Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

14.12.2009 23:31

Saanu kipeetä jo aiemmin.

15.12.2009 19:07

Joo kyllä se varmaan siitä pakoventtiilistä on alkanut koko homma.

15.12.2009 23:14

Se tulppa.

16.12.2009 18:19

Voi sekin olla. Taidan tehdä koko koneremontin nyt sitte samalla kun auki on niin ei tartte siihenkään sit minun aikana enää koskea. Toivottavasti...

17.12.2009 20:17

Nyt on pyörän hankinta edessä, ja aluks olin sillä kannalla että piikkinen tulee, mutta nyt oon ruvennu miettimään kasikymppää, joten mitä sanotte? pituutta on 175cm ja painoa 55kg ikää on jo se 15, mutta kasikymppä olis sit kyl isokokonen. tässä vaihtoehdot. Kasikymppä : http://www.nettimoto.com/honda/cr/872301 ja piikkinen : http://www.nettimoto.com/honda/cr/873154 ja tässähän on se että 80 on 00 vuoden ja piikkinen 93....

17.12.2009 20:20

Kasipallo kirjoitti:Nyt on pyörän hankinta edessä, ja aluks olin sillä kannalla että piikkinen tulee, mutta nyt oon ruvennu miettimään kasikymppää, joten mitä sanotte? pituutta on 175cm ja painoa 55kg ikää on jo se 15, mutta kasikymppä olis sit kyl isokokonen. tässä vaihtoehdot. Kasikymppä : http://www.nettimoto.com/honda/cr/872301 ja piikkinen : http://www.nettimoto.com/honda/cr/873154 ja tässähän on se että 80 on 00 vuoden ja piikkinen 93....

Oot jo sen verran miehen mitoissa, että toi kasikymppi on aivan liian pieni sulle. Piikkiä vaan etsimään!

17.12.2009 20:21

No ei kumpikaan noista ja muutenkin ainoo kasikymppi mikä on sulle edes mitenkuten sopiva on TM85, on n. 5cm isompi kuin japsit. Sit tietty niitä piikin rungolal olevia kasikymppejä saa halvalla, mutta yhtä paljon niihin joutuu remppaa tekeen kuin piikkeihin. Kassareista temmi on kyllä ylivertanen laadultana ja osiltaan, mutta kun en suna kattelis ollenkaan mitään noin vanhaa pyörää. Edelleenkin, hyvälaatusia kinkkejä on jo muutamaakin eri sorttia markkinoilal, ota semmonen 200-230cc nelari ja pääset ajamaankin. Ei ole tehojen hurmaa, eikä iskaritkaan ole parhaasta päästä, mutta laiton määrä on 1/10 ja rahanmeno 1/20 osa siitä mitä noissa sun ehdotuksisssas.

17.12.2009 20:28

Elikkäs onko temmit hyviä? Kulutus osiltaan kestävyydeltään? tässä ois tämmönen http://www.nettimoto.com/tm/mx/688105

17.12.2009 21:50

Kasipallo kirjoitti:Nyt on pyörän hankinta edessä, ja aluks olin sillä kannalla että piikkinen tulee, mutta nyt oon ruvennu miettimään kasikymppää, joten mitä sanotte? pituutta on 175cm ja painoa 55kg ikää on jo se 15, mutta kasikymppä olis sit kyl isokokonen. tässä vaihtoehdot. Kasikymppä : http://www.nettimoto.com/honda/cr/872301 ja piikkinen : http://www.nettimoto.com/honda/cr/873154 ja tässähän on se että 80 on 00 vuoden ja piikkinen 93....

Ei kyllä kasikymppistä kannata laittaa se on aivan liian pieni sinun kokoiselle. itse 169 ja ajan rmz 250 joten piikki tai kakspuolikas alle.

17.12.2009 23:01

Avaa silmät jooko, toi on just niitä isopyöräsiä kasikybiä, rungon mitotus sama kuin piikissä. Hyvin harvoin noita tulee noin tuoreita vastaan, kun ei ole enää saanu kisoissa käyttää.
Tuo pyörä on tuossa hintaluokassa suorastaan erinomainen ostos kunhan vaan kone on kunnossa.

17.12.2009 23:22

Sen verran voin omista TM kokemuksista sanoa, että missään omassa pyörässä ei ole ollut ikinä niin paljon ongelmia kuin siinä. Myös kaveripiirissä on huonoja kokemuksia. Varmasti jollain on hyviäkin kokemuksia, mutta en kyllä itse suosittele kenellekkään.

18.12.2009 2:10

Toi on kyllä jo suorastana ilkeilyä. Panettelua suorastaan merkkiä kohtaan, koska et suvaitse esittää ainootakaan FAKTAA tai PERUSTELUA olemattoman loanheittosi tueksi. Unohdit pistää tenua tankkiin ja mopo ei toiminu erässä? Seuraavaks yritit syöttää nelaribensaa 2T:lle ja lakkas pyörimästä? Sitten kun opit kantapään kautta, vaihdoit merkkiä ja ne toimi kun viimein kohteli pyöriään oikein????
Puro ei tukenu tarpeeks, muut tuki enempi ja siks kommentoit tuolleen? No mulla on ollu kolme temmiä ja mm. ne paikat missä japskit on paskonu jo alle 1v. iässä on temmeissä ollu jopa 15v. ajettuina vielä ihan timmiä. Maahantuoja on se mikä jakaa mun mielipiteen, palvelu ja osien saatavuus täys 10 ja muuten sit sen verran kategoriaa mulkku et en viitti olla missään tekemisissä kuin pakon edessä.

18.12.2009 3:17

No tuo reaktio oli kyllä vähintäänkin odotettavissa, mutta aikoinaan (1995) isopyörästä TM:ää oli vaan mahdoton saada toimimaan kunnolla. Ongelmia oli mm. puolia meni useampi, kaasaria oli mahdoton saada oikeasti hyviin säätöihin ja nestekytkimen kanssa oli ongelmia. Lisäksi koko pyörän viimeistely oli todellakin surkeaa laatua verrattuna esim. Hondaan (mm. muovit ei osuneet yhtään kohdilleen jne.). Jostain syystä sitä ennen Suzukien ja Kawojen kanssa ei ollut ongelmia ja sen jälkeen Yamahojen tai Hondien kanssa ei ole ollut mitään vastaavaa. Varmasti on kehitystä tapahtunut, mutta edelleenkin kuulee yllättävän paljon negatiivista ks. merkistä. Noin tulinen TM:n puolustaminen lähentelee jo sitä paljon puhuttua Tukholman syndroomaa.

18.12.2009 9:36

M-Racer kirjoitti:Noin tulinen TM:n puolustaminen lähentelee jo sitä paljon puhuttua Tukholman syndroomaa.

Touché :lol:

18.12.2009 10:54

M-Racer kirjoitti:No tuo reaktio oli kyllä vähintäänkin odotettavissa, mutta aikoinaan (1995) isopyörästä TM:ää oli vaan mahdoton saada toimimaan kunnolla. Ongelmia oli mm. puolia meni useampi, kaasaria oli mahdoton saada oikeasti hyviin säätöihin ja nestekytkimen kanssa oli ongelmia. Lisäksi koko pyörän viimeistely oli todellakin surkeaa laatua verrattuna esim. Hondaan (mm. muovit ei osuneet yhtään kohdilleen jne.). Jostain syystä sitä ennen Suzukien ja Kawojen kanssa ei ollut ongelmia ja sen jälkeen Yamahojen tai Hondien kanssa ei ole ollut mitään vastaavaa. Varmasti on kehitystä tapahtunut, mutta edelleenkin kuulee yllättävän paljon negatiivista ks. merkistä. Noin tulinen TM:n puolustaminen lähentelee jo sitä paljon puhuttua Tukholman syndroomaa.

itsellä oli tuollainen isopyöräinen vm-96.sillä oli joku kaveri ajanu C/A,yhden kauden,jonka jälkeen pyörä ostettiin minulle.siinä ei ainakaan ollut oikeastaan mitään vikaa koskaan,vai kultaako aika muistot ;) no eivaan sen muistan että kerran siitä meni boxi tai sit puola kyrvähti,(kipinä katosi)jossain kaanaan kauimmaisessa kurvissa,sillo kyllä tuli kirottua,oli se vaan niin mukava työntää sitä pehmeessä hiekassa :D mutta ei siinä noin paljon ongelmia ollu,mitä ämreisserin pyörässä.hypyssä se pyörä vaan piti hirveetä helinää?en muista olisko se tullu"uivasta"takajarrusta,oliko siinä semmoinen,en muista enään.. itelle siitä jäi ainakin ihan kestävä muisto.

mites kuule m-raissinnki oliko se sun tm uusi?ja kuka sitä ropasi/huolti?jos se oli sun isäsi,niin onko se vaan tajunnu mistään mitään?en tiedä kuinka nuorena sillä ajoit,mutta jos"aikuiset"on silloin esim,varikolla puhuneet kuinka paska pyörä se on ja kuinka vitusti siinä on"vikaa",niin väkisin sitä rupee nuori kuskikin ajattelemaan että ompas huono pyörä.ja se muistikuva piirttyy ikuisesti ihmisen kovalevylle!kyllä kai näissäkin vehkeissä on yksilöitä,niinkuin autoissa,tiedätte mitä tarkoitan?tai sitten niinkuin monessa tapauksessa("huoltoporukka")ei vaan tajua pyörän tekniikasta tai huoltamisesta yhtään mitään!ja se luetaan heti pyörän merkin viaksi!