Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
7.10.2007 17:05
Jaa, no en minäkään sitten. Käyppä kirjastossa, perustiedot on pakko hankkia ensin muuten, ei niitä pysty korvaamaan nettikeskusteluilla.
7.10.2007 17:19
Siis meinaat että neula putki olisi niin kulunut että päästää tavaraa liikaa läpi. Mikä on Muuten sopiva korkeus neulalle?
7.10.2007 19:29
No kun pääsuutin on tontilleen oikea jossain 210-215, niin onko muita mahdollisuuksia? Ei se nyt niin ihmeellistä ole jos neulaputki muutamassa vuodessa kuluu loppuun, saatikka kymmenessä. Voi sulla toki olal läpätkin tohjona, paha arvioida kun tuntuu toi liiottelu olevan niin verissä ettei vikakuvauksesta ota tolkkua selvännäkijätkään.
7.10.2007 23:42
Juu Suutin on 200 pintaan. Täytyy käydä tutkimassa toi neula ja härpäkkeet tarkemmin. Kiitos kuitenkin asiantuntevasta ja fiksusta vastauksesta. 10min käynnistys yritysten jälkeen pakoputkesta saa kaataa ruokalusikallisen bensaa... Ikävää kyllä mutta ei ole liiottelua...
8.10.2007 0:14
Ootko varma, että oli bensaa? Ettei vaan olis jäähdytinnestettä mukana eli kannentiiviste vuotaa. Katos puuttuuko nestettä.
8.10.2007 7:42
Katoppa läpät, ittelleni kävi noin ku meni läpät rikki, alkukäyrässä oli bensaa, kannattaa tarkistaa!
8.10.2007 8:12
10min.=hetken?
Kyllä tuo suutinputkeen/neulaputkeen tai läppiin viittaa. Oletko kokeillut käynnistää ihan vaan koskematta kaasuun, kuivana, ennen kuin olet jo kastellut sen?
13.10.2007 15:50
Alapääntiiviste (pytyn) oli hieman kostea= vaihtoon. läpät oli kyllä ehjät eikä ollut edes mitenkään liian "veltot". Pistin toisesta kaasarista sisuskaluja ja täytyy kokeilla vielä huomenna mitä laite sanoo...
Onko vielä jotain hyviä vinkkejä sytytyksen kohdille saamiseksi. Kiitoksia aikasemmista toivottavasti pyörältä löytyy huomenna edes jonkun verran yhteistyöhaluja.
13.10.2007 18:01
en jaksanut lukea kokonaan läpi, mutta onko toi sinun peli käynyt sinun aikanasi?
Jos ei niin katso ensin että magneeton pohjalevy on oikeissa merkeissä ja jos on toinen samanlainen niin kokeile toisella cdi boksilla. Tai toimivan laitteen boksilla.
Jos kummassakaan ei vikaa niin viimeistään tässä vaiheessa soitto purolle ja ostat alkuperäiset suuttimet ja kaikki uusina. Koska joku on saattanut porailla niitä isommiksi, neula voi olla kiero, neulaputki kulunut yms.
Sitten tarkistat että neulaventtiili on hyvä, eli ei painumia siinä kumikartiossa. Tämä voi aiheuttaa bensan tulvimisen.
Kannattaa myös kokeilla vaihtaa uusi tulpanhattu paikoilleen.
14.10.2007 14:35
Ei ole käynyt mun aikana...
Kyllä kipinä tulee tulppaan, eli pitäis olla sähköt kunnossa.
Mikä neulaventtiili? Kumikartio??
14.10.2007 15:00
Se on siinä kohojen keskellä oleva venttiili joka säätelee bensansyöttöö ja jos tätä sulla ei ole siinä niin ei mikään ihme jos kaasari tulvii..
14.10.2007 22:27
joo, ja ei se mitään kerro jos tulee kipinä. Jollet ole esim ajoituslampulla katsonut että tuleeko se kipinä varmasti oikeaan aikaan. Se tulpanhattu voi olla paska vaikka löisikin kipinää ulkoilmassa. Kipinä paineessa on hivenen eri asia. Oletko tarkistanut että tulpanjohto on ehjä puolan ja tulpanhatun päästä?
Perusasiat ensin kuntoon.
Minkä ikäisiä ne sun pelit on ja onko ne molemmat samanlaisia? Ja onko kumpikaan käynyt koskaan sinulla?
Ehdotan että viet vaikka Puromotoriin katsottavaksi sen pyörän. Yleensä tuollaiset käyntiinlähtemättömyydet voi olla pienestä asiasta kiinni ja asiantuntemattomalla yrittämisellä voidaan se alkuperäinen vika sotkea hyvin kaiken sen muun kokeilemisen alle.
Yleensä jos ajatellaan niin ei se suuttimien koko voi olla sen pyörän käyntiä estävä tekijä. Joten ne tuskin ovat se ensimmäinen asia mitä kannatta katsoa ja syyttää siitä että pelit ei käy.
Kaasarin kaikki muut jutut kuntoon. Olen semmoisenkin nähnyt että oli laitettu listanaula kohon akselin tilalle. Ainoa oli vaan että koho ei kauheasti liikkunut. Pitää muistaa että kaasarin osissa ei saa säästää.
15.10.2007 9:25
No niin nyt korjaantui se vika ett saa liikaa ainetta. K'ynnistyksen yhteydess paukahtelikin(ampui) kerran. Ihan kuin sytytys olisi ollut j'ljess'. T'ytyyp' jatkaa taistelua...
17.10.2007 23:08
mulla oli kerran kans ongelma että temmi ei lähteny käyntiin vika ei ollut missään sytkä osissa loppujen lopuksi, vaan läpät olivat haljenneet ja menneet koneen sisään ja putkesta ulos
18.10.2007 11:53
Eli tied'n kyll'; mik' on neulaventtiili mutta kaasarissa ei ole ainuttakaan kumikartiota...
Molemmat py;r't ovat 90 luvun alkupuolelta eli niiss' on 38 dellortot.
Kaasarissa n'ytti kaikki olevan kunnossa.
L'p't ovat ehj't.
Sytytys on siis ainut mik' taitaa en'' voida olla pieless', Millei se sytytyksen ajotus lamppu toimii ja onko sellanen kalliskin. T'ytyy k'yd' ostamassa uusi tulppa ja hattu ja kokeilla niill' viel' varmuuden vuoksi. Mutta kiitoksia aikasemmista tiedoista ja avuista.
Niin ja pahoittelen (a") kirjaimen puuttumista.