Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.5.2009 16:20

Kylmäspray on ainetta, jonka kiehumispiste on matala. Se suihkutetaan pieninä nestepisaroina jäähdytettävälle pinnalle, jolloin aineen höyrystymisen aiheuttama lämpöenergian tarve kylmentää käsiteltävän kappaleen. Meillä on duunissa hiilidioksidi-pohjaista kylmäsprayta, jolla pääsee teoriassa lähelle -78 asteen pintalämpötilaa.

Ainakin CRC ja AT valmistavat kylmäsprayta.

26.5.2009 19:27

mudface kirjoitti:Kylmäspray on ainetta, jonka kiehumispiste on matala. Se suihkutetaan pieninä nestepisaroina jäähdytettävälle pinnalle, jolloin aineen höyrystymisen aiheuttama lämpöenergian tarve kylmentää käsiteltävän kappaleen. Meillä on duunissa hiilidioksidi-pohjaista kylmäsprayta, jolla pääsee teoriassa lähelle -78 asteen pintalämpötilaa.

Ainakin CRC ja AT valmistavat kylmäsprayta.

Kiitos näistä, mutta se laakerinm ulkokehä lähti vekuttamalla irti lohkosta, mutta vielä olis kyllä kampurassa se laakerin sisäkehä :roll: Nooo, saavat liikkeessä ottaa sen samalla kun vaihtavat kiertokangen siihen..

26.5.2009 19:36

Rälläkällä lähtee kunhan on varovainen ettei tee jälkiä akseliin:)

26.5.2009 22:01

33du kirjoitti:Rälläkällä lähtee kunhan on varovainen ettei tee jälkiä akseliin:)

Niin vois olla :roll:
En oo sitä kyllä millää muullakaa koittanu irrottaa, ku putkitongeilla otin siitä kehästä kiinni ja yritin saada sen pyörimää :roll: No, kattelee miten se irtoilee ;)

26.5.2009 22:44

Viisto ura rälläkällä ja katkaisutaltalla hakkaa sen sisäkehän halki.

27.5.2009 8:18

Ennemmin kyl hioisin sen 2 puolelta melkein poikki, sitte vain vääntö ja naks palat ovat irrallaan, hakkaamalla saa vaan paikat lommoille

27.5.2009 18:08

mitäs helvettiä, tänään tuli osat, proxin kiertokankisarja, jossa lukee että ei sisällä männän neulalaakeria, mutta kappas vaan, kyllä se oli se kyllä se oli siinä kiertokangessa paikallaan, kun laatikon avas... Ei siinä, tilasin myös erikseenkin sen männän neulalaakerin, no, ompahan nyt niitäkin 2 :lol:
Ja sitten kysyin tässä topicissa, että tuleeko stormilla myytävässä kotarin täydellisessä tiivistesarjassa mukana myös stefat, niin täällä sanottiin että ei.
Mutta kyllä siellä ne oli :roll: Kampuran stefat taitaa uupua, mutta muut on..
Haittaakos, kun vetoakselin, ja sen eturattaan akselin ympärillä jotkut laakerit olivat C4:sia, eli siis harvempi kuulien/rullien välys, niin ostin C3:sia, kun ei niitä 4:sia ollu...?

27.5.2009 19:02

[quote="Pearl"]mitäs helvettiä, tänään tuli osat, proxin kiertokankisarja, jossa lukee että ei sisällä männän neulalaakeria, mutta kappas vaan, kyllä se oli se kyllä se oli siinä kiertokangessa paikallaan, kun laatikon avas... Ei siinä, tilasin myös erikseenkin sen männän neulalaakerin, no, ompahan nyt niitäkin 2 :lol:

kävi itelle aivan sama homma proxin kankisarjaa tilatessa :D

29.5.2009 11:44

Pearl kirjoitti:Huomasin tossa että magneeton puoleinen runkolaakeri on paskana, siis se keskirinkula on kiinni kampurassa, ja rullat, ja se isompi kehä on kiinni lohkossa.
Sain ne rullat siitä revittyä. mutta milläs otat kampurasta sen sisäkehän pois, ja milläs lohosta sen isomma kehän :eek:
Ja millä saa irti vesipumpun, ja PA säätimen laakerit, ne mitkä on kiinni siinä lohkossa, kun niitä ei voi takaapäin hakata, millä ne siitä irtoo, onko siihen joku hieno taktiikka?

Ei laakeri ole rikki, sen alkuperäisenäkin sellainen "kaksiosainen". Nyt kun otat vanhan laakerin pois, niin rikot sen rullien häkin ja otat rullat veks. Seuraavaksi lämmität lohkoa ja otat sopivat tuurnan jolla naputat laakerin pois stefan puolelta, varo kuitenkin stefan pesää ettei mene lommoille.

Kampurassa oleva laakerin sisäkehä lähtee nätisti pois prässillä, kuin myös uusikin täytyy painaa paikoilleen prässillä.

e. no otitkin rullahäkin jo pois ja laakerin irti, no onhan infoa jatkossa muille.

Säätimen ja vesipumpun laakerit lähtee kun lämmität lohkoo ja otat jonkun millä saat vähän laakerin takaa kiinni, vetelet eripuolilta niin pitäisi lähteä suht keveästi.

30.5.2009 17:12

joo, tajusin itekki saman, kun tuli uudet runkolaakerit postissa ;)
Kampura on nyt kellotettavana liikkeessä.

1.6.2009 15:43

Lukeeko jossain pytyn kyljessä sen koko? Pitäis tietää onko se A, B, C vai D kokoa ja tietäis näin ostaa oikean kokoisen männän. Vai pitääkö vaan ottaa eka pannu auki ja kattoa minkä kokonen mäntä siellä on entuudestaan ollut ja ostaa vaan saman kokoinen?

1.6.2009 16:19

Countach kirjoitti:Lukeeko jossain pytyn kyljessä sen koko? Pitäis tietää onko se A, B, C vai D kokoa ja tietäis näin ostaa oikean kokoisen männän. Vai pitääkö vaan ottaa eka pannu auki ja kattoa minkä kokonen mäntä siellä on entuudestaan ollut ja ostaa vaan saman kokoinen?

Pytty vaan auki, ja kattoo koko. Riippuu montako kertaa sinne on laitettu sen koon mäntä, mikä siellä on kiinni. Että kannattaako ostaa jo ylikoon mäntä. Varmaan jonku 2-3 mäntää aina yhtä kokoa ja sit vaihtaa ylikoonmäntä sinne sisään.

1.6.2009 18:35

Kiitos. Entäs kun tuolla motokeitaan sivuilla on vaan mäntäsarja exc/sx muttei mitään mistä saisi männän koon valita? Eli jollakulla tietoa mikä koko sieltä tulee?

1.6.2009 22:56

Veikkaisin että tilausta tehdessä kohtaan "lisätietoja" (tai jtn tollasta) pitää kirjottaa männän koko minkä haluaa. Eli siis A,B,C tai D. Tollanen kohta tulee kun tilausta pistää meneen.

2.6.2009 5:35

Puhelin kouraan ja soitto sinne Motokeitaalle, ettei tarvitse arvausten varassa tilailla.