Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

9.2.2008 10:59

Uutta ei ehkä mistään, kun ei -91 taida löytyä enää..

apuja uudelle kuskille

11.2.2008 21:23

Ostin tommosen kotarin ku lc4 400 gs -95...oisko kellään kertoa kokemuksia kyseisestä pyörästä...mites nuo huolto hommat...öljyn vaihdot männän vaihdot, kuinka usein jne...ja oisko kellään räjäytyskuvia tai mista niitä vois saada, ku ei meinaa mistään löytää tietoa tosta pyörä mallista...

2.3.2008 20:01

Oon katellu tuommosta vm. 92 olevaa KTM 250 GS ja haluaisin siitä vähän faktoja.

Löytyykö noi vanhaan enää mistään uusia varaosia, kuten mäntää, sylinteriä, laakereita yms?

Jos löytyy niin mistä ja onko varaosat tavallista kalliimmat vai ihan "normaali" hintaisia?

Paljoko mahdollisesti ajelee männällä ja laakereilla kadulla, jos ajelee ihan iisisti, mutta välillä vähän kikkailee?

Sitten minkälainen tää on ajettava ja paljonko kuluttaa?

2.3.2008 20:25

pist0n kirjoitti:Oon katellu tuommosta vm. 92 olevaa KTM 250 GS ja haluaisin siitä vähän faktoja.

Löytyykö noi vanhaan enää mistään uusia varaosia, kuten mäntää, sylinteriä, laakereita yms?

Jos löytyy niin mistä ja onko varaosat tavallista kalliimmat vai ihan "normaali" hintaisia?

Paljoko mahdollisesti ajelee männällä ja laakereilla kadulla, jos ajelee ihan iisisti, mutta välillä vähän kikkailee?

Sitten minkälainen tää on ajettava ja paljonko kuluttaa?
Osista en tiedä mutta harkitse jotain muuta katukäyttöön nää kamppeet ei oikein meinaa sitä kestää eikä ole mitään mukavia tiellä ajaa

2.3.2008 21:22

pist0n kirjoitti:Oon katellu tuommosta vm. 92 olevaa KTM 250 GS ja haluaisin siitä vähän faktoja.

Löytyykö noi vanhaan enää mistään uusia varaosia, kuten mäntää, sylinteriä, laakereita yms?

Jos löytyy niin mistä ja onko varaosat tavallista kalliimmat vai ihan "normaali" hintaisia?

Paljoko mahdollisesti ajelee männällä ja laakereilla kadulla, jos ajelee ihan iisisti, mutta välillä vähän kikkailee?

Sitten minkälainen tää on ajettava ja paljonko kuluttaa?

Katukäyttöön älä missään nimessä edes harkitse ko. mopoa. Jotta sillä pysyisi muun liikenteen vauhdissa, edellyttää se vakioväleillä jo melkoisesti kierroksia ja sitähän nämä ei kauaa kestä. Lisäksi bensaa kuluu järkyttävät määrät.

Ja niitä varaosia kannattaa kysellä Racing bikeltä, yleensä kaikkea alkuperäisosaa löytyy, mutta kalliinpuoleisia ovat.

Vituttaa nämä "mopopojat", jotka kikkailee lenkkareissa ja farkuissa kaduilla niiden porkkanapyörillään.

4.3.2008 0:15

olis teille kotari harrastajille pieni kysymys missö tarttisin apua.. ostin tollasen ktm:n 250cc gs tai mx en tie kumpi on motoplatin sytkä vermeillä.. 80 luvunpuolelta nestejäähytteine.. ja ei oo käyny 3vuotee seisonu vaa tallissa ja kipinä ei tuu tulppaan täydellä voimalla on sellanen tumman sinine ja melko himmeä ja ku koittaa potkia niin ku ottaa tulpan pois ni se o ihan märkä ja sellasta oudon väristä se bensa mikä on kastellut tulpan sellasta kerman väristä. ja myyjä sano et oli noin pari tuntia ajanu sillä ja tehot oli tallella mut yht äkkiä vaa lakkas toimimasta ja anto kuulemma huonosti kipinäää ja uue tulpan se oli hommannu mallia br10es paljos toi vaikuttaa käymiseen??... en oo ikinä kotkien kaa pelannu ni apu ois tarpeen... kiittollinen olisin jos neuvoa saisi =)

4.3.2008 17:25

öö2 kirjoitti:olis teille kotari harrastajille pieni kysymys missö tarttisin apua.. ostin tollasen ktm:n 250cc gs tai mx en tie kumpi on motoplatin sytkä vermeillä.. 80 luvunpuolelta nestejäähytteine.. ja ei oo käyny 3vuotee seisonu vaa tallissa ja kipinä ei tuu tulppaan täydellä voimalla on sellanen tumman sinine ja melko himmeä ja ku koittaa potkia niin ku ottaa tulpan pois ni se o ihan märkä ja sellasta oudon väristä se bensa mikä on kastellut tulpan sellasta kerman väristä. ja myyjä sano et oli noin pari tuntia ajanu sillä ja tehot oli tallella mut yht äkkiä vaa lakkas toimimasta ja anto kuulemma huonosti kipinäää ja uue tulpan se oli hommannu mallia br10es paljos toi vaikuttaa käymiseen??... en oo ikinä kotkien kaa pelannu ni apu ois tarpeen... kiittollinen olisin jos neuvoa saisi =)
Noi ton ajan sähkövehkeet on lähinnä huono vitsi mutta oothan vaihtannu bensat tankkiin?

4.3.2008 18:31

lerppa kirjoitti:
öö2 kirjoitti:olis teille kotari harrastajille pieni kysymys missö tarttisin apua.. ostin tollasen ktm:n 250cc gs tai mx en tie kumpi on motoplatin sytkä vermeillä.. 80 luvunpuolelta nestejäähytteine.. ja ei oo käyny 3vuotee seisonu vaa tallissa ja kipinä ei tuu tulppaan täydellä voimalla on sellanen tumman sinine ja melko himmeä ja ku koittaa potkia niin ku ottaa tulpan pois ni se o ihan märkä ja sellasta oudon väristä se bensa mikä on kastellut tulpan sellasta kerman väristä. ja myyjä sano et oli noin pari tuntia ajanu sillä ja tehot oli tallella mut yht äkkiä vaa lakkas toimimasta ja anto kuulemma huonosti kipinäää ja uue tulpan se oli hommannu mallia br10es paljos toi vaikuttaa käymiseen??... en oo ikinä kotkien kaa pelannu ni apu ois tarpeen... kiittollinen olisin jos neuvoa saisi =)
Noi ton ajan sähkövehkeet on lähinnä huono vitsi mutta oothan vaihtannu bensat tankkiin?


no en oo vielä tänää ois tarkotus vaihtaa bensat ja sit jäähdytys nesteet ja kattoo oks se syöpyny se vesipumpun ratttaan ympäristö...ei kellää ois mitää hajua mitä vois olla ku ei tuu "kirkasta" kipinää :|

4.3.2008 18:56

Kokeile ainakin uudella tulpalla, esim. b9eg on lämpöarvoltaan sopivampi.
Ja myyjän puheet voikin sitten suosiolla jättää omaan arvoonsa. Kolmessa vuodessa ehtii korroosio tehdä ihmeitä, lähinnä jos sinne kampikammioon on tiivistynyt vettä.

4.3.2008 19:00

joo täytyypi tarkistaa kaikki maholliset lävet :D mutta oikeeta tulppaa ei oo vielä ni en voi kokeilla eg:llä

4.3.2008 21:36

Talvikeleillä pakkasella voi käyttää b8eg:täkin.

4.3.2008 23:31

joo tässä vähän kuvia mitä löytys... sylinterin avasin hiukan oli jäähytin nestettä käytin noin 5sek ku sain käymään sit otin sylinterin auki.. kertokaas tän kuvan avulla onko tässä väärä kannen tiiviste ku sylinterissä on 6 jäähytys kanavaa ja tässä kannen tiivisteessä oli kaks reikää ollut tehtaan jäljiltä ummessa ja nyt ne oli sit hapertunu tälläsiks http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/29408
... http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/282924 onko toi vääränlainen kannentiiviste minkä joku sihe o lykännyt ku ei mun järkeen käyny se et 6jäähytyskanavaa kannes ja pytys mut tiivistees oli sit kaks ummessa...?
ja tässä ovat jäähdytys nesteet :D :D jotain vähä vialla VINKKEJÄ!?!? http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto/282925

sylinterissä ei ollut naarmuakaan eikä muutakaan kulumis jälkeä männässä oli jotain pieniä viivoja mutta eipä kait noi vielä haittaa tossa epäselvä kuva

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/29408

6.3.2008 17:05

Tuommoisia kannentiivisteitä muistan nähneeni jossain vanhassa kawassa. Eikä se keittänyt ollenkaan, eli ilmeisesti se neste kiertää hyvin vaikka pari kanavaa olisikin ns. tukossa.

Mutta tuo jäähdytysneste ei kyllä ole aivan terveen näköistä, kenties vesipumpun stefa falskaa.

Mäntä kyllä näyttää ihan mainiolta. Varmasti hinnoissaan alkuperäismännät, mikäli niitä jostain saa.

6.3.2008 18:29

No jos tuon kuvan perusteella pitäis jotain männästä sanoa niin ihan sama mitä sanoo.

6.3.2008 19:00

mutta jos se stefa ois paskana niin eikös öljyissäki olis sit jäähdytys nestettä... ku otin moottori öljyt pois ni oli ihan kirkasta öljyy eikä mitään vaahtoa tai muuta epämääräistä.. haittaisko se ku jos uus tiiivste tulee ni jos siinäkin on noi "tukossa" ni aukasis ne ni mitä se mahtais tehä.? :D ja männässä ei oo mitää "naarmuja" vaan sellasia pinnassa olevia jälkiä muutama on todella hyvä kuntoinen muuten eikä oo mikään solkko sylinteri eikä kietarikaa..