Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.11.2010 1:31

Kyllä ne on ihan ok sivut!! Katsoin köyhänä heti tietysti halpakorit,ym.halpikset,niin jostain syystä tuli"www sivua ei voida avata"..

17.11.2010 0:08

No kiitti! Jakaa varmaan mielipiteitä, kun tein tuon omalla tavallani. Esim. ärsyttää nettikaupat joissa ei ole kunnolla kerrottu toimituksesta. Toinen on se että monessa on biljoona tuotetta, luvataan jokin toimitusaika ja sitten 2pv muuttuu 2viikoks kun tilaa jotain -> mulla ne seisoo netissä tasan semmosena kun asia oikeesti on ja paljon tuotteita on esim. vielä hyllyssä (sesonkituotteet), mutta kun ne menee, maaliskuussa tilataan uutta, eli ei tuu ainakaan negatiivisia ylläreitä kun ei lupaa liikoja kun ei joka hetki kerkiä päivittään.

Nyt on linkit oikein, eilen puuttu jo linkitettyjä sivuja. Ne kuvakkeet avaa tuoteryhmäsivut, halpatuoteryhmä, kesärenkaat ja melkein kaikki varaosat puuttuu vielä. Voiteluaineet, poistot, omat tuotteet, nastarengastuotteet ja sisärenkaat on siellä, justiinsa sain ne osiot valmiiks.

Se halpatuoteryhmä tulee sisältämään mm. Mitroc't, Narakut, halppissäätimet ja katkasijat. Hyvin harvaa sen ryhmän tuotetta on tai tulee olemaan varastossa, eli kuten etusivulla todetaan, vain jos tarjoaa parempaa vastinetta rahalle kuin muut. Koko tuoteryhmä tulee olemaan olemassa vain siksi kun on tavallaan pakko, vaikka siihen kuuluvia muiden myymiä tuotteita vaihdetaan koko ajan ajokeista pois ja omat kokemukset on sitä luokkaa etten asennettuna myy (ei niinku o järkee tehdä työtä kahteen kertaan, kun ei asiakkaan kuulu maksaa kuin yhdestä). Se vaan on niin, että jos mopoon saa kympillä halvat jarrupalat ja kahdella paremmat, kannattaa unohtaa ne kympin palat. Kaikkiin ei sit toki saa kuin niit' kympin paloja tai sit 30/40e, tilanne v'h'n muuttuu.
Mun pitää vielä kuluttajaviraston kanssa huomenna selvittää miten sen voi käytännössä toteuttaa ettei mitään palautusoikeutta ole, esim. käykö maininta että asiakkaan tulee ymmärtää valitsevansa laadullisesti puutteellisia tuotteita ja tuotteiden luonteesta johtuen niille ei palautusoikeutta voida myöntää.

17.11.2010 1:14

Kyllä sä oot miettiny hommaa ja toivotaan paljon hyviä kauppoja :) -timppa

17.11.2010 15:48

SMK) kannattaisi kyllä suosiolla luovuttaa tuo nettisivujen teko jollekin asiansa osaavalle. Suoraan sanottuna nuo sivut näyttävät aivan hirveiltä. Oikeasti tuon näköisillä nettisivuilla ei nykyään saada enää uusia asiakkaita houkuteltua. Tuon näköisten sivujen luotettavuus uuden nettiasiakkaan silmissä on kyllä todella heikkoa, sillä tuo verkkokauppa näyttää n. 10 vuotta sitten tehdyltä. Tuosta luotettavuudesta esimerkkinä se, että uskaltaisinko minä luovuttaa yhteystietoni tuon näköisille sivuille. En.

Tämä on puhtaasti rakentavaa kritiikkiä. Ammattilaisen suunnittelemiin sivuihin laitetut rahat tulevat olemaan sata prosenttisen hyvin sijoitetut rahat pitkällä aikavälillä.

17.11.2010 16:02

Epäselvät fontit vaikkakin kookkaat, epämääräisiä merkkejä(€-merkki ainakin) ja ei ainakaan tähän koneelle sopinu framet yhtään. Ja kannettavalla vielä huonommin, kokeilemattakin se on selvähomma.(eli resoluutio on melko varmasti suunniteltu omalla koneella ajattelematta 1024*768 näytöllä selaavaa. Jollain isommalla toimii varmaan paremmin)

Eli jos haluu hiirellä scrollata tavaroita niin se rullailee keskellä sivua olevassa framessa ja yleensä jotain peittyy aina, hiirellä pitää hakea sivusta kohtaa missä pääsee alaspäin haluamassaan kohassa. En tykkää tästä ominaisuudesta.

Jos nyt suoraan sanoo niin luotaan työntävät sivut, en ostaisi vaikka olisi halvempaakin.

17.11.2010 19:48

täysin samaa mieltä edeltävien viestien kanssa!

17.11.2010 22:00

Joo, on niin kamalat sivut ettei ei edes kiinnosta selailla niitä!

17.11.2010 22:25

Joo, eiköhän se tullut jo selväksi. Mene edes rakentavankritiikin piikkiin viimeiset kommentit.

17.11.2010 22:29

ikinä en ole SMK:n pajalla käyny ja vaikka se paikka olis miten siisti tahansa niin kyllä nettisivut antaa hieman "nyrkkipajamaisen" ensivaikutelman ja olen kyllä parempiakin sivuja selaillut mut parempi kun en hirveesti valittele ku ei oo minkään näköstä käsitystä miten nettisivuja tehdään kun power pointtiakin opin käyttäämään vasta amiskassa (tällä viikolla) :D

17.11.2010 23:02

Eihän se helppoo hommaa ole jos ei meinaa tietää mitä tekee mutta eihän sitä nettisivujen kannalta kannata ruveta liikettä arvostelemaan. Toki itse mainitsisin jossain että sivut keskeneräiset taikka koittaisin hommata jonkun asiasta tietävän auttamaan sivujen viimeistelyssä.

18.11.2010 0:33

Kiitos asiallista palautetta antaneille.

Pitaa heti lisata sinne alkuun, etta verkkokauppa on viela kesken ja tuoteita listaan koko ajan.

Mun tietääkseni olen ainut alan verkkokaupan pitäjä, joka oikeasti kertoo kaiken tarpeellisen - jos etusivun vaivautuu lukemaan läpi. Yleensähän toimitusehtoihin ei kukaan viitsi edes tutustua...ennen kuin tulee ongelmia ja sitten mitä löytyy - ei juuri mitään.

Eli hivenen pelästyin tuota, ettei uskaltaisi nimeään ja osoitettaan antaa. Kas vaikka tilaisi puhelimellakin, ne nyt tarvitaan jotta voi mitään lähettää. Ihan tosiaan vaikuttaa niin epäasiallisilta että jopa rikolliseksi syytä epäillä?

Euron merkki -kommenttiin. Kaikilla alasivuillakin on se koodipätkä, jolla pitäis näkyä oikein. Tänään päivitetyillä osilla voi olla skandeja väärin, mutta latasin ne vasta äsken, eli olisiko selaimen merkistö vaan väärässä asetuksessa?

Missä kohtaa käytetty fontti on epäselvä? Katselen koko ajan 1280x1024 resoluutioon asetetulla näytöllä sitä mukaa kun teen ja näyttäähän kaikki tuoteotsikot silloin vähän isoilta. Mutta jos näytön laittaa 1600x1200, näyttää pieneltä. Kaikissa selaimissa on zoomaus, lienee tarpeellinen ominaisuus.
willik, jos taulukon scrollailu tökkii, miten pärjäät täällä? Tai missään sivuilla? Ajattele kuinka hirveä ero tulee 2000x näytöllä vs. 1024x näytöllä jos sivu olisi aina sen suuruinen kuin sivulle mahtuu? Onko tahan mahdollisesti jokin ratkaisu_

Sivujen ulkoasu on haetun lainen. 10v. sitten yleensäkin nettisivut olivat paljon selkeämpi, ilman sitä hirveetä määrää ripellystä mihin nykyään törmää joka puolella, vaikka kataforin sivut. Eli voi hyvinkin olla kommentti naulan kantaan.

Huomasin kylla eraiden kommentoineen, heti tilaisuuden saatuaan, niin kuin vaan mista ja miten ikina keksii mua maahan lyodakseen paatavoitteena. Palvella tassa yritetaan ja oma elanto saada, pakon edessa kaikkea yritettava, paskat mua kiinnosta html nyt ainakaan kun vois jotain oikeestikin tehdä!

En todellakaan ole mikaan nettisivujen tekija tai bittinikkari, mutta valmiit verkkokauppaohjelmat on kylla aika perseesta kun laittaa edes 10% siita mita tuonnekin on tulossa. Testasin niita kolme paivaa ja ulkoasustahan tulee puolivakisin hieno, muu kusee taysin tai viela pahemmin. Tuotteiden lisays ja paivitys pitaisi olla helppoa ja voida hyödyntaa valmista tietokantaa/varastokirjanpitoa, vaan ei onnistu millaan.
Siispa koodausvinkkejakin kaivataan, ei mun kaveripiirissa ole ketaan koodaajaa.

Saisiko sivujen ulkoasulla sitten haalittua lisaa herateostosten tekijoita? Talla alalla? Epailen ettei kovin montaa... Karkottaako se sitten ne ketka haluaa nopeasti nahda loytyyko taaltakaan mita etsii? Pahin tilanne.

Kysyin tarjousta tuosta verkkokaupasta ja siihen menee 1500e yksinaan + helvetisti omaa tyota. Jos se raha olisi tosiaan pistettavissa verkkokauppaan talla alalla/firmalla joka ei pida puolen minjoonan varastoa ja myy myos moottoripyoria, niin silla toden totta rikastuisi. Mutta kun odotusarvo on, etta verkkokauppamyynti kasvattaa vuosimyyntia 2000-5000e ja laskee siita keskimaarin katetta kulujen jalkeen 15-18%, eli maksimissaankin 800e, menis vuosia saada edes se verkkokaupan tekemisen hintakin takaisin!

18.11.2010 1:31

Tänäpäivänä homma on mennyt siihen, että jos sivusto ei ole ns. mediaseksikäs nuorempi sukupolvi ei siellä viihdy. Jos sivusto näyttää ekalla silmäyksellä 10V vanhalta porukan ensimmäinen fiilis on se, että sivuston sisältämä tieto on 10V vanhaa.

Jos haluaa saada kotisivuilla olevan kauppapaikan juttelemaan suoraan varastokirjanpidon kanssa on käytännössä kaksi vaihtoehtoa, joko teet itse tai käytät kiitettävän summan euroja joko valmiiseen tai räätälöityyn sovellukseen. Monet kaupalliset sovellukset sisältävät tiedon importin jonka avulla on helppo tuoda esimerkiksi varastosaldot järjestelmään. Tämä ei ole automaattinen, mutta se harvoin on tarpeen.

Se että toimitusehdot yms tiedot on tuotu etusivulle on toisaalta hyvä juttu, mutta samaan aikaan siitä ei ole mitään hyötyä. Ne henkilöt joita kiinnostaa jonkun tietyn tuotteen ostaminen todennäköisesti katsovat ensin saatavuuden ja hinnan ja vasta sitten toimitusehdot. Eihän niillä toimitusehdoilla ole mitään merkitystä jot tuotetta ei ole saatavilla.

Jos tarvitsen jotain nyt ja heti, en tilaa sitä verkkokaupasta. Valtaosa tavarasta jota tilailen verkkokauppoista on sellaista jonka kanssa ei ole kiire.

Kun rupeaa tekemään kauppapaikkaa, niin mielestäni kannattaa ensin kysyä haluaako sillä tukea nykyistä kivijalkakauppaa vai haluaako sillä tehdä oikeata liiketoimintaa. Oikein toteutettuna tuollainen kauppapaikka voi jopa poistaa sen myymälän tarpeellisuuden melkein kokonaan. Myymälään tullaan vain ostamaan sovitusta vaativat tuotteet ja heti tarvittavat tuotteet.

Vaikka tänäpäivänä monella on jo isot ja hyvällä resolla olevat näytöt ei se tarkoita että sivustot kannattaa tehdä yli 1024 pikselin levyisiksi. Edelleen on paljon läppäreitä jotka eivät kykene riittävän suureen resoluutioon, esimerkiksi muodissaolevat miniläppärit ovat järjestään pienellä resolla olevia. Selaimen zoomaus on sellainen ominaisuus jota iso osa käyttäjistä joko ei osaa käyttää tai ei halua käyttää, joten sivu oikeasti kannattaa suunnitella sen mukaan että tuota ei tarvita.

18.11.2010 2:12

wolvie kirjoitti:Tänäpäivänä homma on mennyt siihen, että jos sivusto ei ole ns. mediaseksikäs nuorempi sukupolvi ei siellä viihdy. J..... ja hinnan ja vasta sitten toimitusehdot. Eihän niillä toimitusehdoilla ole mitään merkitystä jot tuotetta ei ole saatavilla.

Jos tarvitsen jotain nyt ja heti, en tilaa sitä verkkokaupasta. Valtaosa tavarasta jota tilailen verkkokauppoista on sellaista jonka kanssa ei ole kiire.

...haluaako sillä tukea nykyistä kivijalkakauppaa vai haluaako sillä tehdä oikeata liiketoimintaa. ... Myymälään tullaan vain ostamaan sovitusta vaativat tuotteet ja heti tarvittavat tuotteet.

Vaikka tänäpäivänä monella on jo isot ja hyvällä resolla olevat näytöt...tuota ei tarvita.


Sori, vähän lyhentelin lainausta.
Ikaan kuin lukisit ajatuksia *sori kaikille, nappis jenkkiasetuksissa toistaseks....
Kiitos tuosta palautteesta. Tarvii muutella fontit yms., on tullut muutakin vastaavaa. Minilappareita en tosiaan tullut ajatelleeksikaan.

10v. takaa, no, jos jo sivun avattuaan toteaa etta joo ja se oli tassa niin herateostaja taisi olla... nakyyhan se tuotteista jo, ettei olla esihistoallisessa ajassa, vaikka etenkin fillaripuolella olen panostanut niidenkin osien saatavuuteen&tarjontaan&vaihtoehtoihin.

Eli mitaan varsinaista myymalaahan ei ole, huoltoliike vain, paavarasto nykyisin ihan muualla, tavaraa pakko olla saatavana heti niin on iso osa tavaraa puolison tyomatkareitilla olevassa varastossa. Alun perinkin tarvikemyynnin pitikin vain tukea huoltotoimintaa, toisaalta antaa edellytykset pitaa mm. se 20 variaattorin remmia varastossa ja toisaalta tuoda lisatuloa kun pelkilla huolloilla ei saa palkkaa linsenssi/yms/kulujen jalkeen. Myymala-kasite BR Pro Service:ssa on siis 50+18m2 huoltohallissa 2m2 toimistonurkkaus ja 3x1m tuotteita esilla, kaikki kamat pinottuna ja/tai ylakerran varastossa kasivarasto, loput toisaalla. Ja sielta tavara lahtee lahes kaikkina arkipaivina jo saman paivan kuljetuksiin.

Verkkokauppa siis toimii nimenomaan muun toiminnan tukena, sama tyomaara se on laittaa koko varastovalikoima nettiin muuten vaan tai suoraan verkkokaupaksi, ainakin nain kun se nyt on tehty. Paatonta touhua muuten. Niin usein kysytaan onko jotain heti vaikka paasivulla lukee etta on!

Kaikkia esim. kilpanastarenkaitakin on siis ne yhdet hyllyssa kuka vaan sisaan astuu saa heti mukaan, mutta on vahan korkeella, eli ei ole iloa "renkaanpotkijoille", sit taas muille palvelu tulee jo pelkasta kysymisesta.

Tarvinnee tuo etusivu pistaa uusiks, toimitusehdot vaikka linkin taakse omalle sivulleen. Idea kun oli, etta tassa on verkkokauppa mista saa halutessaan ne tuotteet just-nyt-heti mita varastossa ilmotetaan olevan ja tuoda se kans esiin. Kuitenkin ainakin pari kertaa kuussa tulee niita yhteydenottoja, etta ilmota tilinumero niin maksan esim. tankorukkaset ja mielellaan heti postiin. Ja kiireisimmat on halunnu MH:lla jopa lk. 50km paahan, kun silla hoitunu jopa 3h:ssa perille.

Huomenna jatkuu... uusin ideoin ja muutamaa pahkinaa edelleen pureskellen... kumpa olisikin ymparivuotinen se kevainen&kesainen tilanne, etta hukkuu toihin eika tarvi yhtaan kiinnostaa mainosten teko tai koodin kans temppuilu!

18.11.2010 8:18

SMK) kirjoitti:Euron merkki -kommenttiin. Kaikilla alasivuillakin on se koodipätkä, jolla pitäis näkyä oikein. Tänään päivitetyillä osilla voi olla skandeja väärin, mutta latasin ne vasta äsken, eli olisiko selaimen merkistö vaan väärässä asetuksessa?

willik, jos taulukon scrollailu tökkii, miten pärjäät täällä? Tai missään sivuilla? Ajattele kuinka hirveä ero tulee 2000x näytöllä vs. 1024x näytöllä jos sivu olisi aina sen suuruinen kuin sivulle mahtuu? Onko tahan mahdollisesti jokin ratkaisu_

Eipä sysätä asiaa soneramaisesti asiakkaan vastuulle. Skandit toimivat aivan kuten pitääkin, joku koodauksessa on kädellään, että €-merkki on mitä lienet. Tai sitten google chrome ei hogase.

Jos arvon SMK sattuisit tajuamaan, että nykyään nettisivun linkit aukaisevat uuden sivun kokonaan, ei pelkästään kehyksessä. Tai jos linkki aukaisee ns. keskisivun kehyksen silloin hiirellä täytyy klikkailla siinä kehyksessä olevia linkkejä.(esimerkiksi lähes kaikki keskustelupalstat) eli silloin hiirellä ei tartte hakea erikseen missä pääsee scrollaan alaspäin sivua. Nyt tuolla sivullasi linkkiä klikatessa pitää hiirellä siirtyä toiseen kehykseen, että pääset valitussa kehyksessä alaspäin. Vielä parempi tapa voisi olla, että linkki aukaisee kokonaan uuden sivun missä ei ole kehyksiä muuten kuin ehkä grafiikan takia. Silloin hiiren sijainnista riippumatta aina scrollaamalla pääsee NÄKYMÄSSÄ alaspäin. Pikku asia mutta itseäni hieman häiritsee ranne vammaisena hiirellä vaeltaminen pitkin näyttöä. Työläs tapa koodata, mutta toisaalta copy-pastella selviää ja pienellä korostuksella missä "valikossa" on.

Zoomia en käytä, ja yleensä en selaa koko näytön kokoisella ikkunalla edes. Tämäkin teksti on kirjotettu 80% ikkuna koolla, kun reso on 1280x1024. Ja helposti pärjää kaikilla sivuilla.

18.11.2010 13:59

Euron merkin saa helpoiten käyttämällä html-entiteettejä.
euron merkki tulee kirjoittamalla lähdekoodiin merkin paikalle €