Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
21.11.2009 21:13
sepostetaa vielä vähä lisää tosta mielenkiintoisesta aiheesta mistä voi jauhaa mailmantappiin asti netissä, saunassa ja ennenkaikkea pubin jakkaralla!
jos otetaan hanurin alle samanpainoiset pyörät nii nelarin on raskaamman tuntoinen koska siinä on painopiste ylempänä aluksi tuntuu raskaalta kääntää mut kaikkeen tottuu toiset nopeampaa ja ilmeisesti toiset ei ikinä.. pitkä pehmeä lähtö suora ja pahimmoilleen vielä loivasti ylämäkeen kun on nii kylläpä siihen puomille vituttaa parkkeerata piikillä.. nelari antaa piikkiin verrattuna kaiken anteeksi vaikka ei sekään mikään kuuraketti alakierroksilta ole.. jos piikillä joku sälli ajaa samaa vaihtia ku toine nelarilla ni saahan se 2t:ltä haiseva kaveri tehä paljon enempi töitä!
ja tomppo92 ei pikkunelaria voi verratakkaan isoon kuten ei piikkiä puolikkaaseen ero on kuin yöllä ja päivällä..
vaan eikös tälle ikuiselle kinastelulle ollu ihan oma aihekkin?? 2t vs 4t???
21.11.2009 22:46
Stumppaako muuten tuollane crossikäyttöön tarkotettu 250-4t enskassa kovinki helposti?
22.11.2009 0:01
xQ kirjoitti:sepostetaa vielä vähä lisää tosta mielenkiintoisesta aiheesta mistä voi jauhaa mailmantappiin asti netissä, saunassa ja ennenkaikkea pubin jakkaralla!
jos otetaan hanurin alle samanpainoiset pyörät nii nelarin on raskaamman tuntoinen koska siinä on painopiste ylempänä aluksi tuntuu raskaalta kääntää mut kaikkeen tottuu toiset nopeampaa ja ilmeisesti toiset ei ikinä.. pitkä pehmeä lähtö suora ja pahimmoilleen vielä loivasti ylämäkeen kun on nii kylläpä siihen puomille vituttaa parkkeerata piikillä.. nelari antaa piikkiin verrattuna kaiken anteeksi vaikka ei sekään mikään kuuraketti alakierroksilta ole.. jos piikillä joku sälli ajaa samaa vaihtia ku toine nelarilla ni saahan se 2t:ltä haiseva kaveri tehä paljon enempi töitä!
ja tomppo92 ei pikkunelaria voi verratakkaan isoon kuten ei piikkiä puolikkaaseen ero on kuin yöllä ja päivällä..
vaan eikös tälle ikuiselle kinastelulle ollu ihan oma aihekkin?? 2t vs 4t???
Niin tiedän että ne on kaks eri asiaa muistaakseni bike lehessä verrattiin 250cc 2t pyörää ja 250cc 4t pyörää. Kannattaa lukea se ei siitä sen enempää.
22.11.2009 0:06
Tosta testiraporttia piikistä haaveilevalle. Tosin noi ei aivan vakio pelejä oo...
http://twostrokemotocross.com/2009/11/125mx-com%E2%80%99s-2009-shootout-tm-vs-yz-vs-ktm/Voi kun suomeenkin saatais joskus 2-t kisaluokka. Vois olla täälläkin tungosta puomille.
22.11.2009 0:26
Enskassahan on... muttei tungosta... nippa nappa 3 kärki on yleiskisan 15 sakissa.
Ja kyllä, rossinelarit on on ihan pyllystä stumppaamisen suhteen vs. enskat, rossiin tarvii laittaa enskan sytkä, putki ja nokat, jotta muuttuis kunnolla.
22.11.2009 0:39
En tarkottanu mitään enskaa. ihan rossi meininkiä vaan... MXJ luokka sieltä pois ja piikkiluokka tilalle enska malliin ja vaikka iso 2-t luokka vielä kaupan päälle.
E: tossa on jotain säpinää englannista
http://video.mpora.com/watch/N4jGVVhuV/
Viimeksi muokannut Jaze päivämäärä 22.11.2009 0:45, muokattu yhteensä 1 kerran
22.11.2009 0:44
Ei siellä varmaan tungosta ois.
22.11.2009 0:56
Tais vaan olla enska puolellakin hieman enemmän piikkiluokassa kuin 250 4-t luokassa kuskeja?
22.11.2009 1:06
Ei kyllä yleensä, ainakaan mun laskutaidon mukaan.
22.11.2009 1:57
No kalkun sivuilta nyt luurasin jostain kisasta kuinka noita kuskeja oli ollu.
22.11.2009 9:13
Tomppo92 kirjoitti:Tähä ei voi muuta sanoa että zeizei125 miks väität tommosta paskaa mikä ei pidä paikkaansa? Voi hyvinkin olla että 250cc pikku nelari on kevyempi kuin 125cc lussu piikki. Itsellä tuommonen Husaberg FE450cc ja ei todellakaa tarvii huudattaa ku mäkeen lähtee alaalta pintakaasulla nii aina nousee ylös, tietenki jyrkempiin mäkiin täytyy jo ottaa vähän vauhtia. Mitä tota piikillä ajoa katteli nii tyypit nous ja huudatti tappiin asti että pääs ne matalemmat mäet ylös.
siis KUINKA vanha sinä olet?11-vuotta vai?nelipuolikkaalla ei tarvi isoa kaasunkäyttöä että pääsee mäen ylös? NO AIJAA!!!!!!!!sinähän varsinainen kurapyörä asiantuntija olet!!!!!!ja että piikillä joutuu oikeen huudattaa sitä konetta että pääsee jotain mäkeä ylös!!!!!NO JOO EIPÄ OLIS TÄMÄKÄÄN TULLUT ITSELLÄ MIELEEN!!!!!!!125 vs 450 ei ole vertailukelpoisia keskenään JOS PYSTYT YMMÄRTÄMÄÄN!!!!!
mitä jos tomppo menisit jonnekkin mopokeskusteluihin jakamaan näitä viisaita ja asiantuntevia neuvojasi/HAVAINTOJASI??????????
kaveri vertailee piikkiä ja nelipuolikasta keskenään.....oikee einstein....
22.11.2009 13:07
PäRi kirjoitti:nelari vaan antaa enemmän anteeksi, jonka takia se on mukavampi aloittelijalle.
Siinä totuus.
Ja zeizei on nyt ihan hissukseen jos ei asiallisesti voi vastata...
22.11.2009 16:41
moi. minkäslainen mun kannattais hankki ku oon 167 pitkä?ja oon just alottamassa crossin
22.11.2009 18:02
piikkinen tai 250cc nelari. ja noista löytyy sen verran tehoo että kannattaa aloitella rauhallisesti.
22.11.2009 18:55
joona__ kirjoitti:moi. minkäslainen mun kannattais hankki ku oon 167 pitkä?ja oon just alottamassa crossin
joo edelleen olen täysin sitä mieltä, että toi kakspuolikas nelari on se helpoin pyörä aloittaa laji. Varovainen kyllä kannattaa olla meinaan kyllä siitä ruutia löytyy! Kunhan tuntee omat taidot niin selvii ilman haavereita. Onhan se piikki kans vaihtoehto, mut aikas paljon hankalampi pyörä ajaa ainakin koneen puolesta.