13.2.2009 14:43
'Jani Virta kirjoitti:Just näin, eiköhän tällässestä vehkeestä löydy jo kestävyyttä iäksi?
19.2.2009 21:57
juhani1 kirjoitti:juhani1 kirjoitti:juhani1 kirjoitti:juhani1 kirjoitti:Nyt sitten se mun Kiinalainen 400R tuli Suomeen ja sain sen tullattua perjantaina.
Tosi hyvältä näyttää ja heti hurahti käyntiinkin.Tuntuu ihan laatuvehkeeltä.Vesijäähdytys,6 vaihdetta,neliventtiilikansi jne. Ensiviikolla yritän saada sen rekisteriin, saas nähdä miten käy.
Pyörän mukana tuli kyllä se COC paperi vai mikä se on ja sillä rekistiröinti pitäisi onnistua aivan heittämällä. Näitä olis sitten keväällä saatavana enduro ja katumallina.
Käytin pyörän eilen katsastuskonttorilla ja hyvin meni läpi. Viellä tosin pitää saada "autoveropäätös" ennenkuin sen saa kilpiin, täytyykin tänään ottaa yhteyttä tulliin.
Takahaarukka on alumiinia ja iskarin alla on jonkunlainen linkkusysteemi, pidentää vissiin joustovaraa ?
Minulla ei ole näistä uusista jutuista kokemusta, viimeeksi kisailin -72 ja 73 uudella 450 2T Hussella ja silloin ei ollut mitään säätöjä takaiskareissa.
Kiinalaiset renkaat tuntuvat aika kovalta seokselta ja kun pikkutiellä oli pakkautunutta lunta niin takarenkaassa ei tuntunut olevan paljonkaan pitoa, pitäisi kai hankkia jonkinlaiset nastarenkaat.
Otin takarenkaasta ilmat pois (melkein) muttei tuntunut auttavan paljoonkaan.
Katselin tuota autoveroilmoitusta netistä ja soitin myös palvelunumeroon kysyäkseni tarkemmin asiasta.Moottoripyöristä vero perustuu "yleiseen vähittäismyyntiarvoon".
Minkähän arvon ne antaa tälle kiinan mopolle ?
No, täytyy kattoa minkälainen vero tulee.
Kiitos SMK, laitoin tuon Motorpowerin 250cc enskan hintatiedot mukaan tullille.
Ootellaan mitä tapahtuu....
Olen tässä käytellyt moottoria vaihtelevilla kierroksilla muutaman tunnin ja tehnyt pari pientä lenkkiäkin aikaisemmin. Ohjekirjassa oli että ensimmäisellä 500km ei saa ylittää 60km/t nopeutta, huh huh, koville ottaa.
Tänään sitten lähdin pikkutielle ajelemaan ja olihan siinä lähellä kuivan näköinen asvalttitiekin.
Katsoin oikealle ja vasemmalle, sitten viellä oikealle ja vasemmalle ja ketään ei näkynyt joten ajattelin että jos tekis pienen lenkin.....
Voimaa tuntuu olevan ihan tarpeeksi nytkin ja viellä kun se siitä herkistyy niin hyvä tulee.
Vetelin siinä pari-kolme noin parin kilometrin lenkkiä ja leveä hymy on vielläkin naamalla.
Nyt kun on pientä pakkasta niin takarengaskin tuntui pitävän pikkuisen kovaksitallatulla pikkutiellä.
Kaasun kanssa tosi piti olla tarkkana.
19.2.2009 22:01
19.2.2009 22:18
19.2.2009 22:29
Ranpo kirjoitti:varmaan, toivottavasti, tulee myyntiin jonkinsortin kick startti systeemi.
Ja eikös tuo kuva ole Orion??
19.2.2009 22:47
19.2.2009 23:02
Ranpo kirjoitti:Aijaa.. Ihanku oisin nähny tommosen samanlaisen orionin? orionissa ainekaan tehot eivät olleet cc luokan kanssa tasan
19.2.2009 23:12
19.2.2009 23:21
19.2.2009 23:23
Ranpo kirjoitti:30hp? 250 versiosta? Muistaakseni orionissa oli ihan mopo hepat siinä..
19.2.2009 23:44
19.2.2009 23:58
sumppa kirjoitti:Kuvia pyörästäsi Juhani?
20.2.2009 1:02
20.2.2009 9:58
SMK) kirjoitti:Ihan pettymys. Toi näyttää kyllä ihan lehmältä. Ainakin kun vertaa Shineen, Asiaswingiin tai Skyteam'iin. Lehmä = katuenduro. Ja toi keula, katoppas paljonko on joustovaraa oikeasti. Veikkaanpa, että alle 20cm, vaikka liukuputkee onkin näkyvissä 10cm enemmän. Kaikki tuon näköset ja tuon mallin suojilla varustetut kinkkikeulat on ollu mokomia.
400cc/30hp vaikuttais kyllä matkamopoksi olevan ok, jos vaan ei tärise. Sun tarttis tehdä tästä juttua matkaendurofoorumille.
21.2.2009 9:55