Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

7.5.2013 18:33

onko sag kohillaan? pumput missä kohin kolmiopaloissa?
Kuulostaa siltä että pyörä on liian takapainoinen.

Pumput olivat vakiokorkeudella, eli yläpään ura kolmiopalojen tasossa. Nostin niitä nyt kolme milliä. Keula menee ilman kuskia kolme senttiä kasaan ja kuskin kanssa viisi.

Perän sagi on säädetty niin, että kuskin kanssa n. kymmenen ja ilman kuskia kolmisen senttiä.

Re: Huolto & korjaus

7.5.2013 19:17

juu takapään sag on kyllä kohillaan. onko etujouset kuinka kovalla preloadilla? kuulostaisi ainakin vähältä tua 50mm vrt. kun pelkällä pyörän painolla 30mm. Yleensä tavoitellaa 25-35% etu sagiksi koko matkasta, mutta mittaminen tarkasti tuottaa ongelmia ja oikeita lukemia on melkein mahdoton saada joten pitää luottaa tuntumaan.

oletko ajanu pumppujen siirron jälkeen? kannattaa myöskin koittaa pistää taakse lisää puristusvaimennusta. niin tyhmältä kun se kuulostaakin niin vaikuttaa etupään tuntumaan paljon.

olettaen tietenkin että clickereiden laittaminen softille ei ongelmaan auttanut.

onko ongelmaa lähinnä jarrupateissa vai yleensäkin joka paikassas?

Re: Huolto & korjaus

7.5.2013 21:45

Nyt tarvittais infoo että mihin veisin moottorin korjattavaksi? Vienkö vaan Husqvarnan omaan huoltoon vai löytyykö tampereen alueelta hyviä koneistamoita?

Re: Huolto & korjaus

7.5.2013 23:39

jo kirjoitti:oletko ajanu pumppujen siirron jälkeen? kannattaa myöskin koittaa pistää taakse lisää puristusvaimennusta. niin tyhmältä kun se kuulostaakin niin vaikuttaa etupään tuntumaan paljon.
olettaen tietenkin että clickereiden laittaminen softille ei ongelmaan auttanut.
onko ongelmaa lähinnä jarrupateissa vai yleensäkin joka paikassas?

Keulassa ei preloadeja ole vakiosta tiukennettu. Mitään spacereita siellä ei siis ole. Käyn huomenna tunnustelemassa, miten pumppujen siirto vaikuttaa ja kokeilen noita vinkkejä. Tuntuuhan tuo olevan vähän jokapaikassa pintakova.

Re: Huolto & korjaus

8.5.2013 11:43

FMF kirjoitti:
sklitva kirjoitti:Racetechin laskuri tarjois sun painolle 0.38kg/mm jousia,0.4:set olis aika lähellä;)

Hmm, miten sait 0.38 kg/mm? Mulla se tarjoaa 0.444 kg/mm. Käyköhän kakspuokin jouset muutenkaan, kun näissä on erilaiset pumput?

ups,virhe molemmissa asioissa..eniveis,sagi vaikuttais olevan aikalailla tontilla.väittäisin että pintakovuus johtuu liian jäykästä basevalven lowspeed simmityksestä(ehkä myös highspeed puoli on liian progressiivinen) tai jäykästä midvalven simmityksestä jolla hallitaan keskinopeita männän liikkeitä (karkeasti:keulan sukeltamista). Mulla on cr250 07:ssa sama robleema jota koitan piakkoin korjata muuttamalla tuota midvalven simmipakkaa löysemmäksi.Kokeilin jo ottaa muutaman basevalven lowspeed simmeistä pois,samoin otin high speed pakasta joka toisen simmin veks>>poistetut simmit HS pakan päälle passiivisiksi "täytesimmeiksi" järjestäen ne halkaisijoiden mukaan pienimmästä suurimpaan.tää auttoi pintakovuuteen marginaalisen vähän>>seuraavaksi puoskaroidaan midvalvea pehmeemmäksi.

Jos intoa piisaa niin tutustu tähän simmitystä käsittelevään topikkiin: http://www.thumpertalk.com/topic/327668 ... -re-valve/ siitä kun lukee ekat 10 sivua ajatuksella,niin alkaa valkenemaan:)

tässä myös perusteita noille basevalven ja mid valven muutoksille,kannattaa lukaista..
http://www.thumpertalk.com/topic/843652 ... ning-help/
Viimeksi muokannut sklitva päivämäärä 8.5.2013 15:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

8.5.2013 11:52

sklitva kirjoitti:
FMF kirjoitti:
sklitva kirjoitti:Racetechin laskuri tarjois sun painolle 0.38kg/mm jousia,0.4:set olis aika lähellä;)

Hmm, miten sait 0.38 kg/mm? Mulla se tarjoaa 0.444 kg/mm. Käyköhän kakspuokin jouset muutenkaan, kun näissä on erilaiset pumput?

ups,virhe molemmissa asioissa..eniveis,sagi vaikuttais olevan aikalailla tontilla.väittäisin että pintakovuus johtuu liian jäykästä basevalven lowspeed simmityksestä(ehkä myös highspeed puoli on liian progressiivinen) tai jäykästä midvalven simmityksestä jolla hallitaan keskinopeita männän liikkeitä (karkeasti:keulan sukeltamista). Mulla on cr250 07:ssa sama robleema jota koitan piakkoin korjata muuttamalla tuota midvalven simmipakkaa löysemmäksi.Kokeilin jo ottaa muutaman basevalven lowspeed simmeistä pois,samoin otin high speed pakasta joka toisen simmin veks>>poistetut simmit HS pakan päälle passiivisiksi "täytesimmeiksi" järjestäen ne halkaisijoiden mukaan pienimmästä suurimpaan.tää auttoi pintakovuuteen marginaalisen vähän>>seuraavaksi puoskaroidaan midvalvea pehmeemmäksi.

Jos intoa piisaa niin tutustu tähän simmitystä käsittelevään topikkiin: http://www.thumpertalk.com/topic/327668 ... -re-valve/ siitä kun lukee ekat 10 sivua ajatuksella,niin alkaa valkenemaan:)


Kannattaa muistaa, että puhutte nyt ihan eri keuloista. Piikissä on 46mm KYB yksikammiokeula, kun taas kakspuolikkaassa on 47mm Showan kaksikammiokeula.

Re: Huolto & korjaus

8.5.2013 21:45

Mikähän mahtaa olla hondassa pielessä? Eli kyseessä on 1994 vm honda cr. Pyörä on vähän levoton tyhjäkäynnillä välillä käy kuin kello mutta välillä taas niin laiskasti että tulee 500cc 2 tahdin tyhjäkäynti mieleen. Ja kun pitää kauemmin tyhjäkäynnillä ja lähtee liikkeelle niin ei lähde aivan puhtaasti kiertämään ennen ku on pari kertaa käyttäny kierrokset korkeella ennen liikkeelle lähtöä, eli voisko tyhjäkäynti suutin olla liian iso koska imuvuodolta se ei oikeen mun mielestä vaikuta

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 9:36

Ei kai toi kovin ihmeellistä ole, että 2t-krossipyörä menee vähän tukkoon jos käyttelee tyhjäkäynnillä?Käännä tk-ruuvi niin ettei se jaksa käydä kuin sen verran että saa lasit päähän niin ei tarvitse tuostakaan kärsiä.

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 12:39

Oli siellä aavistuksen verran liian iso tk-suutin. Eipä tossa sinäänsä mitään hälyttävää ollut ja vähän oisin voinu tarkemmin ongelmaa tulkita mutta nyt käy taas kivasti.

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 14:02

125 CeeÄrrä hylkii ykköstä pois tehopiikillä? sitte ku höllää kaasua nii taas pelaa..?

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 16:45

Ykkösellä ei kuulu ajaa. Korkeintaa lähetään liikkeelle.

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 17:10

No mutta tuo lyö vielä välillä laatikkoa jumiin ykkösellä, eikä metässä kestä pientäkään vääntöä ykkösellä..

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 17:20

Ari$aka kirjoitti:125 CeeÄrrä hylkii ykköstä pois tehopiikillä? sitte ku höllää kaasua nii taas pelaa..?

Voisko olla vaihteensiirtäjä tai joku vääntyny ettei mee vaihde ihan kunnolla päälle? Ihan villi veikkaus vaan.

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 17:24

Ari$aka kirjoitti:No mutta tuo lyö vielä välillä laatikkoa jumiin ykkösellä, eikä metässä kestä pientäkään vääntöä ykkösellä..

Sitten ei oo varmaan kyllä siirtäjässä vika.

Re: Huolto & korjaus

9.5.2013 22:49

Ykkösen kytkentähampaat oli pyöreät. Rälläkällä vedin ne uuteen muotoon, nyt pystyy ajaa huomattavasti paremmin, mutta esim. kytkinpommia kovalla hiekalla ei tahdo kestää..