Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.5.2009 22:18

Domizz kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Noniin. Just äsken sain sitte lohkot irti, ja kampura on nyt kädessä. Kiertokangen alalaakerithan ne paskana ovat.
Ainut ongelma oli se, että käynnistyspoljin ei lähteny irti :lol: Noo avasin sen lohkon, ja se lähti rattaineen mukaan sitten, joten purkaminen sai jatkua ;)
Niin mitähän nyt teen, että halvimmalla pääsisin?
Kannattaisko tilata jostain netistä uus kiertokanki laakereineen, ja viedä liikkeeseen, vai sanoo liikkeessä että hommaa siihe uuden kiertokangen, ja asentaa?

Tilaat motokeitaalta kiertokangen ja laakerit. Ja viet sit jollekkin moottori koneistamolle.

Niin siis kirtokangen ylä, ja ala laakerit? Ettei tarvi niitä petilaakereita alkaa vaihtaa, ei kai ne tuossa ole vioittunu?

21.5.2009 22:25

Domizz kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Noniin. Just äsken sain sitte lohkot irti, ja kampura on nyt kädessä. Kiertokangen alalaakerithan ne paskana ovat.
Ainut ongelma oli se, että käynnistyspoljin ei lähteny irti :lol: Noo avasin sen lohkon, ja se lähti rattaineen mukaan sitten, joten purkaminen sai jatkua ;)
Niin mitähän nyt teen, että halvimmalla pääsisin?
Kannattaisko tilata jostain netistä uus kiertokanki laakereineen, ja viedä liikkeeseen, vai sanoo liikkeessä että hommaa siihe uuden kiertokangen, ja asentaa?

Tilaat motokeitaalta kiertokangen ja laakerit. Ja viet sit jollekkin moottori koneistamolle.

Kylläpähän kuule alkuperäsen kangen (epäilen, että tarkotat alkuperästä) tilaaminen ei kannata, sillä saa melkein kaks proxin kankee, joilla ajaa varmasti paljon kauemmin kun alkuperäsellä. Ja proxin kanget on hyväksi todettuja.. ;)

Oli mulla omiakin murheita. Tohon TRE:hen vaihettiin talvella exc:n staattori ja magneetto, vanhoilla kaasarin säädöillä ei pellannut alkuunkaan, neulan säätelyllä ja suuttimen pienentämisellä alko pelaaman.

Nytten taas ilmenny ongelmia, samanlaisia kun talvellakin. Eli pyörä pätkii täysillä kierroksila eikä aina reagoi kaasuun kovin hyvin. Elikkä mikä on pielessä, mikäs suutin kesällä pitäis olla? Eikös se kuitenkin +190 ole, vai muistanko nyt vallan väärin? Itellä nyt kiini 190 suutin, enkä viittis sitä kyllä pienentää. Vai muuttaako tuo staattori ja painavempi magneetto pyörän luonnetta niin paljon? Noillahan se on kyllä paljon väänätävämpi, että kai se muuttaa.. Mutta olis mukava saada pelaamaan täydellisesti.. :)

21.5.2009 22:26

Kannattaahan NEKIN vaihtaa samalla, ettei tulisi sitten niitten rikkoutumisesta taas lisää ongelmia.

E=tämä siis tohon pearlin viestiin.

21.5.2009 22:46

joo, no jos tilaan ne petilaakerit, kiertokangen, molemmat neulalaakerit, ja kaikki tiivisteet ja stefat.
mäntä meinaan on vaihettu just 3-5h sitten..
Ja kytkinlevytkin oli aika kuluneet, vois neki vaihtaa :roll:

21.5.2009 22:50

Katot kunnon ja määrittelet sillä, näin sanotaan vanhan tunturimopon korjausoppaassa;D= Älä tee kärpäsestä härkäsen kokoista ongelmaa, vaan vie se merkkiliikkeeseen huollettavaksi...

21.5.2009 23:02

Jani Virta kirjoitti:Katot kunnon ja määrittelet sillä, näin sanotaan vanhan tunturimopon korjausoppaassa;D= Älä tee kärpäsestä härkäsen kokoista ongelmaa, vaan vie se merkkiliikkeeseen huollettavaksi...

Ja maksa kärpäsen kokoisesta summasta sen sijaan härkäsen kokoinen summa? Ei, vaan otan yhen massalevyn, ja yhen välilevyn mukaan liikkeeseen huomenna, kun menen osia ostamaan/tilaamaan.

22.5.2009 8:55

Siis tollahan tarkotin että tee mitä parhaaks näät....

24.5.2009 15:05

Juu, purkaessa konetta, toi käynnistyspoljin ei irronnu akselistaan. se oli aika ruostunu kiinni siihe..
Sainhan mä sen lohkon siitä irtoomaan, kun otti koko akselin ja rattaan mukaan, mutta kun näitä alkaa laittaan kiinni, niin olis varmaan helpompi että se poljin olis irti akselistaan.. Ettei olis vinkkejä millä sen sais siitä kätevästi?? jotai voitelu sprayta mä oon sinne tunkenu kyllä ja vähä kaikkee :roll:

24.5.2009 16:52

Pearl kirjoitti:Juu, purkaessa konetta, toi käynnistyspoljin ei irronnu akselistaan. se oli aika ruostunu kiinni siihe..
Sainhan mä sen lohkon siitä irtoomaan, kun otti koko akselin ja rattaan mukaan, mutta kun näitä alkaa laittaan kiinni, niin olis varmaan helpompi että se poljin olis irti akselistaan.. Ettei olis vinkkejä millä sen sais siitä kätevästi?? jotai voitelu sprayta mä oon sinne tunkenu kyllä ja vähä kaikkee :roll:

Ei sitä tarvi irti ottaa.. :P

24.5.2009 18:47

Mikset ostanu heti koko kampiakselisarjaa Wisecolta ?!?! ku ite sain 200 koko setin siinä tulee tiivisteet, stefat koko koneesee ja kampura+kanki ja ei tarvii muutaku heittää kiinni vaa. Meinaa toi sun remppas tulee maksaa aika lähelle saman kun viet korjaamolle ne jne jne...

24.5.2009 19:56

J!gs@w# kirjoitti:Mikset ostanu heti koko kampiakselisarjaa Wisecolta ?!?! ku ite sain 200 koko setin siinä tulee tiivisteet, stefat koko koneesee ja kampura+kanki ja ei tarvii muutaku heittää kiinni vaa. Meinaa toi sun remppas tulee maksaa aika lähelle saman kun viet korjaamolle ne jne jne...

No johan oot hieno mies kun ton kerroit, jos toi on vaan totta??
Mistähän helvetistä ton noin halvalla voi saada?

E: Ja Lecacy, se on hiukan helpompi laittaa se kiksin palautus jousi paikalleen, kun kasaa sitä, jos ei tarvi sitä lohkoo heilutella siinä mukana. Kätevämpi se on irti ottaa, jos se vaan lähtis :|

24.5.2009 20:14

J!gs@w# kirjoitti:Mikset ostanu heti koko kampiakselisarjaa Wisecolta ?!?! ku ite sain 200 koko setin siinä tulee tiivisteet, stefat koko koneesee ja kampura+kanki ja ei tarvii muutaku heittää kiinni vaa. Meinaa toi sun remppas tulee maksaa aika lähelle saman kun viet korjaamolle ne jne jne...


Ei saa kotareihin wisecolta kampiakseli sarjaa.

24.5.2009 20:22

Tukezi kirjoitti:
J!gs@w# kirjoitti:Mikset ostanu heti koko kampiakselisarjaa Wisecolta ?!?! ku ite sain 200 koko setin siinä tulee tiivisteet, stefat koko koneesee ja kampura+kanki ja ei tarvii muutaku heittää kiinni vaa. Meinaa toi sun remppas tulee maksaa aika lähelle saman kun viet korjaamolle ne jne jne...


Ei saa kotareihin wisecolta kampiakseli sarjaa.

Noni sitä minäki.. Kaveri puhukin ettei tonon kotariin saa tarvikkeena mistään kampuraa, eli alkuperänen pitää ostaa, ja se maksaa sen 500.
Joten tilaan stormilta kiertokangen, ylä ja alalaakerit, ja tiivistesarjan, maksaa sen n.200e sitten liikkeesee kellotettavaks..

24.5.2009 22:16

Pearl kirjoitti:Noni sitä minäki.. Kaveri puhukin ettei tonon kotariin saa tarvikkeena mistään kampuraa, eli alkuperänen pitää ostaa, ja se maksaa sen 500.
Joten tilaan stormilta kiertokangen, ylä ja alalaakerit, ja tiivistesarjan, maksaa sen n.200e sitten liikkeesee kellotettavaks..
Paljos nousee kellot? ;) Mutta siis proxin taidat tilata hinnasta päätellen..?

25.5.2009 13:10

Pearl kirjoitti:
Tukezi kirjoitti:
J!gs@w# kirjoitti:Mikset ostanu heti koko kampiakselisarjaa Wisecolta ?!?! ku ite sain 200 koko setin siinä tulee tiivisteet, stefat koko koneesee ja kampura+kanki ja ei tarvii muutaku heittää kiinni vaa. Meinaa toi sun remppas tulee maksaa aika lähelle saman kun viet korjaamolle ne jne jne...


Ei saa kotareihin wisecolta kampiakseli sarjaa.

Noni sitä minäki.. Kaveri puhukin ettei tonon kotariin saa tarvikkeena mistään kampuraa, eli alkuperänen pitää ostaa, ja se maksaa sen 500.
Joten tilaan stormilta kiertokangen, ylä ja alalaakerit, ja tiivistesarjan, maksaa sen n.200e sitten liikkeesee kellotettavaks..


Ihan Gustafsson Racingin kautta tilailin omaan jammuun ja pari sataa pulitin siitä. mutta ei sitte mittää jos ja kun ei saa wisecolta kottaraisiin samanmoista sarjaa