Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.12.2009 18:52
Kahdesti on pudonnut itselläni jääratamoposta.
10.12.2009 0:15
Noc kirjoitti:Tai sitte jättää ne kiinan tulpat kauppaan ja ostaa esim. ngk:ta. Ikinä en oo enne kuullu että kellään olis tulpankärki pudonnu koneeseen.
Kummatkin tapaukset Suzukin alkuperäisiä NGK tulppia, uuden pyörän mukana tulleita. Piikki ei käynyt yhtään ilman tulpan kaarta, mutta puolikkaalla pysty ajamaan koko erän.
10.12.2009 17:56
pmc kirjoitti:Noc kirjoitti:Tai sitte jättää ne kiinan tulpat kauppaan ja ostaa esim. ngk:ta. Ikinä en oo enne kuullu että kellään olis tulpankärki pudonnu koneeseen.
Kummatkin tapaukset Suzukin alkuperäisiä NGK tulppia, uuden pyörän mukana tulleita. Piikki ei käynyt yhtään ilman tulpan kaarta, mutta puolikkaalla pysty ajamaan koko erän.
Olet sitten ilmeisesti saanut maanantai malleja jos ei tulppa noin kauan ajoa kestä omassa Husabergissä on vieläkin ensiasennus tulppa tai kerran vaihettu ja pyörällä ajettu melkein 100h.
10.12.2009 18:14
Tomppo92 kirjoitti:Olet sitten ilmeisesti saanut maanantai malleja jos ei tulppa noin kauan ajoa kestä omassa Husabergissä on vieläkin ensiasennus tulppa tai kerran vaihettu ja pyörällä ajettu melkein 100h.
Tässäkin asiassa pätee varmaan normaalit lainalaisuudet. A-luokan motocross vauhti ja jäärata aiheuttaa kaikille moottorin osille kovan rasituksen. Harraste-endurossa samat osat voivat kestää satoja tunteja. Moottoria ei kannata vaan rikkoa liian pitkällä tulpanvaihtovälillä.
10.12.2009 20:33
pmc kirjoitti:Tomppo92 kirjoitti:Olet sitten ilmeisesti saanut maanantai malleja jos ei tulppa noin kauan ajoa kestä omassa Husabergissä on vieläkin ensiasennus tulppa tai kerran vaihettu ja pyörällä ajettu melkein 100h.
Tässäkin asiassa pätee varmaan normaalit lainalaisuudet. A-luokan motocross vauhti ja jäärata aiheuttaa kaikille moottorin osille kovan rasituksen. Harraste-endurossa samat osat voivat kestää satoja tunteja. Moottoria ei kannata vaan rikkoa liian pitkällä tulpanvaihtovälillä.
Ootkos varma mitä ajan? Joo onhan se selvää mut pitäis sit tietää millo vaihtaa ettei pääse se kärki irtoo pitäis itekki kohta vaihtaa uuteen talveks.
10.12.2009 22:15
no et ainakaan A-luokassa motocrossia aja 450fe husabergillä!tollo!
10.12.2009 22:24
Voihan sillä husalla ajaa jäärataakin? Ja onhan osien kesken eroja, olemassa on "maanantaikappaleet" ja "normikappaleet". Ja tuntuu mustakin vähän oudolta että korkeintaan kahdella tulpalla ajetaan yli 100 tuntia, mutta ei varmasti oo mahdotonta...
10.12.2009 22:59
zeizei125 kirjoitti:no et ainakaan A-luokassa motocrossia aja 450fe husabergillä!tollo!
Olenko niin väittänyt? LUE viestit ENNENKUN kommentoit. Heti ku kommentoi jotaki tommoseen,nii saa tämmösiltä oikei järjen jättiläisiltä kommenttia siitä.
Voihan sillä husalla ajaa jäärataakin? Ja onhan osien kesken eroja, olemassa on "maanantaikappaleet" ja "normikappaleet". Ja tuntuu mustakin vähän oudolta että korkeintaan kahdella tulpalla ajetaan yli 100 tuntia, mutta ei varmasti oo mahdotonta...
Joo nyt ois tosin tuo tulppa mikä nyt on nii melkeinpä vaihto kunnossa. Ja voin jo sanoa että itse en aja motoa tai jäärataa. Ihan harraste käytössä minun aikana ollut, mutta edellinen omistaja oli ajanut kisoja.
10.12.2009 23:18
zeizei125 kirjoitti:no et ainakaan A-luokassa motocrossia aja 450fe husabergillä!tollo!
Repesi jostain syystä tälle kommentille totaalisesti
,mutta kyllä olen pmc:n kanssa samaa mieltä ettei a-luokan mx/jäärataa voi mitenkään verrata harraste-enduroon. Jääradassa varmastikkin keskimääräset kierrosluvut varmaan lähellä rajotinta (10-12k), joten on siinä tulpallaki hieman enempi hommaa ku normi isonmöhkön puunkierrossa. Vaikka se kärki sieltä tippuukin niin ei välttämättä meinaa, että ois "maanantai"kappale.
10.12.2009 23:24
Se kärki varmaankin tippuu ihan palolämpöjen takia, ei kierrosten. On siitä ihan tunnettuja tapauksisa kesäkelissä jopa 13km/h enskassakin, että hörönlörönkommentoinnit vois nyt jättää vaan sinne omaan päähän.
11.12.2009 13:02
Eikös pyörä käy kuumempana jos on korkeemmat kierrokset?
11.12.2009 21:08
Ei välttämättä, palolämmöt riippuu erityisesti seoksesta ja myös pakoputken ahdistavuudesta. Sen takia ne Hondan venttiilitkin palaa, kun ei osteta pitkää enskaänkkää vaan sullotaan sinen rossiputkeen jotain puolitulppia sisään. Veden lämmöt riippuu kierrosten ja palolämpöjen ohella tietty myös jäähdytyksestä.
13.12.2009 14:24
Eilen putosi sitten tulpan kärki ja nyt ei mene mäntä yläkuolokohdan yli. On varmaan jossain venttiilin välissä. Mutta mukavaa jos näin on...
13.12.2009 19:55
VesaL kirjoitti:Eilen putosi sitten tulpan kärki ja nyt ei mene mäntä yläkuolokohdan yli. On varmaan jossain venttiilin välissä. Mutta mukavaa jos näin on...
Minkälaisessa tilanteessa tipahti?. Toivottavasti ei isoa tuhoa saanu aikaseks.
14.12.2009 19:35
joutokäynniltä. Pakoventtiili poikki, mäntään reikä. Sylinteri ja seetit säily ehjänä. Pitää mäntä vaihtaa ja samalla ajattelin kaikki venttiilit vaihtaa.