Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

22.11.2009 23:18

Mun mielestä täällä liioitellaan piikin "hankaluutta". Onhan se pikkunelari helpompi mutkissa kun ei oo niin tarkka vaihteesta, mutta kyllä sitäkin joutuu huudattaa. Kyllä sillä piikilläkin nopeasti oppii ajamaan.

Tossa ajelin kaverin piikillä syksyllä, itellä siis 450, pari ekaa kierrosta tuntu hirveeltä sitten taas palautui mieleen kuinka sillä pitää ajaa. Sitten tuntu pirun makeelta ajaa piikillä kun se on niin kevyt ja ketterä vrt. 450, linjanvaihdot onnistuu hyvin kun se on niin kevyt paiskoa menemään. Jokaisessa pyörässä on puolensa. Kävi mielessä jos ostais seuraavaksi 150 ktm.

22.11.2009 23:59

everton kirjoitti:Mun mielestä täällä liioitellaan piikin "hankaluutta".

Ei se ole hankala jos osaa ajaa sillä niinkuin kuuluu!! Omasta mielestä piikki on tosi hauska ja helppo ajaa, mutta sellaiselle kenellä ei ole minkään näköistä kokemusta on huomattavasti helpompi ajaa ja opetella toi nelkku. Kymmenisen vuotta tuli vingutettua noita noitapillejä ja nelarikone vaan on sairaan paljon helpompi ja rauhallisempi ajaa.

23.11.2009 15:18

Mikä olisi hyvä pyörä alottelijalle jolla on kokemusta mopoista ja nelari katu pyörästä, pyörä tulisi jäälle? entäs mitä hultoja on esim noissa 90-95vm 125cc pyörissä? kuinka usein? mitä tehdään? mitä maksaa? kysymykset on jo varmaa esitetty täällä 100 kertaa mut ei jaksa selata kaikkia sivuja läpi.NIIN JA BUDJETTI ON MAHDOLLISIMMAN PIENI)

23.11.2009 15:56

100mm kaasari kirjoitti:Mikä olisi hyvä pyörä alottelijalle jolla on kokemusta mopoista ja nelari katu pyörästä, pyörä tulisi jäälle? entäs mitä hultoja on esim noissa 90-95vm 125cc pyörissä? kuinka usein? mitä tehdään? mitä maksaa? kysymykset on jo varmaa esitetty täällä 100 kertaa mut ei jaksa selata kaikkia sivuja läpi.NIIN JA BUDJETTI ON MAHDOLLISIMMAN PIENI)

ite ostasin 250 2t pyörän (tai vieläkin isomman 2t:n).. Lisätietoja tosta jääajosta ja -säädöistä http://www.iceroadracing.com/cgi-bin/Icebb2/YaBB.pl

23.11.2009 16:10

eli oot sitä mielt et 125cc ei riitä mihinkään? Itsestä tuntuisi toi 125cc kaikista parhaalta, mutta kun sitä kokemusta ei ole:D ajo ei olisi mitää suoraa jaa esim jotain pientä jää-auto rataa.

23.11.2009 17:43

Usein samalla hinnalla mitä saat tuollaisen vanhan kakspuolikkaan 2t pelin saat muutamankin vuoden uudemman piikin. Esim 1500 eurolla saat kakspuokin vuodelta 90-95 kun taas piikkisiä voi löytyä jo toiselta vuosituhannelta samalla hintaa. Itse ostaisin mahd. paljon osaa uusitun piikin. Helppo oppia crossilla ajamisen ja huoltamisen peruskäsitteet (Ei liikaa tehoa aloittelijalle toisin kuin puolikkaassa).

23.11.2009 21:28

100mm kaasari kirjoitti:...pyörä tulisi jäälle

100mm kaasari kirjoitti:ajo ei olisi mitää suoraa jaa esim jotain pientä jää-auto rataa.


Siis jäälle vai ei? Jos normaali crossikäyttöön niin piikki ihan passeli, jos jäälle ni isompi..

23.11.2009 22:40

100mm kaasari kirjoitti:Mikä olisi hyvä pyörä alottelijalle jolla on kokemusta mopoista ja nelari katu pyörästä, pyörä tulisi jäälle? entäs mitä hultoja on esim noissa 90-95vm 125cc pyörissä? kuinka usein? mitä tehdään? mitä maksaa? kysymykset on jo varmaa esitetty täällä 100 kertaa mut ei jaksa selata kaikkia sivuja läpi.NIIN JA BUDJETTI ON MAHDOLLISIMMAN PIENI)


Jäällä tulee vanhojen kanssa ongelmaksi kesto. Sanoisin että osta mahd. uusi ja hyväkuntoinen.

TM enduro 400

24.11.2009 17:57

itellä nyt Kiva Työntää Metsässä lc4 400 -96 mielestäni aika laiskan oloinen oiskohan tuommosessa oisko tuommonen nelisatku temmi parempivalinta? vai pitääkö se sitten 450 vähintään olla että etiäpäin pääsee?

24.11.2009 18:41

Jos pyörä tulossa endurokäyttöön, niin siellä kerkiää jo 250 kuutioisilla paremmin kuin hyvin ;)

24.11.2009 20:09

QueQ kirjoitti:itellä nyt Kiva Työntää Metsässä lc4 400 -96 mielestäni aika laiskan oloinen oiskohan tuommosessa oisko tuommonen nelisatku temmi parempivalinta? vai pitääkö se sitten 450 vähintään olla että etiäpäin pääsee?
koitappa päästä kokeilemaan 10 vuotta uudempaa 400 nii saatat olla erimieltä

tm 400 enduro

24.11.2009 21:51

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... rom=250&PN[0

joo elikkä tuommosta siis kahtelin että oiskohan se kohtuullinen valinta speedermanilla vaan ei ollut tietoa huolloista mutta mielestäni kohtuu hintanen?

25.11.2009 1:17

Noh, hyvältähän tuo näyttää ainakin omaan silmään. Suosittelen kuitenkin, että ostat pyörän vasta koeajon perusteella. Ja jos ei huolloista ole tietoa, niin kannattaa ehkä vähän selvittää jo etukäteen mahdollisten uusittavien osien hintoja. Ihan vaan yllätysten varalta.

ktm yamaha 1252t-2504t

26.11.2009 21:34

kysyn että kun olen 170 ja 60 niin mikäs pyörä kannattas hommata? olen nytten ajellu kasikymppi kxsällä.meinasin että hommaan piikin ,koska se on kevyempi ;) toisaalta taas joku sanoi että kannattais hommata 250 pikkunelari joku kotka.muuten onko 150cc kotkalla paljon eroa 125 kotkaan .kulkeeko se enemmän paljonki?
Ihmettelen tässä vielä että onko totta että piikkikotka on tehokkaampi ku jammun yz 125,mutta jammu on nopeampi?

26.11.2009 21:44

piikkisika125 kirjoitti:kysyn että kun olen 170 ja 60 niin mikäs pyörä kannattas hommata? olen nytten ajellu kasikymppi kxsällä.meinasin että hommaan piikin ,koska se on kevyempi ;) toisaalta taas joku sanoi että kannattais hommata 250 pikkunelari joku kotka.muuten onko 150cc kotkalla paljon eroa 125 kotkaan .kulkeeko se enemmän paljonki?
Ihmettelen tässä vielä että onko totta että piikkikotka on tehokkaampi ku jammun yz 125,mutta jammu on nopeampi?

Kannattaa alkaa jo katteleen vähä rauhallisempaa lajia, esim. hiihtoo/sauvakävelyä kun alkaa oleen jo ikää noin paljo.