Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

14.8.2007 22:29

Ei oikein tahdo toi pyörä lähteä polkemalla käyntiin jos se on seissyt esim. yön yli. Lähtee vasta kun antaa tulpan reiästä bensaa ja polkasee. Toi käynnistys ongelma esiintyy vain kun ensinmäistä kertaa käynnistää. Kun sen on saanut käymään, sen voi samuttaa vaikka heti ja se kyllä lähtee käyntiin vaivatta vaikka heti tai 5 tunnin päästä.Eli onko mitään hajua mikä vois olla vikana? Voisko se vaikuttaa, että pyörässä ei oo tällä hetkellä tyhjäkäyntiä?

Ainiin ja pyörähän on KTM GS250 vm -91

14.8.2007 22:56

Vaikuttaahan se, ellei sulla ole kaasu auki kun käynnistät. Ryyppy ilmeisesti on päällä, eli ei? Kallista sitä pyörää sen aikaa, että kaasarin ylivuotoletkusta alkaa tulla bensaa, sit ryyppy päällä ilman kaasua, pitäis lähtee 2-3 potkulla viimestään.

15.8.2007 0:00

Kiitti neuvoista. Pitääkin koittaa kun töiltä ehdin

16.8.2007 17:08

-91 tyhjäkäynnin säätö ryypyn napikasta kiertämällä.
Jos sitä on pyöritelty mihin sattuu...

17.8.2007 17:20

Mistä kannattaa kysyä käytettyä cdi boksia? Pyörä: ktm egs 125 -96 ! :,(

22.8.2007 20:19

paljonko ktm gs 125: seen pitää laittaa vaihteisto öljyä??

10.9.2007 10:02

Kohta taas mopo toimii, kun saan uuden ensiökäämin (SEM). Hävisi vanhasta kipinä, eikä löytynyt purkaamosta osia.
Laite on muuten toiminut ihan hyvin, mitä nyt jotain pientä on rikkoutunut (pakosäätimen läppä poikki. Keväällä laitoin koneeseen männän, imuläpät ja jotain pieniä kuluvia osia (325¤) :D . Enskapolulla pääsee nyt huomattavasti nopeammin, kun takaiskari on huollettu (95¤). Tähän laitteeseen menee ainakin vaihteistoöljyä n.0,6l 10w-40.

Ktm!

14.9.2007 10:54

Moro. Mä kans kunnostanut kaltoin kohdeltua gs:ssää.
Uus mäntä oli aika kallis ku en löytänyt ku alkuperäsen männän(215euroa). Jospa se menettelee. Takaiskari pitäs huollattaa ni ois kivempi enskailla ja vaihtaa mettä välit ku nykyiset 14/42 on aika pitkät(149km/h gps:llä). Eilen tutkin ett mikä mättää ku geeässä ei kulkenu kunnolla ni mulla oli pakoaukonsäädin ja sen sivulle tulevat akselit tohjona!! Onko muilla käynyt samoin?
Löytysköhän mistä uusi?

14.9.2007 11:15

Mun mopossa on 13/51 välitykset. Toimii paljon paremmin maastossa, ei tarvitse koko aikaa luistattaa kytkimellä. 12 piikkinen eturatas syö ketjunohjaimen aika nopeasti.
Ei varmaan kannata laittaa vanhoja osia. Harmittaa, jos heti tippuu murusia männänpäälle. Tällä alueella Orimattilassa Motopalvelu on lähin KTM edustaja.

14.9.2007 13:54

Jeps. Onneksi ei hajonnut toi uus mäntä! Oli se pikkusen ottanut mut ei ollu jälkiä männässä. Rengastan kuiteskin varalle vaikka litistykset onkin tallessa. Hyvin tuo jaksaa noilla väleillä hyvillä ja kohtalaisilla reiteillä ja kovaa, mut tosiaan pienemmät kinttupolut on yhtä tuskaa. Paljohan uus säädin kustantaa? Ja tietäähän kukaan sen säädöstä.Ei varmaan oo ihmeellinen homma? munkin gs:ään meni ylikin 6 dl öljyä lootaan.

16.9.2007 21:15

pakosäätimen läppä ja sivulle tulevat laakerit, oli jotain satasen paikkeilla.
Viilasin uutta läppää niin, että se ei ota missään tilanteessa mäntään kiinni, eli viilasin sitä muutaman millin lyhyemmäksi. Laitoin sen niin, että kun läppä on kokonaan auki, niin sivulla olevat pakokanavat on myös kokonaan auki. Tein niihin omat merkit.

17.9.2007 12:22

tallista kyllä löytyisi ehjä vanha pakoläppä. Näytti olevan aivan samanmittainen, kuin uusi.

7.10.2007 12:09

Eihän keltään löytyisi käyttökuntoista mäntää -91 250gs:ään? Käy lienee 90-96 ainakin. Penninvenyttäjälle almuja, kun pytty ei enää kovin hyvä...

7.10.2007 17:06

Eihän sattuisi löytymään löysiä etujousia vanhaan kotarin keulaan. Eli vanhan malliset kapeet keulaputken suojat ja 40mm liukuputket.
Viimeksi muokannut SMK;-) päivämäärä 23.10.2007 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran

7.10.2007 17:34

Noita putkien suojia katsellessa tulee mieleen, jotta vaihtaisi ne uudemman mallisiin. Suojaisivat paremmin.