Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.9.2009 20:05

Luulisi mp-racingilta saavan.

25.9.2009 0:05

JKY kirjoitti:Mistä tahansa mikä myy wisecon mäntiä. Tosin toimitusaika voi olla pitkä.


Ei kuinka? Vaikka Wiseco lieneekin nykysin yleisin putkimerkki, ei Wisecon männistä ole kuin pieni marginaali putkitettuihin/teräspyttyihin tarkoitettuja. Männän saa niistä paikoista, jotka myyvät niitä putkia, yleisesti ottaen kataloogista katsottuna mäntä valiten se on tarkotettu pinnotettuun pytyyn ja ristiin se ei sovi, merkittävin ero lienee männänrengasmateriaalissa, seuraavaksi välyksessä.

25.9.2009 17:41

Ei noita hyllyssä olekaan varmaan missään, mutta tehtaalta tilaamalla. Mä tilasin allrightin kautta yht 5 wisecoa mun putkitettuun -91 125 yz sylinteriin. Pari orkkismäntääkin sillä ajoin putkitetulla pytyllä.

7.2.2010 14:21

Mites ne koot menee noissa Wisecoissa. Wisecolta kun löytyy std. poraukselle vain yhtä kokoa, käykö se muka joka koon pyttyyn? Luulis, että A-koolla välys ois liian pieni ja D-koolla liian suuri. Puhutaan nyt piikkisestä Rämästä.

8.2.2010 20:56

Wisecolla ei ole ongelmia lämpölaajenemisen kanssa joten niillä on vain yhtä kokoa.

10.2.2010 10:59

Tuos pöydällä 32h ajettu Kawasaki 250cc KäXän mäntä. Merkkinä proxi. Renkaat ok ja muutenkin pakopuolelta siistis kunnos. Imupuolelta huomaa tummumista sekä naarmuja/hankaumaa renkaiden alapuolella, pytyssä ei mitään.. Ei ajossa ole huomannut mitään, mutta olisikohan aihetta vaihtaa vai uskaltaako kevääseen asti päästellä tuolla? Säädöt ovat aina olleet melkeinpä jopa rikkaan puolella eli laihalla ei ole käynyt. Tunnithan ei nyt normiajossa olisi vielä tulossa vastaan :roll:

10.2.2010 15:19

Ainahan kannattaa vaihtaa, jos on vaivautunut jo muutenkin purkamaan... Mutta itse ainakin vaihtaisin.

10.2.2010 15:49

Janttura kirjoitti:Ainahan kannattaa vaihtaa, jos on vaivautunut jo muutenkin purkamaan... Mutta itse ainakin vaihtaisin.


Näin itsekkin ajattelin. Ihmeen huonoon kuntoon se menee vaan jo tuossakin ajassa :roll: Samalla nyt vaikka vaihdella mäntä kun pyörään muutenkin tulossa uutta osaa tekniikan puolelle..

10.2.2010 17:37

Ja jos siellä kerran naarmuja on ni jatkossa putsarin vaihtoon tarkkuutta. (tai putsari vaihtoon useammin)

11.2.2010 12:53

Putsari kyllä pesty tiettyjen tuntien välein. Eika hirveän pölyinen tai likainen olekkaan ollut koskaan.

11.2.2010 13:31

samuli91 kirjoitti:Putsari kyllä pesty tiettyjen tuntien välein. Eika hirveän pölyinen tai likainen olekkaan ollut koskaan.


samuli annan neuvon,pidä mielessä!ilmanputsaria ei vaihdeta minkään"tuntien"mukaan,VAAN joka ajokerran jälkeen!!!!!
talviajossa ei välttämättä tarvitse aina vaihtaa,kun ei ole likaa/pölyä ilmassa!talvella vaihdetaan tarpeen mukaan.mutta kannattaa ottaa satula ajon jälkeen irti,ja antaa putsarin kuivua!

kesällä aniharvoin on sellainen tilanne että putsarilla voi ajaa parikin kertaa peräkkäin pesemättä!
ainoastaan märkä rata/polku,joka ei pölise,mutta tällöinkin kannattaa sinne penkin alle tsekata ajon jälkeen!

putsarin/putsareiden pesu on hieman tylsää hommaa,mutta erittäin tärkeä toimenpide pyörän normaalihuollossa!

11.2.2010 18:06

zeizei125 kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Putsari kyllä pesty tiettyjen tuntien välein. Eika hirveän pölyinen tai likainen olekkaan ollut koskaan.


samuli annan neuvon,pidä mielessä!ilmanputsaria ei vaihdeta minkään"tuntien"mukaan,VAAN joka ajokerran jälkeen!!!!!
talviajossa ei välttämättä tarvitse aina vaihtaa,kun ei ole likaa/pölyä ilmassa!talvella vaihdetaan tarpeen mukaan.mutta kannattaa ottaa satula ajon jälkeen irti,ja antaa putsarin kuivua!

kesällä aniharvoin on sellainen tilanne että putsarilla voi ajaa parikin kertaa peräkkäin pesemättä!
ainoastaan märkä rata/polku,joka ei pölise,mutta tällöinkin kannattaa sinne penkin alle tsekata ajon jälkeen!

putsarin/putsareiden pesu on hieman tylsää hommaa,mutta erittäin tärkeä toimenpide pyörän normaalihuollossa!


Joo o. Kuultua faktaa jo, kiitos silti. Talvea en ehtinytkään ajella kuin hieman ensimmäisten lumien jälkeen. Sitten meni pyörä osiin ja jos nyt vasta täs pian olis rahaa/motivaatiota ostaa uudet osat ja iskeä kokoon.. Mutta tosiaan olen yhden kesän ajojen aikana pessyt putsaria omasta mielestä enemmän kuin tarpeeksi. Parin ajokerran jälkeen eli n. +-5h. Eihän sitä likaa aina vaahtomuovin(?) pinnasta huomaa, silloin putsari on ollut jo AIVAN liian kauan likainen jos sitä pieni pölykerros peittää. :roll:

http://img341.yfrog.com/i/valokuva0055.jpg/

^ Tuossa vielä epäselvä kuva männästä vaurioiden puolelta. Pakopuolella ei siis mitään moitittavaa. Helmojen yllä on myös pientä naarmun tapaista vaikkei tuota tummumista olekkaan.

11.2.2010 19:44

Uusi mäntä tilalle hopi hopi ja alahan kiinnittää erityistä huomioo siihen ettei putsarin asennukseesa tai irroituksessa varise mitään sinne kanavan.

11.2.2010 19:52

No miekin vaihan kesällä jokaikisen ajokerran jälkeen putsarin, kesti se ajo sitten mitä kesti. Ja mulla on AINA putsari kauhean pöly kerroksen peittämä. Mielestäni silti se ei ole ollut liian kauan likainen, jos olen kerennyt ajaa sillä +-30min. Mäntä näyttää muuten tosi pahalta. Ihanku ois vetäny jotaki rajotinläppää tms. metallia tuosta männän ja sylkän välistä tai sitte vaan leipassu. :s

11.2.2010 20:19

Meikäläistä ei kuitenkaan uskota, mutta suosittelen putsarin tiuhempaa huoltamista ja tarkkuutta ettei mene paskaa koneeseen ja vois sen pelin lämmittääkin ennen kuin lähtee radalle paahtamaan.