Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
27.5.2013 21:01
Kärsiikö 250sx kotariin laittaa hoonauksen jälkeen 67.50 männän, kun aikaisemmin on ollut 67.47... kun tuota 67.47 kokoa ei löydy mistään, entinen on prox ja tilaisin wisecon?
28.5.2013 14:49
Joku enemmän tietävä saa korjata, mutta muistaakseni wisecoa on yleensä vain ekan kokoisena, eli tuossa tapauksessa 67,45 tai 67,46. Koko on vain nimellinen, tuo 67,50. Tuon takia vanhat vehkeet hajoaa viimeistään, kun on uusi kallis mäntä jo väljä kuluneeseen sylinteriin nähden. Joku ammattilainen mittaamaan pytty.
Eli osta jonkun muun merkkinen, eli prox, kun on ollutkin, ja halvempikin.
28.5.2013 16:00
Vertex mäntiä löytyy 67.48 kokoon asti ja voin suositella kyseistä mäntää. Suosittelen mittauttaa jossai koneistamolla se sylinteri niin saat oikean koon siihen. En muista tarkalleen mut oliskohan 3-5 satasta se välys.. 5 max. Korjatkaa jos olen väärässä.
2.6.2013 21:11
Moi! Palasinpa tuolta nelari puolelta takas tänne, ja voin lisäksi kertoa että toista kertaa ei enää nelaria tähän taloon tule
Mutta niin, onko täälä mitään sellasta kaikkien suosittelemaa "huippuöljyä" laatikkoon mitä kannattaisi sinne tyrkätä? Aikoinaan vanhassa 250 exc:ssä taisin käyttää Castrolin MTX öljyjä, viskositeettiä en muista. Varmaan tuo sama tavara sopii hyvin tähän 250 SX minkä ostin juuri. Mites halpahallit, kellään suositella jotain biltema/motonet tms 2t seos öljyjä. Ei kyllä ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.
Ootteko kesällä käytelly jäykempiä litkuja?
Ainiin, nyt kun noista männistä juuri puhetta niin meneekö se tosiaan muka niin, että eka A-mäntä sitten B, C ja neljäs mäntä D jonka jälkeen sylinteri vaihtoon?? Kuulin moista legendaa. Nyt mittarissa 32h ja varmaan B mäntä laitettava sisään kohta.
2.6.2013 21:18
Moi
Hävis tänään vaihteet exc 250 2002. On pelkästään vapaa. Vaihde vipu liikkuu niinkuin pitääkin mutta ei löydä vaihteita. Onko hajua mikä vikana ?? Moottori purki ?
2.6.2013 21:32
Jos vain 32h mittarissa niin eiköhän vielä A männällä mene seuraava. Itse vaihdoin 80h kohdalla vielä A koon männän. Suositus kait on B koko käytetylle sylinterille. Eri ylikokoja löytyy eri valmistajilta.
3.6.2013 0:30
DeLeTeD kirjoitti:...ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.
Kerros mitä öljyä sulla on ollut koneessa, itsellä kun juuri 525 kotka ja halvat ja hyvät öljyt totta kai kiinnostaa
3.6.2013 14:30
Hmmh tässä oon yrittäny nyt puol päivää pähkäillä, että mitä öljyä se oli mutta en kyllä muista millään nimeä. Joku 4L kannu motonetissä se oli ja hinta oli 20-30€. Siks oikeestaan niitä öljyjä tuöin kyselemäänkin kun ei muista enää mitä on tullut suosittua.
Okei eli että sinne vois tuupata viellä A-mäntää uudiks sisään, en mie kai ihan viellä vaiha jossain 50-60h kohilla jos sitten. Mmm milloinkohan B:tä sitten sinne laittelis, kai jossain 120-150 kohilla sen jälkeen saa varmaan jo aukoo mottia
3.6.2013 15:24
DeLeTeD kirjoitti:Hmmh tässä oon yrittäny nyt puol päivää pähkäillä, että mitä öljyä se oli mutta en kyllä muista millään nimeä. Joku 4L kannu motonetissä se oli ja hinta oli 20-30€. Siks oikeestaan niitä öljyjä tuöin kyselemäänkin kun ei muista enää mitä on tullut suosittua.
Okei eli että sinne vois tuupata viellä A-mäntää uudiks sisään, en mie kai ihan viellä vaiha jossain 50-60h kohilla jos sitten. Mmm milloinkohan B:tä sitten sinne laittelis, kai jossain 120-150 kohilla sen jälkeen saa varmaan jo aukoo mottia
Meinasin kolmannen männän vaihdon tehdä 140-150h kohdalla ja B mäntä. Pitää ennen vaihtoo vielä mitata sylinteri.
Vähän epäselvää että missä vaiheessa pitäis kiertokanki uusia ja kampiakselia laakeroida? Veikkaan että kolmannen männänvaihdon yhteydessä..?
.
3.6.2013 16:29
Asia koskee kyllä pyörää 250 SX-F mutta ei kait se haittaa. Mitä pitäis tehdä, ku kylmänä lähtee ihan hyvin käyntiin, mutta pyörän lämmetessä kunnolla, se sammuu yhtäkkiä jos vähänkin löysää kaasua. Sen jälkeen pitää ottaa että kone jäähtyy, jotta lähtee uudelleen käyntiin. Uus tulppa on, mutta ei ole vielä paikallaan.
Kiitos
3.6.2013 20:38
Noh vaihda nyt ainakin se tulppa paikalleen
Voipi olla puolassakin tpsin noista nelareista ei ikinä ota selvää
7.6.2013 10:15
AceFin kirjoitti:DeLeTeD kirjoitti:...ole mikään tarve säästää öljyissä mutta ainakin tuohon 525 sain halvalla motonetistä todella laadukasta öljyä mottiin.
Kerros mitä öljyä sulla on ollut koneessa, itsellä kun juuri 525 kotka ja halvat ja hyvät öljyt totta kai kiinnostaa
Hei kävin tossa motonetissä äsken ettimässä tohon 2t peliin öljyjä niin löyty nyt tuokin mitä käytin nelariin, eli Se oli sitä Delvaccia, oliko se sitten Motulia vai mitä, kuitenkin kuorma-autoihin tarkoitettua 15W-45W (jos nyt oikein muistan) delvaccia jota saa 4L purkissa. Ja on oikeasti laadukasta
7.6.2013 10:43
Ookkei, täytyy varmaan seuraavaks laittaa sellasta, kunhan saa nykyisen kulutettua.
8.6.2013 1:22
Kysellääs täältä: himottais tällanen ostaa 300ccnä katuajoon. Millaset huoltovälit? Mitä huolletaan ja milloin? Suunnilleen samallatavalla huoltoja kun kisapiikkeihin? Öljyt 10h välein ja sitärataa katuajossa...
Millasia nää on katuajossa, kuluttaako paljonki bensaa? Tarkotus olis kyllä käydä ajamassa motoa myöskin, ja tottakai myös enduroa mahdollisuuksien puitteissa. Käsittäny niin että nää taitaa olla ihan mukavia pelejä kadullekkin+halvempia kuin nuo 450cc+ nelarit?