Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

13.6.2013 20:06

onko 4.0 nesteet? kokeile dot 5.1 nesteitä pitäisi toimia paremmin kuumana.

vaihtoehtojahan on paljon.

-onko levyt ja palat kuinka kuumat sillon kun lakkaavat toimimasta? levyllä ei välttämättä ole tarpeeksi jäähdytystä

-materiaalit, jos on halpislevy tai palat materiaalina saattaa olla jotain aivan muuta kuin tarkoitukseen sopivaa.

Re: Huolto & korjaus

13.6.2013 22:34

Nesteet on 4.0. Pitääpä koitaa laittaa 5.1 sisään, josko alkaisi toimimaan,

Levyt vakio kamaa. Levyn väri muuttuu melko tummaksi ja yllätys yllätys todella kuuma.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 0:11

Kotareiden jarrut on kyllä ihan oma maataan ja etenkin etujarru on jotenkin vain hämärä ku kahva menee tosi syvälle pohjaan eikä ole sellaista vastusta kuin esim japseissa tai sen sellaisissa.

Onko kukaan muu huomannu että menis nesteet(5.1) likaseks tosi nopeesti? :nörtti:

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 0:47

jos levy vaihtaa väriä niin on levyn jäähdytyksessä ongelmat tai voi mäntä jumittaa ja laahaa liialti koko ajan.

edit* eli älä vaihda nesteitä ei auta.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 11:16

Mullakin levyt vaihtaa välillä väriä erityisesti jääradalla mut ei silti keitä jarrut.
Ekana lisäisin järjestelmän tilavuutta ja toisena kikkana vähän häävimpää jarrunestettä.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 11:37

Tätä varmaan kannattaisi koittaa.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 11:52

Millaisesta ajosta on kyse? Onko mahdollista, että pidät jarrua lähes aina jatkuvasti pohjassa? Normaalikrossi/-enska-ajossa ei takajarrulle kovin helposti tule sellaista käyttöä, että se siitä juuri kuumenisi, paitsi jos pitää jarrua päällä samalla kun antaa hanaa. Jos jotain on pielessä, niin sitten tietysti.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 11:58

Kotarin takajarrun pääsylinteriin saa säiliön korotusosan, jolla saada lisää nestetilavuutta. Olen itsekkin harkinnut Sellaisen hankkimista.
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... y-U6907846

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 17:25

Tämä tapahtuu monesti vauhdikkaalla, mutkaisella ja pattisella pätkällä. Luultavasti tulee sidottua jarrupateissa perää kenties. Minkä olen kanssa huomannut ajo tavassani on, että takarengas ei mene enään lukkoon oikeastaan ollenkaan.
Tulisko se siinä sitten liikaa laahattua jarrua :roll: . Sitten kyllä peräki pompikselee minne sattuun ja holtittomasti jos ei sido. Pitäiskö iskareille tehdä shimmitys tai jotain?

Omasta mielestä jarrujalka menee vasta jarrulle kun tarve. Ei pitäis ainakaa kaasupohjas tulla paineltua sitä

Pitää koittaa tuota korotus hommaa ja katsoa sitten jatkoa.

125 2t peli kyseessä

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 18:55

Minkälaisia momenttiavaimia olette käyttäneet ktm exc300, että sais nuo sylinterin mutterit väännettyä momentteihin.? :nörtti:
Antakaas jotain vinkkejä merkeistä tai minkälaisia settejä teillä on tuohon hommaan ollut...

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 19:17

Käyttääkö jengi oikeasti ylipäätänsä momenttiavaimia mopohommissa?

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 20:12

Käyttää?

Tuossa TM:n vertailussa Bilteman avain yltää viiteen tähteen ollen vertailun paras. Kaverilla on kyseinen avain ja ihan toimiva kuulemma on. http://tekniikanmaailma.fi/muu-tekniikka/vertailut/tm-vertailu-momenttiavaimet
Viimeksi muokannut FMF päivämäärä 14.6.2013 20:22, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 20:15

kyllä ainakin kannen pultit,nokkienratas,nokkapukki tulee laitettua. Kolmiopalojen pultit olisi kans hyvä varmaan pistää momenttiin, mutta kun tuntuu menevän kireempään kuin mitä itse laittaisin, niin tulee sitten nekin laitettua vain käsituntumalla.

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 20:25

jo kirjoitti:kyllä ainakin kannen pultit,nokkienratas,nokkapukki tulee laitettua. Kolmiopalojen pultit olisi kans hyvä varmaan pistää momenttiin, mutta kun tuntuu menevän kireempään kuin mitä itse laittaisin, niin tulee sitten nekin laitettua vain käsituntumalla.


Entäs noi sylinterin mutterit, "nut, cylinder base 35nm". Ostin tommosen saksalaisen Caroluksen vääntimen 140€, momentti 15-70nm. Kattelin, että kannen pultithan tuolla kyllä vääntää ja kaks noista sylinterin m10 muttereista, mutta entä ne kaks sieltä pakopuolelta, jotka näyttäis olevan niiden pa-säätimen suojien takana? Eihän tuonne räikkä mahdu...? Miten nämä olette laittaneet, joku lenkki+momenttiavainviritys? 8o

Re: Huolto & korjaus

14.6.2013 20:41

on niihin jotain valmiina myytäviä virityksiä, mutta ihan käsinmomenttiin laittanut ku ei ko. työkaluja ole.