Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.2.2009 14:43

Jani Virta kirjoitti:Just näin, eiköhän tällässestä vehkeestä löydy jo kestävyyttä iäksi?
'

Jos sieltä irtoaa 100hv/litra niin tuskin sillä 200 tuntia ajaa. Riippuu tietysti ajotavasta. Jos käy pintakaasulla marjassa tai hakee yhdellä kädellä postin niin voi se lämpimässä tallissa lyhyen ihmis iän kestää...

19.2.2009 21:57

juhani1 kirjoitti:
juhani1 kirjoitti:
juhani1 kirjoitti:
juhani1 kirjoitti:Nyt sitten se mun Kiinalainen 400R tuli Suomeen ja sain sen tullattua perjantaina.
Tosi hyvältä näyttää ja heti hurahti käyntiinkin.Tuntuu ihan laatuvehkeeltä.Vesijäähdytys,6 vaihdetta,neliventtiilikansi jne. Ensiviikolla yritän saada sen rekisteriin, saas nähdä miten käy.
Pyörän mukana tuli kyllä se COC paperi vai mikä se on ja sillä rekistiröinti pitäisi onnistua aivan heittämällä. Näitä olis sitten keväällä saatavana enduro ja katumallina.


Käytin pyörän eilen katsastuskonttorilla ja hyvin meni läpi. Viellä tosin pitää saada "autoveropäätös" ennenkuin sen saa kilpiin, täytyykin tänään ottaa yhteyttä tulliin.

Takahaarukka on alumiinia ja iskarin alla on jonkunlainen linkkusysteemi, pidentää vissiin joustovaraa ?
Minulla ei ole näistä uusista jutuista kokemusta, viimeeksi kisailin -72 ja 73 uudella 450 2T Hussella ja silloin ei ollut mitään säätöjä takaiskareissa.
Kiinalaiset renkaat tuntuvat aika kovalta seokselta ja kun pikkutiellä oli pakkautunutta lunta niin takarenkaassa ei tuntunut olevan paljonkaan pitoa, pitäisi kai hankkia jonkinlaiset nastarenkaat.
Otin takarenkaasta ilmat pois (melkein) muttei tuntunut auttavan paljoonkaan.



Katselin tuota autoveroilmoitusta netistä ja soitin myös palvelunumeroon kysyäkseni tarkemmin asiasta.Moottoripyöristä vero perustuu "yleiseen vähittäismyyntiarvoon".
Minkähän arvon ne antaa tälle kiinan mopolle ?
No, täytyy kattoa minkälainen vero tulee.


Kiitos SMK, laitoin tuon Motorpowerin 250cc enskan hintatiedot mukaan tullille.
Ootellaan mitä tapahtuu....

Olen tässä käytellyt moottoria vaihtelevilla kierroksilla muutaman tunnin ja tehnyt pari pientä lenkkiäkin aikaisemmin. Ohjekirjassa oli että ensimmäisellä 500km ei saa ylittää 60km/t nopeutta, huh huh, koville ottaa.
Tänään sitten lähdin pikkutielle ajelemaan ja olihan siinä lähellä kuivan näköinen asvalttitiekin.
Katsoin oikealle ja vasemmalle, sitten viellä oikealle ja vasemmalle ja ketään ei näkynyt joten ajattelin että jos tekis pienen lenkin.....
Voimaa tuntuu olevan ihan tarpeeksi nytkin ja viellä kun se siitä herkistyy niin hyvä tulee.
Vetelin siinä pari-kolme noin parin kilometrin lenkkiä ja leveä hymy on vielläkin naamalla.
Nyt kun on pientä pakkasta niin takarengaskin tuntui pitävän pikkuisen kovaksitallatulla pikkutiellä.
Kaasun kanssa tosi piti olla tarkkana.


Nyt on Kiinalainen kilvissä. Harmi vaan kun on tälläiset pakkasilmat niin ei viitti lähteä isolle tielle kokeilemaan.Pikkutielle ei taas oikeen kannata mennä kun ei ole minkäänlaisia piikkejä renkaissa ja nuo Kiinanrenkaat tuntuu liukkailta lumella ja jäällä.
Yks asia tuli mieleen tästä pyörästä, tässä ei ole käynnistyspoljinta ollenkaan, ainoastaan sähköstartti.
Jos olen jossain metsässä ja jostain syystä joutuu starttailemaan pyörää enemmän eikä käynnisty helposti ja sitten akku tyhjenee...... mitä sitten? Työntämään ja työntämään ja sitten mäkistartti ?
Jotenkin tuntuis paremmalta jos olis tuo käynnistyspoljin myös varalla.

19.2.2009 22:01

varmaan, toivottavasti, tulee myyntiin jonkinsortin kick startti systeemi.

Ja eikös tuo kuva ole Orion??

19.2.2009 22:18

Multa puuttuu kiksi kanssa. Viri syttyboxilla ei lähteny enää jäällä kahvitauon jälkeen käyntiin. Työntämällä ei mitään jakoa

19.2.2009 22:29

Ranpo kirjoitti:varmaan, toivottavasti, tulee myyntiin jonkinsortin kick startti systeemi.

Ja eikös tuo kuva ole Orion??


Pitäis olla mahdollista, täytyy kysyä tehtaalta.
Pyörä on Xingyue.

19.2.2009 22:47

Aijaa.. Ihanku oisin nähny tommosen samanlaisen orionin? :eek: orionissa ainekaan tehot eivät olleet cc luokan kanssa tasan :lol:

19.2.2009 23:02

Ranpo kirjoitti:Aijaa.. Ihanku oisin nähny tommosen samanlaisen orionin? :eek: orionissa ainekaan tehot eivät olleet cc luokan kanssa tasan :lol:


Joo ei tässäkään ole kuin 22kw eli noin 30 heppaa.
Mutta kyllä se ihan hyvin kulkee, ainakin mulle ihan tarpeeksi metsäpoluilla ja pikkuteillä ajelemiseen.
Huippuakin on 120 näillä välityksillä.
Varmaan lisätehojakin sais aika helpolla lisää mutta luotettavuus on mulla kuitenkin tärkein asia tällähetkellä.Vastaa myös kaasuun tosi hyvin kun on kaasuttimessa tuo kiihdytyspumppu.

19.2.2009 23:12

30hp? 250 versiosta? :eek: Muistaakseni orionissa oli ihan mopo hepat siinä..

19.2.2009 23:21

Nii Pattoni koska niit piikkisii on tulos? Kerkeekö syyskuuhun?

19.2.2009 23:23

Ranpo kirjoitti:30hp? 250 versiosta? :eek: Muistaakseni orionissa oli ihan mopo hepat siinä..


Tää on kyllä 400cc joten tehot on suhteessa muihin Kiinalaisiin.
Tarkoitus on testata luotettavuuta ennenkuin tuon niitä lisää maahan.

19.2.2009 23:44

Kuvia pyörästäsi Juhani?

19.2.2009 23:58

sumppa kirjoitti:Kuvia pyörästäsi Juhani?


Mulla on ongelmia liittää kuvia tänne, en ole oikein oivaltanut miten ne lisätään tähän viestiin ?
Mutta jos laitat s-posti osoitteen vaikka privana niin laitan kuvan tulemaan.

Sain lisättyä kuvan galleriaani, ainakin luulen niin.

20.2.2009 1:02

Ihan pettymys. Toi näyttää kyllä ihan lehmältä. Ainakin kun vertaa Shineen, Asiaswingiin tai Skyteam'iin. Lehmä = katuenduro. Ja toi keula, katoppas paljonko on joustovaraa oikeasti. Veikkaanpa, että alle 20cm, vaikka liukuputkee onkin näkyvissä 10cm enemmän. Kaikki tuon näköset ja tuon mallin suojilla varustetut kinkkikeulat on ollu mokomia.
400cc/30hp vaikuttais kyllä matkamopoksi olevan ok, jos vaan ei tärise. Sun tarttis tehdä tästä juttua matkaendurofoorumille.

20.2.2009 9:58

SMK) kirjoitti:Ihan pettymys. Toi näyttää kyllä ihan lehmältä. Ainakin kun vertaa Shineen, Asiaswingiin tai Skyteam'iin. Lehmä = katuenduro. Ja toi keula, katoppas paljonko on joustovaraa oikeasti. Veikkaanpa, että alle 20cm, vaikka liukuputkee onkin näkyvissä 10cm enemmän. Kaikki tuon näköset ja tuon mallin suojilla varustetut kinkkikeulat on ollu mokomia.
400cc/30hp vaikuttais kyllä matkamopoksi olevan ok, jos vaan ei tärise. Sun tarttis tehdä tästä juttua matkaendurofoorumille.


Olet oikeassa, joustovaraa on vain alta 20cm.
Moottorissa on tasapainoitusakseli joten tärinät hyvin kurissa.
Olen ajanut ainoastaan 32km sillä tähän saakka joten ei ole viellä oikeen kokemusta siitä miten kaikki toimii. Mutta ei siitä kisapyöräksi ole, kuten sanoit.
Soveltuu kyllä hyvin metsäpoluille ja pikkuteille ajamiseen, tuohon käyttöön itsekin sitä ajattelin alunperin. Varmaan voi välillä vähän "möyriäkin" maastossa noin vain ajanvietteeksi.
Edullinen on kuitenkin moottoripyöräksi millä pääsee liikkumaan oikeastaan missä vaan.
Katsotaan viellä tuo luotettavuuspuoli.

21.2.2009 9:55

No Toni vastasiko Mp-näyttely sille asetettuja odotuksia?
Joko Asiawing on hyllytavaraa?