.11.2007 18:00
Take2 kirjoitti:joo kyselisin tämmöstä kun yhtäkkiä takajarru ei enään toimi tai toimii mut ottaa kiinni vast ku pumppaa noin viis kertaa pitäiskö jarrunestettä lisätä vai mikä on vikana??
Onko nestettä,paloja jälellä,paskaa välissä,levy kiero,letku ehjä??
28.11.2007 17:41
1. Avaa jarrunestesäiliö ja täytä se
2. Pumppaa kahvaa kunnes tuntuu vastetta. Älä nosta kahvaa puristusten aikana aivan auki. Älä siis pumppaa koko kahvan liikeellä, kuin ensimmäinen puristus. Säilytä siis koko ajan pieni paine letkussa.
3. Pidä kahva pohjassa ja avaa ilmausruuvi hetkeksti, jotta ruuvista sihahtaa ilmaa ja mahdollista jarrunestettä pieni pruittaus.
4. Toista kohdat 2 ja 3 kunnes avatessa ilmaruuvi ruuvista tulee siisti pruitti pelkkää jarrunestettä (ei räiski enää). Muista pitää säiliö koko ajan täynnä jarrunestettä. Lisää siis kun jarruneste hupenee. Tämä siksi, jotta jarrujärjestelmä ei imaise ilmaa säiliön kautta.
5. Täytä säiliö ja sulje se.
Mikä avuksi jos tämä ei auta?
28.11.2007 18:40
mika44 kirjoitti:1. Avaa jarrunestesäiliö ja täytä se
2. Pumppaa kahvaa kunnes tuntuu vastetta. Älä nosta kahvaa puristusten aikana aivan auki. Älä siis pumppaa koko kahvan liikeellä, kuin ensimmäinen puristus. Säilytä siis koko ajan pieni paine letkussa.
3. Pidä kahva pohjassa ja avaa ilmausruuvi hetkeksti, jotta ruuvista sihahtaa ilmaa ja mahdollista jarrunestettä pieni pruittaus.
4. Toista kohdat 2 ja 3 kunnes avatessa ilmaruuvi ruuvista tulee siisti pruitti pelkkää jarrunestettä (ei räiski enää). Muista pitää säiliö koko ajan täynnä jarrunestettä. Lisää siis kun jarruneste hupenee. Tämä siksi, jotta jarrujärjestelmä ei imaise ilmaa säiliön kautta.
5. Täytä säiliö ja sulje se.
Mikä avuksi jos tämä ei auta?
Koita painaa ilmaruuvin kautta nestettä väärinpäin vaikka apteekin lääkeruiskulla,katot ettei ruiskussa ilmaa ja letku ruiskun ja ilmaruuvin väliin,ilmaruuvi auki ja painat et tulee säiliöön nesteet.Sitten jos ei pelaa nii muualla vika
28.11.2007 20:41
Jos sulla on ollu jarruletku irti tai valunut muuten tyhjäksi, niin helpoin tapa ilmata on kyllä lutkuttaa siitä kahvasta ihan täyttä liikettä kansi irroitettuna. Jops Brembulissa tulee ilma yläkautta pois, jos se pääsylkky ylipäänsä toimii kunnolla. Jos letku lähtee pääsylkystä yhtään yläviistoon, voi olla ettei se ilmaannu ennen kuin sidot sen letkun tai siirrät pääsylkkyä siten, ettei letku käy missään vaiheessa yhtään ylempänä. Lopuksi sitten yks noiden em. ohjeiden mukainen ilmauskierros, ehkä kaksi ja se on siinä.
28.11.2007 20:51
Jos ei o viel ongelma ratkennu ni kokeiles tätä..
itellä oli sama ongelma ton yz kans, ei vaan ilmaantunu
Sitten laskettiin vaan nestettä yläpäästä alapäähän ja sitten kun tuli niin kaikki kiinni -> ilmaus -> Hyvin toimiva etujarru
28.11.2007 22:01
Toi toimii kytkimen kanssa, mutta useimmissa jarrun pääsylkyissä neste ei pääse vapaasti valumaan säiliöstä letkuun, vain toisinpäin.
28.11.2007 22:05
En tiiä, mutta toimi mulla... Ja siis letku oli irti yläpäästä ja siitä laskettiin.. Sellanen pointti
28.11.2007 23:42
Oukei, silloin toimii missä vaan ja loput saa helpoimmin ulos yläpäästä.
Brembuliin muuten semmonen vinkki, että sen paluureiän kärsii suurentaa (huolella!) ainakin 0.6mm terällä ja vielä pelittää. Isompi onkelma on se mäntä, kotariin kantsii ottaa semmonen jossa se painetiiviste on 1mm lähempänä ulkotiivistettä kuin orkkiksena.
26.12.2007 12:31
Olipa homma ilmata nuo geesin jarrut. Laitoin ilmausletkun päähän takaiskuventtiiliksi pyörän venttiiliin, ja laskin nesteet läpi koko jarrujärjestelmästä useampaankin kertaan, mutta aina vaan ilma kurmutti jostain pääsylinterin suunnalta. Syy oli ilmeisesti juurikin tuo jarruletkujen tekemä mutka pääsylinterien yläpuolella (sekä etu-, että taka), josta ilma ei lähtenyt liikkeelle.
Ei siinä muuta kun jarruletkut irti satuloista, kohti tallin kattoa ja uudelleen ilmaus. No nyt lähti kuplat kiertoon ja loppu sujuikin sitten leikiten. Samalla kertaa pumppasin koko jarrujärjestelmän läpi uudet nesteet.
26.12.2007 17:40
mikä onkun takajarru poljin ei toimi? takajarrupuristimen männät ei liiku vaikka kuinka painan poljinta monesti, sitten turhhannuin ja avasin kaikkia muttereita ja laitoin kiinni jokasesta tuli vähän ilmaa kun avasin ja laitoin kiinni, mutta jotenkaan en saanut mäntiä liikkumaan kiitos vastauksista
26.12.2007 18:49
Ja pyörä oli?
26.12.2007 22:28
jjjanesky kirjoitti:mikä onkun takajarru poljin ei toimi? takajarrupuristimen männät ei liiku vaikka kuinka painan poljinta monesti, sitten turhhannuin ja avasin kaikkia muttereita ja laitoin kiinni jokasesta tuli vähän ilmaa kun avasin ja laitoin kiinni, mutta jotenkaan en saanut mäntiä liikkumaan kiitos vastauksista
tm 85
27.12.2007 1:07
Ai. Siis TM racing 85 vai?
Männät???
Brembo vai Nissin?
Brembon tapauksessa uusi pääsylkyn tiivisteet, ellei auta niin molempiin sama: Pura, puhdista ja tarkista, pääsylkky ja työsylkky. Olettaen, että nestettä on. Tuota monikkoa "männät" en siltikään ymmärrä, et kai voi todella tarkoittaa, että työsylkky liikkuu jos pääsylkky on jumissa?