Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.10.2010 7:48
Tomppo92 kirjoitti:Onko kokemuksia Wössnerin mäntäsarjasta? Itselle tulossa tuommoinen 650cc Husaberggiin.
Taitaa olla wössner ktm/husaberg original mäntä. Joissain vuosimalleissa ollu mahleakin käytössä. Tämä on hyvin vahva mututieto.
Ite tilaan tuohon nelari prutkuun wössnerin seuraavaksi. Saa korkeapuristeisena niin kiitos nam, yksi sellainen kiitos.
22.10.2010 9:44
Suolahapolla niitä on tavattu putsata. Edelliselle vielä että paas varoen sit ettet liota liikaa, jos onkin pala pinnotettakin poissa.
22.10.2010 19:32
Onkos nelari kuskit (vetomiehet) käyttänyt noita wertexin mäntiä tai mitään muita kuin alkuperäis mäntiä?
Mulle on vaa jääny sellanen mielikuva et ne tarvike männät on samaa laatua kuin team 10.
23.10.2010 14:34
SMK) kirjoitti:Suolahapolla niitä on tavattu putsata. Edelliselle vielä että paas varoen sit ettet liota liikaa, jos onkin pala pinnotettakin poissa.
Moniko prosenttinen olis sopivaa, ettei tuu mitään "oho" tilanteita.
23.10.2010 22:22
Et vissiin oo hapotellu ennen? Mun mielestä se maksimikonsetraatio oli alle 40% mitä edes saa, loppu kiteytyy pohjalle. Mä oon joskus lk 10v. sitten ostanu apteekista litran pullon ja vahvempaa ei edes saanu. Sillä määrällä putsaa tyyliin 1000 pyttyä... mut ei noi ärhäkkyydessä ihan hevillä yllätä, mä ainakin oon aian toivonu et nopeemmin nopeemmin.
Ja sit ohje mitä kannattaa noudattaa, jos haluaa hegissä pysyä: reippaasti vaan ulkoilmaan suolahapon kanssa, vapautuu nimittäin hermokaasua! Ihan johonkin vaikka limupullon korkkiin sitä, pullo kiinni, topsy-puikoilla sit sivellään pyttyä/al-jämiä ja vesivati vieressä, huutele välillä, kuivaa vaikka talouspaperilla ja taas liottelee. Siitä nimittäin ei näe miten se sulaa, samaa harmaata möhnää tulee pystystä kuin männän jämistäkin.
21.11.2010 23:26
Miten usein tollasee 85 cr:ään pitäs vaihtaa mäntä? Ajo on katuräppäilyä (joojoo tyhmää ja laitonta yms) ja välillä metässäpyöriskelyä?
22.11.2010 0:07
175h vois olla vaihtovälinä aika jees.
22.11.2010 3:19
Varmaan 10-25h tunnin välein. Tuskin se kasivitosen mäntä sitä tietää, että missä sillä ajetaan
22.11.2010 8:58
ilexxx kirjoitti:Varmaan 10-25h tunnin välein. Tuskin se kasivitosen mäntä sitä tietää, että missä sillä ajetaan
Tarkoitin, että mun ajoni ei ole narukireellä kokoajan.
Taidan veistää puusta männän ja vaihtaa...
22.11.2010 13:06
Koska mäntä pitää vaihtaa on mahdollista selvittää monella tavalla:
1) kuuntelemalla, kun mäntä/männänrenkaat pääsevät elämään rupeaa kuulumaan "sirinää" jolloin alkaapi oleen jo kiire vaihdon kanssa.
2) puristusmittari motonetistä/biltemasta ja kun puristukset rupeaa alenemaan niin uusi mäntä kehiin
3) Pakoaukon päästä kurkkaa onko mäntä kuinka kiillottunut
22.11.2010 13:22
Sirinää ei kuulu, puristuksia löytyy noin käsin koittamalla hyvin. Pakoaukosta katsottuna mäntä on tumman harmaa, ei sormella tuntuvia naarmuja.
Taidampa keväällä vaihtaa, pyörä on vaan isän vanha ja ei mitää tietoa mitä tehty milloinkin.
23.11.2010 4:03
No kasivitosta nyt ei vaan voi kauheen pienillä kierroksilla viedä, miettisin vaan, ja jos sä jossai tiellä crossiin tarkoitetuilla laihoilla seoksilla vedät, ni varmaa kuluu äkkiä se mäntä
13.12.2010 23:15
Pitäisi vaihtaa KTM SX85 vm.2009:n uusi mäntä. Aiemmin olen käyttänyt alkuperäisiä, mutta nyt rupesin miettimään josko kokeilisi jotain tarvikeosaa.
Onko arvon raadilla suosituksia mikä olisi sellainen hinta-laatusuhteelta passeli mäntäsarja, vai ostanko taas alkuperäisen?
14.12.2010 0:13
Omassa ktmssä sekä jo edesmenneessä husqvarnassa käytin sekä proxin että vertexin mäntiä. Kummatkin toimivat eikä kertaakaan mikään paikka hajonnut. Vertex on ilmeisesti kotarin alkuperäismäntien toimittajakin..
14.12.2010 8:06
Se kotarin originel mäntäsarja on ihan hyvä. Tulee ne kaikki tarvittavat ryönät matkassa niin tartte erikseen ostella.