Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.1.2006 16:53

Lauri- kirjoitti:En jaksa alkaa mittaamaan, mutta oon nähnyt noita wr125 2005 vuotisia motovanteilla. Elikkä kyllä se siihen mahtuu. Soitappa maahantuojalle ja kysy, MP-Racing puh.019-8317 100.


sama sulle, ei motovanteita vaan ulkoleveys ;)

25.1.2006 17:00

hoho kuhan vaan vähän arvelin.
Tulee varmaan telamaatto taakse, mikä taas kiinnittyy takahaarukan ulkoreunaan eiks je.?

-takaisin aiheeseen--->

25.1.2006 17:18

Motul kirjoitti:hoho kuhan vaan vähän arvelin.
Tulee varmaan telamaatto taakse, mikä taas kiinnittyy takahaarukan ulkoreunaan eiks je.?

-takaisin aiheeseen--->


no ei nyt sentään...

3.2.2006 14:25

oon tossa hussee wr menossa ehkä ostaa tossa lähiaikoin niin jos pari kymymystä.....
niin pitääks katu ajossa tossa mäntää vaihtaa kuin usein?? tai ei siin pelkästää katu ajos harrastan enskaa muuten ja ajelen parikertaa viikossa mutta muuten kaduilla kurvatessa =)))

3.2.2006 16:01

~40h ajotavasta riippuen/3500km.

3.2.2006 16:45

eikai...kaverit ajaa kotareil ainaki katuajossa ja vähä enskaa päälle niin jotain 5000km vähä päälle....???:== tai no??

3.2.2006 16:59

Ei todellakaan tarvi 40h päästä vaihtaa katuajossa.

3.2.2006 18:22

juu ittekki vähä aattelin :)
mut mitäs ootteko paljo huollellu noita niinku kesä ajossa ? paljo teil menee suurinpiirtein rahaa osiin ? jos ei mitään ihmeitä tapahdu esim leikkaa kiinni tj..

ja jos pysytytte sanoo niin mitä pitää aina tsekkaa en on kondikses..et lista mitä pitää aina huoltaa ja vaihella :) kiitos jo etukätten....

3.2.2006 22:28

Yleensä ne kenen ei tarvitse kisa kotareistaan tai kisa husseistaan tai kisa gasseistaan vaihtaa mäntää 5000km jälkeen ei tarvitse myöskään vaihtaa öljyjä, rattaita, jarrupaloja, saati putsata ilmanpuhdistinta tai ylipäätään mitään!

No jos ostat uuden pelin ja ajat sillä kioskia ympäri siihen tahtiin kuin yleensä kisa-uberkotareilla ajetaan niin voihan se juu kyllä sen kestää.
Kun pyörää sitten myydään on kytkin lopussa, pytty soikea, kk:n yläpään laakeri loppu, mäntä ja renkaat valmiit, hyvällä tuurilla jopa vaihteiston rattaat kärsineet ja kaasarin kurkku on valmiiksi täynnä hiekkaa eikä pyörä kulje mihinkään!
Ja myynti ilmoituksessa lukee takuu varmasti "vAin kadulla ajeltu (ei sheivailtu).ei naarmujaEi rääkätty keulii jasutii kuin uusi nopeiNkisakotari jolla jätätättää kaikki!!!"


^^Piti vähän purkautua. Mulla palaa aina pinna kun tulee luettua näitä katumomo juttuja rossi&enska puolelta. Eikö ne nyt vois jotenkin jättää jo pois?

Niin ja ihan niiden kuskien puolustukseksi jotka ajaa pyörillä niille tarkoitetuilla paikoilla niin uusissa jopa 60-70 tehollista ajotuntia voi olla vähän nopeammallakin kannonkiertäjän männällä veivattu. Eikös esim SMK ole ajanut nyt uber temmillään myös pirusti alkuperäisellä männällä. (Mutta ei niillä kauvaa tarvitse sutkuttaa jos ajaa kuten yleisimmät snägärin kiertäjät eli kylmiltään tuppi nurin ja järkyttävää vedätystä sekä ihania moottorijarruja. Onnea vaan!)

4.2.2006 1:46

81 tuntia. 6 tuntia aikaisemmin männässä ei ollut vielä mistään kiillottunut pois se pinta. Kesken kisan huomasin, ettei lähde enää kolmosella mutkasta vaan joutuu livauttamaan kytkimellä. Kotona pytty irti ja renkaan yläpuolelta oli koko matkan ihan kiiltävää. Eli nopeasti se sitten kuluu paljon kun joku raja tulee vastaan. Renkaan katkosvälys oli 0.35mm (uudessa 0.15) ja mäntä 3 satkua kulunut uudesta.

Alaväännössä tapahtuvat muutokset (kun säädöt kohdillaan muuten) tuntuvat olevan aika hyvä indikaattori. Mielestäni fiksuimmat neuvot männän vaihtoväliin liittyvät kulutettuun polttoaineen määrään, esim. piikille järkevältä kuulostanut 200L. Oma keskikulutus on ollut 2.1 l/h, eli hiukan aikaisemmin tuli tuo raja vastaan. Tai raja a raja, mutta kun mäntä menee sileeksi/kiiltäväksi, niin silloin öljyn pysyvyys pinnassa heikkenee merkittävästi ja leikkaamisriski kasvaa suureksi.

4.2.2006 2:39

Motul, sanoit 3500km, siinä ei tarvitse, mutta vaihdoitkin mielipiteesi 5000km, se on eri asia.

Jos SMK on ajanut 100cc temmillään yli 80h männällä, ja ajo on ollut koko ajan enskaa, niin tuskin katukäytössä tarvii piikillä vaihtaa 40h jälkeen?

Edit: Asiastahan puhuttiinkin jo.. Tuskin kaikki kisaenskalla kadulla ajavat revittävät konetta kylmänä tai mitään muutakaan yhtä tyhmää. Jos joku 16v jannu haluaa pelin, millä voi ajella kadulla, kulkea yms, lyhyitä matkoja ja tarkoitus on ajaa myös enduroa, niin kisaenskahan on aivan hyvä vaihtoehto.

Edit2: Sattupa hyvin.. Mulla olis tommonen alle 40h ajettu husse, vkilpi myynnissä. Hinnassa on keskusteluvaraa.

4.2.2006 2:50

Myykääs joku mulle husokin enska vanteet.

4.2.2006 13:04

käykös näihin husseihin esim. kotarin vanteet suoraan?, kun sellasen kuvan vähän saanut.

4.2.2006 18:51

Motul--> niin en mä sillä mitään snägäriä ympäri aja...mitä ny kadulla kouluu ja tolleij ja muuten metässä enduroa ajatessa....niin ei siitä nyt suuttua tarviste prkl....iha chill....


Lauri---> niin kyl mä sen verran pyöristä tiedät et miten niillä ajetaan ja huolletaan:D ei ole ensimmäien piikki mitä oon ostamas...muttamutta....jatkakaa..=)

7.2.2006 13:32

mun hussemobiili oli iha vitun raiskattu ku sen ostin.takalinkun kaikki laakerit ja akselit paskana. kytkin levyt iha loppu ja jne... on menny melkee 2000e ton korjauksiin ja uusiin osiin. et kannattaa kyl kattoo millases kunnossa peli on osto vaiheessa ettei tuu ylläreitä, jotka tietävät lisää rahan menoa.

kadulla aivan perseestä mutta iha kiva on kyl kikkailla. :D