Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
16.6.2013 21:53
Onko joku poistanut 46 millisistä Kybin yksikammiopumpuista tuota bladderia? Jenkkifoorumilla on jonkin verran juttua siitä, kuinka se bladderi vain saa vaimentimen toimimaan huonommin. Pitäisi kuulemma auttaa esim. jarrupateissa, joissa itelläkin tuntuu keula olevan kova.
http://www.thumpertalk.com/topic/545454-disabling-bladders/
Viimeksi muokannut FMF päivämäärä 16.6.2013 21:54, muokattu yhteensä 1 kerran
16.6.2013 21:53
Kyllä tuota ikävä kyllä kuulee radalla moneen otteeseen kun eivät ole iskarit kohdillaan vaikka kuinka säädetään. kerätyn datan avulla voitaisiin ehkä saadda ne parempiin säätöihin. Itsellä kyllä iskarit pelaa komeesti enkä ole itselleni kyseistä mööbeliä hommaamassa. Tämä kysymys tästä laitteesta olikin vaan sellainen onko tälläistä olemassa ja miksi ei ole kehitetty perus crossareille tälläistä. Jos on epävarma kuski eikä aina ihan ymmärrä mitä naksut iskarissa tekevät, niin silloin tälläiselle laitteella VOISI olla apua
16.6.2013 22:23
Pitäs saada kotariin säädettyä iskarit kevyemmälle kuskille noin 55-60kg painoiselle. Mites tuo vaikuttaa ajossa radalla kun on hitusen liian jäykät iskarit? Kuinka paljon arvelette säätötyön maksavan liikkeessä?
17.6.2013 17:02
Kyseessä 07 honda cr250 showa keula, pientä välystä näyttää ja tuntuu olevan kun jarru pohjassa tankoa heiluttelee ja pyörää heijaa eestaas. Melko selvästi toi välys on siis keulaputkissa, mutta oon lukenut että niissä kuuluukin hiukkasen jolla välystä ja jopa parantaa/herkistää iskarin ominaisuuksia..? Mutta kuuluuko tota tuntea tangossa mitenkään jos heiluttelee tai nähdä silmällä että keula hieman taittuu (todella vähän).
Iskarit pitäs olla huollettu honda valtuutetulla jokin aika sitten (kuitti edelliseltä omistajalta) eikä sen jälkeen mitään kovaa ajoa ajeltu. Onko turhia pelkoja vai kannattaako pistää sisuskalut uusiksi? Aikanaan kotarissa en tuntenut minkäänlaista välystä vaikka niitä keppejä ei ollu varmaan koskaan huollettu.
17.6.2013 17:15
8ade8 kirjoitti:Pitäs saada kotariin säädettyä iskarit kevyemmälle kuskille noin 55-60kg painoiselle. Mites tuo vaikuttaa ajossa radalla kun on hitusen liian jäykät iskarit? Kuinka paljon arvelette säätötyön maksavan liikkeessä?
No jousiinhan saa jo laskee pyöreesti 200€, siihen päälle työt, öljyt, ehkä stefat ja liukuholkit ja simmeihin pari kymppiä, ei se halpaa oo liikkeessä teettää.
Jre: Täytyy heittää tää ehkä itsestäänselvyys, kelluva jarrulevy aiheuttaa jonkun verran sen tuntusta välystä, oothan ottanut huomioon?
17.6.2013 21:20
Ei kyllä tossa pyörässä pitäs olla kelluvaa jarrulevyä, ellet sitte meinannu jarrusatulaa. Pitänee käydä kattomassa kuinka väljät liukutapit sieltä löytyy. Tosin edelleen epäilen keulaa koska muistaakseni sen ihan silmällä pystyi näkemään että taittuu. Samoin pyörä kun on pukilla eturengas ilmassa ja tankoo heiluttelee pienellä liikkeellä niin tuntuu ihan pieni klappi, voi olla kyllä ohjauslaakerista se.
17.6.2013 22:01
kelluva levy jossa jarrutuspintana oleva ulkokehä on oma osansa ja pääsee vähän elämään.
17.6.2013 22:23
Roassii kirjoitti:Kyllä tuota ikävä kyllä kuulee radalla moneen otteeseen kun eivät ole iskarit kohdillaan vaikka kuinka säädetään. kerätyn datan avulla voitaisiin ehkä saadda ne parempiin säätöihin. Itsellä kyllä iskarit pelaa komeesti enkä ole itselleni kyseistä mööbeliä hommaamassa. Tämä kysymys tästä laitteesta olikin vaan sellainen onko tälläistä olemassa ja miksi ei ole kehitetty perus crossareille tälläistä. Jos on epävarma kuski eikä aina ihan ymmärrä mitä naksut iskarissa tekevät, niin silloin tälläiselle laitteella VOISI olla apua
Ei niillä naksuilla saa iskaria kohdilleen, ne vaikuttaa vaan 5-10% iskarin toiminnasta. ja vain hitaan liikkeen toimintaan. Tiedonkeruu vaimennuksesta on aika vaikeaa tulkita, vaatii liian paljon kokeilua et pääsee kartalle iskarin liikkeistä mut pyörän balanssin mikä mielestäni tärkein löytyy heti datasta, kun mitataan kiihtyvyyksiä vaimennusliikkeistä. Ja kuski pilaa säädetyn balanssin heti kun kunto loppuu, et enempi reeniä kuin säätöä
Mulla AIMin datalogger, vanha analoginen 4 kanavainen.
17.6.2013 23:20
jo kirjoitti:kelluva levy jossa jarrutuspintana oleva ulkokehä on oma osansa ja pääsee vähän elämään.
Joo siis kyllä näinkin tyhmä ihminen erottaa onko levy kelluva vai ei
, ja on siis mallia tämä eli stock:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/5606 ... RF-250.jpgJokatapauksessa kiitoksia OA:lle vinkistä, mikään ei todellakaan ole itsestäänselvyys koska näyttäs siltä että klappi johtuu jarruSATULAN liukutappien välyksestä, tai ainakin osaltaan siitä. Myös takaiskarin ylälaakerin reilu klappi taitaa hämätä tossa.
18.6.2013 9:27
FMF kirjoitti:Onko joku poistanut 46 millisistä Kybin yksikammiopumpuista tuota bladderia? Jenkkifoorumilla on jonkin verran juttua siitä, kuinka se bladderi vain saa vaimentimen toimimaan huonommin. Pitäisi kuulemma auttaa esim. jarrupateissa, joissa itelläkin tuntuu keula olevan kova.
http://www.thumpertalk.com/topic/545454-disabling-bladders/
Ilmeisesti kyse on Hondan -05-07 piikistä?
Siinä on toi keulan ja bladderin rakenne sellainen, ettei bladderi kerää painetta. Siispä toi oljenkorsi ei nyt pelasta jarrupatteja vaan syitä täytyy etsiä muualta.
18.6.2013 10:22
hp199 kirjoitti:FMF kirjoitti:Onko joku poistanut 46 millisistä Kybin yksikammiopumpuista tuota bladderia? Jenkkifoorumilla on jonkin verran juttua siitä, kuinka se bladderi vain saa vaimentimen toimimaan huonommin. Pitäisi kuulemma auttaa esim. jarrupateissa, joissa itelläkin tuntuu keula olevan kova.
http://www.thumpertalk.com/topic/545454-disabling-bladders/
Ilmeisesti kyse on Hondan -05-07 piikistä?
Siinä on toi keulan ja bladderin rakenne sellainen, ettei bladderi kerää painetta. Siispä toi oljenkorsi ei nyt pelasta jarrupatteja vaan syitä täytyy etsiä muualta.
Just kyseinen pyörä. Tuntuu että toi keula jumittaa ihan ihmeellisesti. Irrallaan pumput menee kasaan ihan smoothisti, mutta kun laittaa kiinni niin kaikki herkkyys katoaa. Kaikki pultit on momenteissa ja eturengas on asennettu oikeaoppisesti. Liukuholkit myös käytännössä uudet. Voiks noi t-palat kusta sillä tavalla, että aiheuttaisi tuollaista?
25.6.2013 20:41
riding to low in the stroke making it feel harsh.
Osaisko joku suomentaa tuon "stroke" kohdan? En ymmärrä tuon tarkoitusta?
25.6.2013 21:01
siis lause tarkottaa että jos iskarit ui liian syvällä niin tuntuu raakalta(kovalta)
26.6.2013 9:29
FMF kirjoitti:Irrallaan pumput menee kasaan ihan smoothisti, mutta kun laittaa kiinni niin kaikki herkkyys katoaa. Kaikki pultit on momenteissa ja eturengas on asennettu oikeaoppisesti.
Tuossa tilanteessa yrittäisin satavarmistaa, että pumput ovat varmasti samansuuntaiset. Itse olen käyttänyt tätä työkalua:
http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0412/