Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.12.2007 12:35

Tuon ikäistä peliä tuskin on huollettu kunnolla vuosiin eli luultavimmin kaikki öljyt ja nesteet ainakin joutaa vaihtoon. Samoin ilmanputsari. Ja linkun laakerit kaipaavat kunnon rasvauksen, elleivät sitten ole jauhautuneet metallipölyksi. Ynnä muuta mukavaa..
Osien saanti on myös kivenalla, näissä asioissa kääntyisin maahantuojan puoleen tai etsisin käsiini purkupyörän. Tosin maahantuoja (tai tehdas, kuten he väittävät) on hinnoitellut alkuperäisosat suorastaan sikamaisesti. Hyvänä esimerkkinä tilaamani mäntä -89 250 geesiin maksoi vaivaiset 300e..

24.12.2007 13:51

No onko tuo nyt mikään ihme? Tehdas ne hinnottelee aika pitkälle, sehän on selvä ja ku vähä miettii, ni myös KTM:n on takoitus tuottaa rahaa ja siihen politiikkaan ei kuulu hyvä ja halpa varaosahuolto johonkin iänikuisiin laitteisiin. Niiden menekki on pientä ja uusista pyöristä ne rahat tulevat.

24.12.2007 13:59

Näin on. Vanhempien pyörien osien varastoimisessa on suurempi riski ja näin ollen niistä otetaan suurempi hinta. Vähän ku pankkilaina: suurempi riski -> suurempi korko.

24.12.2007 21:59

Joo joo, mutta ottakaa nyt huomioon, että niitä varaosia sentään saa. Ei mua kylmää yhtään asentaa vanhasta pyörästä WP:n keulaa uuteen, jos samaa keulaa on ollut TM:ssä tai KTM:ssä. Molempiin saa miltei mitä vaan osaa. HVA:n tapauksessa esim. mun pyörässä on osia paljon tuoreemmasta yksilöstä, joka meni purkuun kun sellaista osaa kuin kmapiakseli ei saanut, eikä ollut tietoa voisiko saadakaan, puolen vuoden odottelun jälkeenkään.

Eikä toi männän hinta ole edes mikään posketon, maksaa ne uudempiinkin liki saman (orkkis 200-250e merkistä riippuen), noihin isoihin siis. Kun tilasin -91 keulaan stefat, sanoi Tane-öö, että kyllä niihin osia saa, tekevät tehtaalla aina aika ajoin pienen sarjan. Ja ne stefat makso puolet siitä kuin uusiin, tais olla 15e pari. Eri asia sitten on paljonko noin vanhana kannattaa hakata rahaa, ei mitään jos se on raato. Jos se taas on helmi, niin mun mielestä vaikka kuinka paljon, ja ajaa vain sateettomina sunnuntaina kuivissa oloissa.

31.12.2007 5:56

Ei kellään sattuis oleen ylimääräisiä ehjiä lohkoja talles 250gaselliin vm89. tai tietää mistä noita saa?. muualta kun ulkomailta tilaa malla?..

31.12.2007 13:11

stage666 kirjoitti:Ei kellään sattuis oleen ylimääräisiä ehjiä lohkoja talles 250gaselliin vm89. tai tietää mistä noita saa?. muualta kun ulkomailta tilaa malla?..


Mulla olis joku 86-87? 250cc KTM:n toinen lohkonpuolikas ylimääräsenä. Mahtaisko sopia?

31.12.2007 13:43

Sitä en tiedä sopiiko.. vasemman puolista tarttis...

31.12.2007 15:51

Räjäyskuvat ei olis kans yhtään pahitteeks... että ees vähän tietää mitä on vastassa.

1.1.2008 5:33

stage666 kirjoitti:Räjäyskuvat ei olis kans yhtään pahitteeks... että ees vähän tietää mitä on vastassa.


Katso 9 viestiä ylemmäs. Tai jos tästä lasket, niin 10.

KTM

4.1.2008 15:22

Nyt on geessistä kuvaa ^^ tosin 125cc

4.1.2008 19:51

Hieno pyörä sulla. Älä vain mene tuunailemaan...

9.1.2008 22:51

Nyt on vihdoin uusi pytty kiinni ja koelenkki heitetty. Teettihän se sylinteri toki vähän työtäkin, kun siinä ei ollut imukanavasta suoraan kampikammioon johtavaa aukkoa ollenkaan, mutta kampikammion lohkoissa taas oli aukon mukainen avarrus. Joten paineet karkasivat kampikammion ja pytyn välistä.
Onneksi paikallinen koneistuksiin erikoistunut firma hitsaili sylinterin pohjaan lisää alumiinia ja koneisti sen suoraksi. Nyt peittyy mokoma aukko ja motti pelaa kuin unelma.

25.1.2008 21:30

Mikähän voi olla vikana kun GS antaa kipinän ja bensaakin mutta ei vaan lähe käyntiin.
Kastelee vaan tulpan heti.
Syttyä säädetty ja virtapääkin on melkeen uusi.

25.1.2008 22:32

Iltsu kirjoitti:Mikähän voi olla vikana kun GS antaa kipinän ja bensaakin mutta ei vaan lähe käyntiin.
Kastelee vaan tulpan heti.
Syttyä säädetty ja virtapääkin on melkeen uusi.

Tulpanhatussa voi olla kosketushäiriö, eli vaikka pakoputkea vasten tulppa antaakin kirkkaan sinistä kipinää, niin tulpanhattu/sytytysjohto kiertyy aina kun laitat tulpan paikoilleen. Testaa siis ilman tulpanhattua, johto liitettynä suoraan tulpan päähän.

7.2.2008 21:18

Osaakos joku kertoa, että mistä saisi muovisarjan -89 vuoden GS:sään. Ei tahdo sitten mistään löytyä.