Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.2.2009 22:43
tervehdys kaikille shinen 230:n epäiliöille ja kiinnostuneille. ostin n.2vko sitten tommoisen 230 shinen
ja iskarit olen muuttanut löysemmiksi taakse laitoin 47 kyb progressiivisen jousen ja keulaan 520mm pitkät 34mm halk,4.0n/mm jouset niin pärjää hyvin suomi spoorissa. viikon sisällä ajanut 5h eikä mitään vikaa Lahden kivikkoisilla enska pätkillä alavääntöä löytyy ja keskialue on aivan todella hyvä suomi enskaan. puunkiertoon yllättävän näppärä peli enkä ole edes stumppaillut kertaakaan kivikoissa ja mäkiin nousee todella mukavasti. niin ja kahvat olen vaihtanut mieleiseksi, huomenna mennään taas ajamaan nuuttilan pätkälle, tästä se matka/treeni alkoi sitte PÄITSIÄ varten.siellä tulette kaikki näkemään shinen tositoimissa ja ehkä jo numibia endurossa. tarkoitus on ajaa 5-6h viikossa ennen päitsiä niin saa pyörän herkistettyä. huoltaa pitää ja täytyy normaalisti eli normi jutut joka ajon jälkeen ja öljyt olen vaihtanut näin aluksi 1h välein motulin 5000 4t 10-40 ja toimii hyvin kytkin on todella hyvä.
turhaa spekuloida jos ei ole ajanut kyseistä pyörää. ja lopuksi joku tykkää äidistä ja taas toinen tyttärestä.
hinta/laatusuhde on kyllä hyvä näin ensivaikutelmaan. kerrotaan lisää jos teitä kiinnostaa!!
t:jarno ssmk
5.2.2009 22:52
jeps, ja tossa on sekin hyvä puoli että varaosat on todella halpoja niin pääsee päitsinkin halvemmalla. ite olen aika varautunut noitten suhteen mutta tämä shine vaikuttaisi kyllä kelpo peliltä. saas nähä koska iteltäkin tollanen löytyy
6.2.2009 1:21
Toni I kirjoitti:-MarkusH kirjoitti:Onko AW:stä supermotoversiota jo tehtaalta? Vaikka kyllähän sellaisen tekee itsekkin helposti...
Tälläinen löytyy valmiina, mutta sitä ei saa vielä kilpiin. Mahdollisesti syksymmällä.....
Ja hinta tulee olemaan jotain 5000-6000e kilvissä? Vois melkein ostaa, jos vaan saatte sen lätkän sinne perseeseen
6.2.2009 13:45
jarnov kirjoitti:tervehdys kaikille shinen 230:n epäiliöille ja kiinnostuneille. ostin n.2vko sitten tommoisen 230 shinen
ja iskarit olen muuttanut löysemmiksi taakse laitoin 47 kyb progressiivisen jousen ja keulaan 520mm pitkät 34mm halk,4.0n/mm jouset niin pärjää hyvin suomi spoorissa. viikon sisällä ajanut 5h eikä mitään vikaa Lahden kivikkoisilla enska pätkillä alavääntöä löytyy ja keskialue on aivan todella hyvä suomi enskaan. puunkiertoon yllättävän näppärä peli enkä ole edes stumppaillut kertaakaan kivikoissa ja mäkiin nousee todella mukavasti. niin ja kahvat olen vaihtanut mieleiseksi, huomenna mennään taas ajamaan nuuttilan pätkälle, tästä se matka/treeni alkoi sitte PÄITSIÄ varten.siellä tulette kaikki näkemään shinen tositoimissa ja ehkä jo numibia endurossa. tarkoitus on ajaa 5-6h viikossa ennen päitsiä niin saa pyörän herkistettyä. huoltaa pitää ja täytyy normaalisti eli normi jutut joka ajon jälkeen ja öljyt olen vaihtanut näin aluksi 1h välein motulin 5000 4t 10-40 ja toimii hyvin kytkin on todella hyvä.
turhaa spekuloida jos ei ole ajanut kyseistä pyörää. ja lopuksi joku tykkää äidistä ja taas toinen tyttärestä.
hinta/laatusuhde on kyllä hyvä näin ensivaikutelmaan. kerrotaan lisää jos teitä kiinnostaa!!
t:jarno ssmk
Kiitos Jarno! Paljon noi jouset kustansi? Entä oliko alkuperäiset jouset selkeästi liian kovat? Tämä on tietysti suhteellista, kun ajajan paino, ajotyyli ja mieltymykset ynnä ajettava maasto vaikuttavat. Itse olen noin 70kg ja ajan pääasiassa perussuomienskaa. Kotarien EXC-mallien vakiojousitus on ollut mulle yleensä aika passeli.
Mites toi kone "herää" alhaalta eli miten nopeesti kerää kierroksia kaasun nopealla avauksella, kun kaasarissa ei ole kiihdytyspumppua?
Täytyy varmaan ostaa Shine jo valmiiksi talliin, vaikka leikatun polven kanssa pääsee tositoimiin vasta joskus puolen vuoden päästä
6.2.2009 20:35
kgtsm kirjoitti:jarnov kirjoitti:tervehdys kaikille shinen 230:n epäiliöille ja kiinnostuneille. ostin n.2vko sitten tommoisen 230 shinen
ja iskarit olen muuttanut löysemmiksi taakse laitoin 47 kyb progressiivisen jousen ja keulaan 520mm pitkät 34mm halk,4.0n/mm jouset niin pärjää hyvin suomi spoorissa. viikon sisällä ajanut 5h eikä mitään vikaa Lahden kivikkoisilla enska pätkillä alavääntöä löytyy ja keskialue on aivan todella hyvä suomi enskaan. puunkiertoon yllättävän näppärä peli enkä ole edes stumppaillut kertaakaan kivikoissa ja mäkiin nousee todella mukavasti. niin ja kahvat olen vaihtanut mieleiseksi, huomenna mennään taas ajamaan nuuttilan pätkälle, tästä se matka/treeni alkoi sitte PÄITSIÄ varten.siellä tulette kaikki näkemään shinen tositoimissa ja ehkä jo numibia endurossa. tarkoitus on ajaa 5-6h viikossa ennen päitsiä niin saa pyörän herkistettyä. huoltaa pitää ja täytyy normaalisti eli normi jutut joka ajon jälkeen ja öljyt olen vaihtanut näin aluksi 1h välein motulin 5000 4t 10-40 ja toimii hyvin kytkin on todella hyvä.
turhaa spekuloida jos ei ole ajanut kyseistä pyörää. ja lopuksi joku tykkää äidistä ja taas toinen tyttärestä.
hinta/laatusuhde on kyllä hyvä näin ensivaikutelmaan. kerrotaan lisää jos teitä kiinnostaa!!
t:jarno ssmk
Kiitos Jarno! Paljon noi jouset kustansi? Entä oliko alkuperäiset jouset selkeästi liian kovat? Tämä on tietysti suhteellista, kun ajajan paino, ajotyyli ja mieltymykset ynnä ajettava maasto vaikuttavat. Itse olen noin 70kg ja ajan pääasiassa perussuomienskaa. Kotarien EXC-mallien vakiojousitus on ollut mulle yleensä aika passeli.
Mites toi kone "herää" alhaalta eli miten nopeesti kerää kierroksia kaasun nopealla avauksella, kun kaasarissa ei ole kiihdytyspumppua?
Täytyy varmaan ostaa Shine jo valmiiksi talliin, vaikka leikatun polven kanssa pääsee tositoimiin vasta joskus puolen vuoden päästä
moi jouset ostin todellakin parikertaa kokeiltuna yht.60€ olivat kyllä aivan kuin uudet. jouset oli liian kovat suomi enduroon. mutta crossiin voi kyllä käydä en ole mikään expertti noitten iskareitten kanssa mut oman ajotyylin mukaanhan ne iskarit laitetaan, mulla nyt semmoiset kuin edellisessä wrf 250 yamahassa. kone herää hyvin noinkin pienillä teho/vääntö arvoilla. tänään oltiin nuden pätkää ajamassa 10,7km lenkki x3 ja n.22min-24min per/kierros noista kierrosajoista saa viellä paljon pois kun saa ajoa lisää ja uskaltaa antaa hanaa että paukkuja on koneessa viellä käytettävissä. eikä mitään ongelmia missään vaiheessa mun käteen kyllä käy tää Shine 230. Pattoni oy hieno homma hyvä se on.
t: jarno ssmk
7.2.2009 9:37
jarnov kirjoitti:moi jouset ostin todellakin parikertaa kokeiltuna yht.60€ olivat kyllä aivan kuin uudet. jouset oli liian kovat suomi enduroon. mutta crossiin voi kyllä käydä en ole mikään expertti noitten iskareitten kanssa mut oman ajotyylin mukaanhan ne iskarit laitetaan, mulla nyt semmoiset kuin edellisessä wrf 250 yamahassa. kone herää hyvin noinkin pienillä teho/vääntö arvoilla. tänään oltiin nuden pätkää ajamassa 10,7km lenkki x3 ja n.22min-24min per/kierros noista kierrosajoista saa viellä paljon pois kun saa ajoa lisää ja uskaltaa antaa hanaa että paukkuja on koneessa viellä käytettävissä. eikä mitään ongelmia missään vaiheessa mun käteen kyllä käy tää Shine 230. Pattoni oy hieno homma hyvä se on.
t: jarno ssmk
Hyvältä kuulostaa. Oletko kaasarin säätöihin koskenut näin talvisäitä silmällä pitäen? Entä miltä jarrut ovat tuntuneet? Löytyykö tehoa ja tuntoa jarruissa? Miten vaihteet loksahtelee päälle, onko löytynyt välivapaita? Oletko niitä iskareiden sisäänmeno- ja ulostulovaimennussäätöjä pyöritellyt? Onko niillä selkeästi vaikutusta?
7.2.2009 20:51
kaasarin suuttimen tais noi pattonin sedät vaihtaa isompaan muuta ei ole tehty ja kaasukahva on dominon. jarrut on hyvät. palat olen vaihtanut sintrattuihin heti uudesta, en ole koneeseen koskenut millään lailla.omia pikkujuttuja/hienosäätöjä olen tehnyt mutta ne kuuluu asiaan. vaihteet toimii todella hyvin jämäkkä laatikko eikä noita välivapaita ole löytynyt. iskarin säädöissä todella on toimivat napsusäädöt mutta olen pitänyt ne puoliväliissä keulassa ala/yläpäässä seka takana samoin. t:jarno ssmk
7.2.2009 22:41
Shine 230 tulossa tännekin
Viikon sisällä pitäisi olla pyörä käsissä.
10.2.2009 23:50
Olettekos Pattonin äijät päässet ajamaan jo 450cc:llä testiajoa enemmänkin?
11.2.2009 10:09
-MarkusH kirjoitti:Olettekos Pattonin äijät päässet ajamaan jo 450cc:llä testiajoa enemmänkin?
Ei olla
. On ollut messujen jälkeisiä kiireitä, eikä olla keretty keskittymään siihen ollenkaan. Ainoa mitä ollaan sille keretty tekemään on se, että saatiin sille varattu dynoaika ensiviikoksi.
11.2.2009 20:06
Noniin sitten vain heppoja tänne tietoon
11.2.2009 21:43
Just näin, eiköhän tällässestä vehkeestä löydy jo kestävyyttä iäksi?
13.2.2009 10:15
Löysin tälläsen
Pelkkä hinta laittaa jo miettimään että pitäskö...?
Onko kellään kokemuksia yms huhuja ajokista?
13.2.2009 10:57
ei onneks yhtään aprilialta matkittuja muotoja yms.
13.2.2009 14:03
Se on kyllä pirun tarkka RXV kopio. Runko on lähes identtinen tällee nopeesti katottuna.
Täytyy sanoo että kyllä ne kiinanpojat hienoo työtä tekee ku on vaa valmis malli