Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.3.2014 9:19
Murska Arska kirjoitti: Ilmeisesti vanhemmat koneet on hieman kestävämpiä ja uudemmat tehokkaampia?
Vanhemmat (varsinkin jotkut -05) koneet on ajettu aivan loppuun, uudemmat on varmasti huomattavasti kestävämpiä. En tiedä millaisia noi kotarin vanhemmat pikkunelarit on mutta kyllä noissa kehitystä on valtavasti tapahtunut vuodesta -05 myös luotettavuuden osalta. Mahdollisimman uutta peliä vaan alle, varsinkin kun pikkunelarista kyse. Ja silti jos ei remonteista ole varmuutta niin pyörää osiks oston jälkeen.
17.3.2014 10:05
Tyrkyllä olisi 39h ajettu 2006 missä on vanhempi kone ja 69h ajettu uudempi RC4 moottorilla oleva pyörä.
Mites tollanen RC4 kone, jostain ulkomaan sivulta luin että männänrenkaat on kulutustavaraa ainakin alkusarjan moottoreissa ja jotkut on vaihtaneet titaaniset venttiilit teräksisiin kestävyyden takia. Mitäs muuta on hyvä tietää RC4 moottorista?
17.3.2014 15:21
Vuoden 2006 pyörä jolla ajettu 39 tuntia? Mahtaa olla jo kaikki liikkuvat osat ruostuneet kiinni toisiinsa.
RFS-koneella olevat pyörät ovat yläkertaa lukuunottamatta aika lailla samoja kuin 520/525, joten luulisi kestävän pikkunelarin väännön. Vastapainona ne ovat sitten aika tehottomia, varsinkin jos jossain metsäteillä pitäisi ajella, plus järkyn painavia.
17.3.2014 16:29
Tiiä siitä, että kuuluko tänne topicciin mutta kysyn kumminkin: Onko täällä kellään kokemuksia tosta freeride 250r:stä? Vaikuttaa pirun hauskalta pyörältä, vaikka onkin pieni tankki ja isot pojat väittävät että on luuska. Kuitenkin aika kevyt pyörä yms. niin kiinnostuin tuosta, niin onko kukaan ajellu tolla tai sillä 350?
17.3.2014 17:09
No kyllähä tuo jollehi 250 2 tahille auttamatta suoralla jää, mutta eihän tuo ookkaa ratapeli?
Tiukassa maastossa ja jossain kivikon nousussa tuohan on omaa luokkaansa...
Kanttii tieteski miettiä millasissa paikoissa meinaat ajella, että onko tuo sitte sopivampi/hauskempi/kätevämpi siihen.
17.3.2014 20:13
Anssi_L kirjoitti:Vastapainona ne ovat sitten aika tehottomia, varsinkin jos jossain metsäteillä pitäisi ajella, plus järkyn painavia.
En ole hankkimassa kisaenskaa kisakäyttöön vaan pyörä tulee kunto/seikkailu käyttöön, siihen kelpaa 10 kiloa painavampikin pyörä. Tiedän ettei noilla vehkeillä ranteet veny mutta se ei ole tarkoituskaan, jos noissa touhuissa olen pärjännyt laina WR250R:llä niin tuskin vanhakoppainen RFS painavampi ja tehottomampi ole?
26.3.2014 9:45
Meneekö 350EXC-F:ään eteen SX-mallinen etunumerokilpi heittämällä? Jos laittais sarjakrosseja varten.. ja taakse SX-lokari.
E: Ja löyty.
http://www.ktmforum.co.uk/off-road-enduro/188672-sx-front-number-plate-exc.html
24.6.2014 21:14
Olis ylimääräisenä musta takalokari joka sopii ainakin 250 exc´08, laittakaa viestiä, halvalla lähtee.
Mitä putkea jengi on laittanut em. pyörään? Vajaatahtinen kyseessä siis. Ite ajatellut fmf gnarlya laittaa tilaukseen kun tuli vakioputkeen lommoa mettäs.
10.10.2014 0:37
Kysynpä täältä, kun toi gs topikki taiaa olla suht hiljais elossa ja joku täältä kumminki tietää.
Pyörä siis ktm gs 250 2t vuosmallia 1990. Ongelma pakoaukonsäätimen kanssa. Jätänkö kasaus vaiheessa sen pa-säätimen läpän alas eli pakoaukko pieneksi ?
15.12.2014 19:24
Millä seossuhteella porukka on ajanu kaks puolikkaal?
Kaks satkussa käytin 2%, mutta oon kuullu et nyt pitäis 2,5% käyttää isommal pyöräl.
ja mitä öljyä koneeseen, 10w-50?
Ja kestääkö startti endurossa, meinaa näyttäis olevan melko alttiina kiville, kun on vielä se suojakin muovia?
27.12.2014 0:14
Motorex CrossPower 2,5% seoksella on tullut ajeltua ja lootan puolella 10/30W Motorexin liejut. Hyvin on toiminut....
29.12.2014 10:43
Eikö manuaalissa lue öljyn määrä? Vanhempiin näyttää muistaakseni jopa 1:60.
Eli alle 2%.
2.1.2015 16:39
Sappu onko minkä tuntunen tuo puolikas kakssatkun jälkeen?
3.1.2015 10:37
<Töpseli> kirjoitti:Kysynpä täältä, kun toi gs topikki taiaa olla suht hiljais elossa ja joku täältä kumminki tietää.
Pyörä siis ktm gs 250 2t vuosmallia 1990. Ongelma pakoaukonsäätimen kanssa. Jätänkö kasaus vaiheessa sen pa-säätimen läpän alas eli pakoaukko pieneksi ?
Tohon on KTM:llä säätöpalikka, jolla säädetään oikeaan kohtaan. Saa vielä tilattuakin. Voi toimia jännästi jos ei oo laitettu oikeeseen kohtaan. Lisäks siel on varmaan koko vivustokin nivelistään ihan väljä ni toimii muutenkin miten sattuu
edit: säätöpalikka löytyy siis 545 koneeseen. en tiiä löytyykö vielä uudempaan 546 kun mainitsemassasi vuosimallissa voi olla molempia koneita. Kaikki riippuu siitä kummalla puolen ketju on.