Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: 4T vs. 2T

1.4.2013 20:39

Siis 36 ja 38 mm kaasarit on ihan erikseen.. Eikä pitäisi olla luistista rajoitettu mitenkään.
Ja siis ''mopolla'' tarkoitin tässätapauksessa pyörää jossa on kuristukset paikallaan, eli kuristettu putki, ilmanputsarin koppa ja ne pienet suuttimet. Eli siis se alle 25kw jos on kilvissä.
Eli ne ohjekirjassa olevat ensimmäiset suuttimet ovat siis näille yllämainituille kuristuksille sopivat.

Ja kun pyörä on kuristamaton, niin sulkeiden sisällä olevat ovat sopivat

Ymmärsinköhän edes mitä tarkoitit :P

Re: 4T vs. 2T

1.4.2013 21:14

SimplemÄÄn kirjoitti:Siis 36 ja 38 mm kaasarit on ihan erikseen.. Eikä pitäisi olla luistista rajoitettu mitenkään.
Ja siis ''mopolla'' tarkoitin tässätapauksessa pyörää jossa on kuristukset paikallaan, eli kuristettu putki, ilmanputsarin koppa ja ne pienet suuttimet. Eli siis se alle 25kw jos on kilvissä.
Eli ne ohjekirjassa olevat ensimmäiset suuttimet ovat siis näille yllämainituille kuristuksille sopivat.

Ja kun pyörä on kuristamaton, niin sulkeiden sisällä olevat ovat sopivat

Ymmärsinköhän edes mitä tarkoitit :P


No ei sen niin väliä :D

Ohjekirjassa vaan lukee, että EU-versioissa luistin liikettä olis rajoitettu, mutta en sitten sen paremmin pysty väitettä mihinkään perustaa.

Joka tapaukses huomena haen muutaman suuttimen.

Pääsuuttimista 178,180,182
TK.suuttmista: 42, 45, 48

Jos nuilla pääsis alkuun.

Re: 4T vs. 2T

1.4.2013 21:17

Se EU meinaa juurikin sitä tieliikenteeseen kuristettua.

Re: 4T vs. 2T

1.4.2013 21:40

Juu eipä sillä niin väliä :) kunhan saat pelittämään.

Re: 4T vs. 2T

2.4.2013 21:28

Noniin, nyt on vaihdettu tyhjäkäyntisuutin 45 -> 42 ja neulaa laskettu yks pykälä.

Rupes pelittä het paremmin. Ehkä vieläkin aavistuksen rikkaalla.

Tulpan väri tarkistettu ja todettu, että on ihan ok. Vähän liian tumma, mut säädetään kesällä sit tarkemmin, kun nyt ainakin toimii tosi hyvin verrattuna entisee :)

Re: 4T vs. 2T

3.4.2013 0:55

Joo yhtä säätämistähän se on näitten kanssa aina.
Jos se nyt käy vähänkin rikkaalla niin samoilla säädöillä kesällä +25 keleillä et pääse metriäkään kun tulppa sanoo poks :D
Ai että venailen sitä säätöhelvettiä hondan kanssa kesällä, väittävät että mikuni tmx on mahdoton saada hyviin säätöihin tässä vehkeessä. Sitä mukavuutta siis odotellessa.

Re: 4T vs. 2T

3.4.2013 8:59

Ruisku on aina kohdillaan... Ei ole kyllä kaasarikoneita hetkeäkään ikävä (ei niin 2T eikä 4T).

Re: 4T vs. 2T

3.4.2013 15:15

2Skull kirjoitti:Ruisku on aina kohdillaan... Ei ole kyllä kaasarikoneita hetkeäkään ikävä (ei niin 2T eikä 4T).

Tää hommahan ois aiva liia helppoa, jos sais vaan ajaa ja välillä heittää tupaa uuet öljyt :D

No ei vaan, kyllähän tuo ruisku on nykypäivää.

Re: 4T vs. 2T

3.4.2013 19:38

Ja että päästään takas aiheeseen, 2t on nykypäivää kun siihen saavat ruiskun vielä kylkeen 8)
Näin tulee olemaan ainakin endurossa ja trialissa.
saa vetää mummon kasvimaan nenään

Re: 4T vs. 2T

4.4.2013 9:35

2Skull kirjoitti:Ruisku on aina kohdillaan... Ei ole kyllä kaasarikoneita hetkeäkään ikävä (ei niin 2T eikä 4T).

En oo kyl huomannut mitään erikoista säätö tarvetta kaasaris tos mun 125 rämäs, pääsuutin joku vakio tai pykälää isompi tai pienempi en nyt ees muista, enkä oo säätänyt kyllä moneen vuoteen mitään asetusta siitä, eikä oo yksikään tulppa hajonnut koko aikana, oon kyllä varmuuden vuoksi välillä vaihtanut. Enkä nää et säädöt olis mitenkään silleen hakuses et tehoja puuttuis tai mitään, et ei kauheesti ees savuta lämpimänä ja hyvin vetää omasta mielest millä tahansa kaasun asennolla ja sillee. Tosin ajan aina suht samoissa lämpötiloissa, koska en aja talvella ollenkaan.. :lol: Tietty jos oikeen tarkka olis ni kyl sieltä joku hevosvoiman poikanen saattais löytyä jos nyt oikein jotain säätöjä rupeisi tarkkaa miettii, mut jos toimii luotettavasti ja tehoa kyllä riittää oman tuntemuksen mielest yllinkyllin, ni mitä turhia :D

Re: 4T vs. 2T

4.4.2013 10:13

Monesti se onkin niin että kaasaria ei säädetä tarpeeks rikkaalle kylmille keleille. Liian paljon näkee mm. gopro videoissa näitä joilla kierrokset leijuu, eikä yleensä monikaan edes ymmärrä mistä on kyse kun kyllähän siitä tehot löytyy jne.
Tietty noissa eri pyörissä vaihtelee säädöntarve paljonkin. Esim cr250:stä olivat MXA:n testissä sitä mieltä että joka päivä pyörä käy erilailla vaikka mitä tekis, paranee kaasarin vaihdolla.

Re: 4T vs. 2T

4.4.2013 12:19

ilexxx kirjoitti:En oo kyl huomannut mitään ... koska en aja talvella ollenkaan.


Eipä pitäisi säätötarvetta juuri ilmetäkkään +30 ... +5-10 välillä. Ite oon pitänyt kaasarikoneissa koko kesän säädöt samana ja koko talveksi sitten toiset setupit vähän rikkaampaan suntaan (pääsuutin, tk-suutin, neula, ruuvi). Kokeilun kautta.

Re: 4T vs. 2T

4.12.2013 17:05

http://www.xracing.fi/yleista-alalta/uu ... -20131204/

Tuolta pisti silmään:

Mikä on Yamahan myydyin offroad-malli Suomessa?
-YZ 125 cc 2T.


Aika yllättävää mun mielestä. Pyörä, jota ei oo juuri päivitetty 2006 jälkeen eikä mainosteta ollenkaan.

Re: 4T vs. 2T

4.12.2013 18:29

Mitä sitä parasta parantelemaan ;)

Re: 4T vs. 2T

9.12.2013 16:18

Koskahan loput Japanilaiset taas alkaa tekemään 2-tahteja....sitä odotellessa.