Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

21.7.2013 0:00

[quote="KaLaPuikko_"]Nyt löytyikin oikea topicci minun asialle..

Eli olen miettinyt enskapyörän hankintaa ja tulokseen tullut että exc-f 250 voisi olla tarpeilleni hyvä eli leppoisaa mettäenskaa unohtamatta kaupunki räppäilyä..

Täysin oikea peli siihen mihin tarkoitettu. Kaupunki räppäilyjä yms. ei kaipaa, kun alkaa oikeaa enskaa harrastamaan.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

30.7.2013 1:20

mikä on sopiva venttilivälys ktm 250 exc-f pyörälle?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

14.8.2013 11:16

Mikähän aiheuttaa alakierroksilla törinää ja tasakaasulla törisee ,vetää ,törisee... Muuten toimii hienosti... Epäilen kaasaria, mutta mikä siellä voi kyseisen "pumppausilmiön" aiheuttaa...?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

19.8.2013 17:43

Pyörä siis SX-F 250 ja vuosimalli 2006. Kysymys ilmanputsarin kotelossa olevasta reiästä (ylivuoto reikä/kotelon tyhjennys reikä?) kaasarikiinnitys putken alapuolella. Reikä oli tukittu suorakulmion mallisella solumuovilla, jossa oli reikä ja reikä oli solumuovista teipattu umpeen jääkiekkomailateipillä. Kuuluuko reikä olla tukittuna? :roll:

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

19.8.2013 18:03

Tulisko tohon reikään normaalisti joku huohariputki? Ehkä otettu putki irti siksi, että putsariin ei turhaan tulisi moottoriöljyä. Yleensä putsarikotelon pohjassa on ihan tarpeeksi reikää/kanavaa sen tyhjenemiseksi jos käy jossain suossa.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

19.8.2013 19:03

Anssi_L kirjoitti:Tulisko tohon reikään normaalisti joku huohariputki? Ehkä otettu putki irti siksi, että putsariin ei turhaan tulisi moottoriöljyä. Yleensä putsarikotelon pohjassa on ihan tarpeeksi reikää/kanavaa sen tyhjenemiseksi jos käy jossain suossa.

Tosiaan tuo venttiilikannesta lähtevä huohotinletku taitaisi kuulua siihen reikään. Tällä hetkellä se huohotinletku roikkuu kaasarin letkujen kanssa samassa paikassa.

Kaasarin tulviminen

29.9.2013 19:22

Tulipas mielenkiintoinen homma vastaan tänään ajelemaan lähtiessä... Edellisellä kerralla oli jäänyt bensahanukka auki ja polkaistessa tuntui kuin kone olisi ollut kanissa... Noh, pakoaukosta putken välistä valui bensaa eli kaasari tihkuttaa bensoja seistessään. Olisiko ideoita säätöön.. bensapintahan sielä tietysti on vitu.. pielessä. Oliko tuohon Kiehiniin huoltokittiä, jos neulaputken, kohoneulan, jne.. rensselit pistäisi uusiin puihin?

Re: Kaasarin tulviminen

29.9.2013 20:46

CR250 kirjoitti:Tulipas mielenkiintoinen homma vastaan tänään ajelemaan lähtiessä... Edellisellä kerralla oli jäänyt bensahanukka auki ja polkaistessa tuntui kuin kone olisi ollut kanissa... Noh, pakoaukosta putken välistä valui bensaa eli kaasari tihkuttaa bensoja seistessään. Olisiko ideoita säätöön.. bensapintahan sielä tietysti on vitu.. pielessä. Oliko tuohon Kiehiniin huoltokittiä, jos neulaputken, kohoneulan, jne.. rensselit pistäisi uusiin puihin?
voi olla vaan roska,koita putsata kaasari. Katsoitko onko öljyt minkä näköiset jos on enemmän vuotanut sitä bensaa?

Re: Kaasarin tulviminen

30.9.2013 17:37

mantsapoika kirjoitti:
CR250 kirjoitti:Tulipas mielenkiintoinen homma vastaan tänään ajelemaan lähtiessä... Edellisellä kerralla oli jäänyt bensahanukka auki ja polkaistessa tuntui kuin kone olisi ollut kanissa... Noh, pakoaukosta putken välistä valui bensaa eli kaasari tihkuttaa bensoja seistessään. Olisiko ideoita säätöön.. bensapintahan sielä tietysti on vitu.. pielessä. Oliko tuohon Kiehiniin huoltokittiä, jos neulaputken, kohoneulan, jne.. rensselit pistäisi uusiin puihin?
voi olla vaan roska,koita putsata kaasari. Katsoitko onko öljyt minkä näköiset jos on enemmän vuotanut sitä bensaa?


Ei mitään, puhdas pulmunen. Joops ja kun rassailin, pyörittelin ja kallistelin nin selkis.. neulan jousi kanitteli, eli bensapinta ei pidellyt sitten paikkaansa. Tämän vuoksi lorautteli muutaman kerran ylivuotoletkustakin aineita, tuolloin korjaantui ruuvimeisselillä napauttamalla kaasaria. Viikon odottelu hilppeille, tulee rojut Itävallasta.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

12.12.2013 18:02

Moro, onkos kellään tietoa että saakohan 2007 exc-f kotariin istutettua 250cc exc tai sx 2-tahti koneen jostain vuosimallista että ois lähestulkoon bolt on asennus? Meneeköhän sähköt ja kaikki uusiks?

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

8.1.2014 15:38

Minkälevystä kumia taakse kolmepuolikkaaseen jos ajo on crossia/enskaa?

E: Siis 120 vai 140? Ja kesärengasta.

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

17.1.2014 20:31

Jos jollain/jonkun tutulla pyöris kakspuolikkaaseen vajaatahtiseen 08-11 sopivaa pohjapanssaria, niin laittaa yv -> ostan pois..

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

10.2.2014 23:35

Mikähän olis vikana 300 2t kotarissa vm.2002 kun röpeltää kun laittaa luukun pohjaan.. Ja enduro ajossa pätkii hirveesti.. :eek: Ihan kuin sytytyksessä olis häikkää..Akun johdot katsoin jo ettei ota runkoon kiinni ja cdi boksin liittimiin laitoin massaa.. mutta sama ongelma. Seuraavaksi olisi järkevintä vaihtaa mäntä, jos sieltä on lohjennu vaikka palasia että tekis tuollaista.. Hermo menee kun 40hsitten uus mäntä sinne lykätty ja pytyn hoonasin ite ja taas mäntä menossa ja varmaan pyttykipitäis vaihtaa.. :paha:

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

10.2.2014 23:44

Vika löytyi! Olin laittanut piikkisen pyörän kaasarin vahingossa kiinni kun samassa lootassa osat.. :D kahtoin nyt silti männän, pari skraidua mut ei ne haittaa niin löin takasin kasaan.Ihan hyvin nyt pelaa, lukuun ottamatta pientä veden vuotoa kannenvälistä..

Re: KTM 250 EXC 2t/4t

16.3.2014 18:41

Ikääntyvän miehen valkokilpiseksi kuntopyöräksi on harkinnassa 250 EXC-F tai EXC Racing ja budjetti keikkuu vuosimalleissa 2005-2010. Ajo tulee olemaan sekalaista seikkailua mettäteillä/poluilla sekä kuntokrossia ja kaikki siirtymät ajellaan pyörällä ei peräkärryllä.

Onko näissä joku vuosimalli parempi kuin joku toinen? Ilmeisesti vanhemmat koneet on hieman kestävämpiä ja uudemmat tehokkaampia? Vanhemmalla rungolla en ole ajanut, onko miten paljon eroja uudempaan runkoon ja kummassa on tilavampi ajoasento?