Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.1.2009 11:30

Tuo linkku pidentää joustovaraa, ja myös herkentää :)

21.1.2009 15:09

juhani1 kirjoitti:
juhani1 kirjoitti:Nyt sitten se mun Kiinalainen 400R tuli Suomeen ja sain sen tullattua perjantaina.
Tosi hyvältä näyttää ja heti hurahti käyntiinkin.Tuntuu ihan laatuvehkeeltä.Vesijäähdytys,6 vaihdetta,neliventtiilikansi jne. Ensiviikolla yritän saada sen rekisteriin, saas nähdä miten käy.
Pyörän mukana tuli kyllä se COC paperi vai mikä se on ja sillä rekistiröinti pitäisi onnistua aivan heittämällä. Näitä olis sitten keväällä saatavana enduro ja katumallina.


Käytin pyörän eilen katsastuskonttorilla ja hyvin meni läpi. Viellä tosin pitää saada "autoveropäätös" ennenkuin sen saa kilpiin, täytyykin tänään ottaa yhteyttä tulliin.

Takahaarukka on alumiinia ja iskarin alla on jonkunlainen linkkusysteemi, pidentää vissiin joustovaraa ?
Minulla ei ole näistä uusista jutuista kokemusta, viimeeksi kisailin -72 ja 73 uudella 450 2T Hussella ja silloin ei ollut mitään säätöjä takaiskareissa.
Kiinalaiset renkaat tuntuvat aika kovalta seokselta ja kun pikkutiellä oli pakkautunutta lunta niin takarenkaassa ei tuntunut olevan paljonkaan pitoa, pitäisi kai hankkia jonkinlaiset nastarenkaat.
Otin takarenkaasta ilmat pois (melkein) muttei tuntunut auttavan paljoonkaan.



Katselin tuota autoveroilmoitusta netistä ja soitin myös palvelunumeroon kysyäkseni tarkemmin asiasta.Moottoripyöristä vero perustuu "yleiseen vähittäismyyntiarvoon".
Minkähän arvon ne antaa tälle kiinan mopolle ?
No, täytyy kattoa minkälainen vero tulee.

21.1.2009 18:47

Ranpo kirjoitti:Tuo linkku pidentää joustovaraa, ja myös herkentää :)


Linkkujen tehtävänä on tehdä takajousituksesta "progressiivinen" eli jousitus tiukentuu, mitä syvemmälle perä painuu.

21.1.2009 23:57

Laita siihen ilmotuksene linkiksi vaikkapa Motorpower'n moottoripyöräosiosta Skyteam 250 enduro ovh 2990e ja lisäksi viittaat kisapyöriin, esim. KTM, TM, HVA, Sherco hintaero 250/450cc on vain muutama satku eroa kuutioista, loppu tulee veroista. Meinaan enskahan toi on, joten katupyörien kuviot ei ole verrannollisia. Veikkaisin, että arpovat sulle yleisen vähittäismyyntihinnan siellä Markkina-arvotyöryhmässä (Marvo'ssa) about 4000-4500e.

27.1.2009 9:36

8o
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:45, muokattu yhteensä 1 kerran

27.1.2009 11:33

Ohhoh, hienohan tuo on. Pakko päästä kattomaa messuilla :)

28.1.2009 10:07

Onhan se :D Itekki tulos perjantaina tai lauantaina ja ekana täytyy kyl mennä ihmettelee tota shineä.
Kuvan pyörässä vaan nuo katteiden tarrat ja väritykset tuovat mieleen isot samurai krossit. Musta maski voisi olla vaikuttavampi ja sopia ilmanputsarikopan kanssa hyvin yhteen ;) Jos näis nyt kesään mennessä ei mitään ihmeempiä valmistusvirheitä ilmene niin kesätyöiden jälkee on 1 onnellinen omistaja lisää!

28.1.2009 18:11

Nätti peli kyl, ei tuu kyl yhtään samurait mieleen=D näyttää aika hondan kopiolta :eek:

28.1.2009 20:04

Bikerboy16 kirjoitti:Kuvan pyörässä vaan nuo katteiden tarrat ja väritykset tuovat mieleen isot samurai krossit.


Sehän on vaan hyvä jos luulee samuraiksi. Erehtyy viivalla pahemman kerran...

28.1.2009 20:25

Domizz kirjoitti:Nätti peli kyl, ei tuu kyl yhtään samurait mieleen=D näyttää aika hondan kopiolta :eek:


Tosiaan aika saman näköisiä pelejä ovat...

Kuva

Kuva

28.1.2009 20:37

Toni

Onkos näitä pelejä testattu nyt mihinkä malliin? Ilmeisesti kisoissa oli ongelmia paketin kasassa pysymisen kanssa? Onko talvisaikaan vähän kovemmalla pakkasella, eli jotain - 15-20, ajettu kunnolla radalla tai anettu mettässä kunnolla kenkää? Ilmeisesti tiiät vähän tehtaankin kuvioista, mutta tiiätkö noudattaako tehdas mitään länsimaisia standardeja tai mitä tehdas tekee ylipäätään itse?

28.1.2009 21:23

Dodii, nyt on messuosasto suht valmis huomista varten. :D Teippauksia ja muutama muu juttu pitää vielä vääntää huomenna...

Mutta, mutta Oretna kysymyksiin ja muutenkin yleisesti.

Shine tuli maahan viime kesäkuussa, joten sitä ei olla nykyisten etelän talvien takia keretty kokeilemaan noin kovissa pakkasissa. Shinellä on ajettu crossiradoilla, enduropoluilla, umpimetsässä, nastarenkailla, suvikumeilla ja on sitä viime kesänä etelälapin hillasuossakin rääkätty... :lol: Suurimmat ongelmat kisoissa on ollut parasta ennen päiväyksen ohittaneen kuskin hölmöilyistä :lol: Pyörä menisi kuski ei :P

Mitään isompaan mekaanista osaa emme me, eikä asiakkaamme ole vielä saanut hajalle. Muovit on paukkunut ja jotain muita pieniä osia. Tehdas kehittää tuotetta kokoaika, uusimmassa mallissa on mm. hivenen pehmeämmän muovit, jotka oli nykyisessä mallissa aavistuksen kovat(pakkasheikot). Niidenkin kanssa pystyy elämään kunhan tekee niihin muutaman kikan. Ja osathan Shineen ei maksa paljoa.

Tehdas tekee rungot itse, muut osat tulevat alihankkijoilta mm. koneet tulevat Zonshengilta ja Yingangilta. Jousituskomponetit tulevat Fastacelta. Kaasutin mikunilta ja Kosalta. Kaasukapula Dominolta, jne... Eipä länsitehtaatkaan kaikea tee itse. Saattavat noi japsitkin teettää aika paljon alihankintana osia/kasausta naapurimaassaan?
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 15.11.2009 12:46, muokattu yhteensä 1 kerran

28.1.2009 22:53

Toni I kirjoitti:Dodii, nyt on messuosasto suht valmis huomista varten. :D Teippauksia ja muutama muu juttu pitää vielä vääntää huomenna...

Mutta, mutta Oretna kysymyksiin ja muutenkin yleisesti.

Shine tuli maahan viime kesäkuussa, joten sitä ei olla nykyisten etelän talvien takia keretty kokeilemaan noin kovissa pakkasissa. Shinellä on ajettu crossiradoilla, enduropoluilla, umpimetsässä, nastarenkailla, suvikumeilla ja on sitä viime kesänä etelälapin hillasuossakin rääkätty... :lol: Suurimmat ongelmat kisoissa on ollut parasta ennen päiväyksen ohittaneen kuskin hölmöilyistä :lol: Pyörä menisi kuski ei :P

Mitään isompaan mekaanista osaa emme me, eikä asiakkaamme ole vielä saanut hajalle. Muovit on paukkunut ja jotain muita pieniä osia. Tehdas kehittää tuotetta kokoaika, uusimmassa mallissa on mm. hivenen pehmeämmän muovit, jotka oli nykyisessä mallissa aavistuksen kovat(pakkasheikot). Niidenkin kanssa pystyy elämään kunhan tekee niihin muutaman kikan. Ja osathan Shineen ei maksa paljoa.

Tehdas tekee rungot itse, muut osat tulevat alihankkijoilta mm. koneet tulevat Zonshengilta ja Yingangilta. Jousituskomponetit tulevat Fastacelta. Kaasutin mikunilta ja Kosalta. Kaasukapula Dominolta, jne... Eipä länsitehtaatkaan kaikea tee itse. Saattavat noi japsitkin teettää aika paljon alihankintana osia/kasausta naapurimaassaan?

Palataan tähän meidän 450cc uutuuteen. Se ei ole Shine, kuten olen jo aiemmin vähän vihjaillut! Vaan pyörän merkki on Asiawing, malli on LX450. Siitä on melko vähän vielä kokemusta, koska ensimmäinen demopyörä tuli vasta toissapäivänä maahan. Mutta näin ensituntumalta ja kokeilemalta vaikuttaa TODELLA laadukkaalta. Sitä ei voi aina sanoa kaikista länsimerkeistäkään ;)

Tervetuloa meidän osastolle tutustumaan Asiawingiin, Shineen ja Zhenhua nostalgia mopoon.

Aiva asialtaisen näkönen peli, mutta todennäköisesti samaa kuraa kuin muutkin kiinalaiset. nimimerkillä kokemusta löytyy. 300 cc comanchen ostin kun maahantuojana oli suomen suurin kyläkauppa eli keskinen, joten luulin että ei voi aiva täys paska olla, kuten 4x4 magazinen testissäkin sanottiin. 3 kuukauden ajon jälkeen kyseisestä laitteesta katosi mystisesti 4 vaihde, joten siihen vaihdettiin takuuseen uusi mottoori. Uudella moottorilla kerkesin ajamaan noin kuukauden kun taas neljäs vaihde katosi. Muutaman viikon ajelin vain kolmen vaihteen turvin ja lopulta katosi myös kolmas vaihde. Huollosta sanottiin, että kiinanpojilla valmistusvirhe ja sen takia ei vaihteet kestä. Mitäköhän sitä tekis tuolle ruoskalle, veiskö suoraa kaatopaikalle? Toisena pelinä on tuollanen suzuki ltr 450 ja voin sanoa, että on aiva eri maata. Ei oo joka paikka väljä kuten kiinan mönkkäris. Uutena makso tuo kiinalainen 2300e ja nyt siitä sais jonku 1100e, eli alle vuodes hävinny yli tuhat euroa! Suosittelen kaikki välttämään näitä "edullisia" kiinan mopoja säästämällä hiukan enemmän ja ostamalla jonkin länsimerkkisen pelin. Ajamisestakin nauttii aivan eri tavalla, kun ei uutena jo ole joka paikka hajalla eikä väljänä !

28.1.2009 23:19

Kävikö mielessä, että ostit vain huonoon aikaan huonon vehkeen? Vuosi myöhemmin nettimotosta löytyy kymmenittäin vastaavia vehkeitä, tonnia halvemmalla, lastentaudit korjattuna. Yleensäkin vertaat nyt kahta aivan eri vehettä, ainoa yhtäläisyys on se "kiinalaisuuden" leima mikä kuluttajilla on nuita kohtaan.

Itse en näe mitään estettä miksi nuo vehkeet ei voisi olla hyviä kamppeita. Toivottavasti rohkeita ostajia löytyy tarpeeksi ja lehdet ottavat testiin ko. pyöriä. Omalle kohdalleni olen ainakin suunnitellut ostavani jonain päivänä kiinalaisen pyörän. Ja kyllä, olen omistanut sekä kiinalaisia, että länsimaisia pyöriä, ja tiedän, että molemmille on omat kohderyhmänsä. Pattonin porukalle haluankin sanoa: Keep up the good work!

28.1.2009 23:23

Itselläni ei ole kokemusta kuin kiinalaisesta mankista (Jincheng). Oli luotettava peli, ikinä ei ollut ongelmia tekniikan kanssa, vilkkureleen hajoamista lukuunottamatta! Sai kovaa kyytiä metsässä ja keulittiin varmaan 30 kertaa ympäri ilman vaurioita... Kun taas jotkut Hong Kongin eteisessä myytävät vehkeet leviää jo kaupan pihalle... Tehdäänhän mersujakin kiinassa...
Todellisuudessa suurin este näille kiinapyörille on ihmisten ennakkoluulot. Uskon että nämä Pattonin vehkeet ovat melko laadukkaita. Kertoohan jo pelkät hitsisaumatkin jotain...