Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.3.2015 1:32
Tuota niin oon ostanu hetki sitte 250cc sx -06 crossin ja mietin säätöjä että miten pitäis olla syö tulppia tiuhaan tahtiin niin jos viisaammilta sais neuvoja suuttimista ja neulan lovesta että tietäisi miten pitäis olla ja pyörässä on hgs tehoputki kiinni.... ja 2-2.5 seoksilla ajellut joten ei taida olla siitä kiinni...
Kiitos vastauksista etukäteen jo...
12.3.2015 8:07
Omistajan käsikirjasta löytyy kaasuttimen säätötaulukko. Voi ladata sen vaikka täältä:
http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduc ... ac2020.pdfJos ajat paljon hitaassa maastossa, kannattaa kokeilla myös kuumempaa sytytystulppaa esim. NGK BR7EG
12.3.2015 15:00
No kun olin ostanut niin oli BR8ES kiinni sitten laitoin br9es mutta ei kestänyt paremmin niin pitäis vissiin olla tuo br8ecm niinku näittäis olevan ohjekirjaskin ja suutin 158 ja tyhjäkäynti 42 mut miten tuo suutin jos on tehari niin kuinka paljon isompi vai pitääkö olla isompi silloin?
12.3.2015 15:21
Kokeile vaan tuota 7 tulppaa suosiolla, veikkaan että tulppien rikkoutuminen loppuu siihen.
Tehoputkella harvemmin on suurta vaikutusta suuttimien kokoihin ja jos suuttimia joutuu vaihtamaan, niin joutuu niitä usein jopa hieman pienentämään, sillä hyvin toimiva putki parantaa koneen täytöstä. Ota huomioon kaasuttimen säädössä myös lämpötilan vaikutus. Omistajan käsikirjan taulukosta näkee oikeat suuttimet lämpötilan mukaan.
Manuaalin mukaiset säädöt -6...+5 kelille ovat #40 tyhjäkäynti, N1EF neula kolmannessa lovessa ja 158 pääsuutin.
12.3.2015 15:52
Kiitos vastauksesta miltä manuaalin sivulta löysit noita lämpötila lukuja oikeille säädöille?
12.3.2015 15:54
Taulukko on sivulla 66
12.3.2015 16:37
Kiitos
12.3.2015 20:05
Noniin mulla on tässä nytte suutin mis lukee AB 185 taitaa olla vähä liian iso? Nyttenkö käyn ostamassa suuttimen mikä on? Neuvoa? =D
12.3.2015 20:41
Ja tyhjäkäynti on 48
12.3.2015 23:48
Sun kotarilla on luultavasti ajettu jäällä, kun on noin isot suuttimet. Ei mikään ihme, että tulppia menee rikki. Hae ohjekirjan mukaiset suuttimet, sekä neula ja aloita säätöjen hakemin siitä.
12.3.2015 23:56
Joo okei neula oli ohjekirjan mukainen ja 3 lovessa eli oli oikein. Pitääpä huomenna lähteä ostamaan se 160 ja 42 suuttimet jos rupeis sit pelittää mut ohjekirjan mukanen tulppako sitte kans vaan? Iso kiitos vastauksistas
13.3.2015 9:01
Joo ota ohjekirjan mukainen tulppa. Jos ei sillä toimi, niin vaihda vielä kuumempaan tulppaan.
14.3.2015 1:00
No kävin tänään ostaa tulpan joka ohjekirjan mukana ja suuttimet 172 ja 42 pitäis nyt kasata ja luulis nytte toimis paremmin kattoo jos ois täydellistä nytte
27.3.2015 19:54
Nyt olen ostanut kaikki ohjekirja mukaiset osat ja säädöt on vakiobsäädöillä mutta pyörä röpöttää hirveästi mikä voisi olla pielessä viisaammat neuvokaa ei auta ilmaruuvin säätely pyörä on ktm sx 250cc 2t 2006 suuttimet on 160 ja 42 mutta röpöttää hirveästi eikä pyörä kierrä kunnolla kun röpöttelee vaan ja neula 3 lovessa... apua
27.3.2015 21:09
Voisko pakoaukonsäädin olla jumissa/epäkunnossa, äänenvaimennin epäkunnossa/tukossa, ilmanputsari märkä, tulppa/tulpanhattu...Ainiin ja onko läpät katsottu, iteltä kun meni läpät niin kävi tyhjäkäyntiä mutta röpötti niin saatanasti.
Miltä tulppa näyttää, musta? Myös kytkimenpuoleinen kampuran stefa jos vähän vuotaa..neulaputki kulunut .....