Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.5.2009 19:23

Pearl kirjoitti:Mettässä taas ei vääntö lopu kesken ;)


Vai että mettässä ei vääntö lopu kesken piikkisestä krossista.. :lol:
Noh, mielipiteensä tietty kullakin. ;)

13.5.2009 20:10

AlluMan kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Mettässä taas ei vääntö lopu kesken ;)


Vai että mettässä ei vääntö lopu kesken piikkisestä krossista.. :lol:
Noh, mielipiteensä tietty kullakin. ;)

No, oon nyt omistanu ton 2 päivää.. No kyllä alkaa ihan uus michelinin nappulakumi sutimaan mettässä ennenkö vääntö loppuu.. Siis kyllä mä kaverin -05 kotarilla ajelin kanssa, niin ei se vääntäny läheskää niin paljoa :roll: Siin on 13/50 välit, varmaan ne koneen välitykset vähä erilaiset.. Ei se keulinukkaa yhtään niin hyvin ku toi... Ja tässähän oli magneetossa joku palanen lisää, että on enemmä massaa ni luonollisesti hyrrävoimaa lisää, että siitäkin sitä vääntöä tulee.
Nojoo, eiköhän nuokin "väännöt" ala kyllästyttämään jos jotain 450cc nelari crossia pääsee testaamaan :lol:
E:niin ja kyllä se kaverin kotari huipuissa vie kyllä ihan reilusti..

13.5.2009 20:16

Pearl kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Mettässä taas ei vääntö lopu kesken ;)


Vai että mettässä ei vääntö lopu kesken piikkisestä krossista.. :lol:
Noh, mielipiteensä tietty kullakin. ;)

No, oon nyt omistanu ton 2 päivää.. No kyllä alkaa ihan uus michelinin nappulakumi sutimaan mettässä ennenkö vääntö loppuu.. Siis kyllä mä kaverin -05 kotarilla ajelin kanssa, niin ei se vääntäny läheskää niin paljoa :roll: Siin on 13/50 välit, varmaan ne koneen välitykset vähä erilaiset.. Ei se keulinukkaa yhtään niin hyvin ku toi... Ja tässähän oli magneetossa joku palanen lisää, että on enemmä massaa ni luonollisesti hyrrävoimaa lisää, että siitäkin sitä vääntöä tulee.
Nojoo, eiköhän nuokin "väännöt" ala kyllästyttämään jos jotain 450cc nelari crossia pääsee testaamaan :lol:
E:niin ja kyllä se kaverin kotari huipuissa vie kyllä ihan reilusti..

Taas tätä perus sutimista ja keulimista ... JES!

13.5.2009 20:27

No enpähän ite alottanu. Kysyin IHAN MIELENKIINNOSTA että turha tulla vittuilee:"vitun evo tämmöstä pyörää ei osteta sen takia että halutaan päästä lujaa!!11"että kuinka raskailla tommonen piikkinen sx, vm -03 jaksaa mennä, en todellakaa mitää 15/38 välejä toho laittamassakaa!
Ja että onko noissa sx:ien koneissa suurikin ero vaihteiston välityssuhteissa?

13.5.2009 20:32

Pearl kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:
Pearl kirjoitti:Mettässä taas ei vääntö lopu kesken ;)


Vai että mettässä ei vääntö lopu kesken piikkisestä krossista.. :lol:
Noh, mielipiteensä tietty kullakin. ;)

No, oon nyt omistanu ton 2 päivää.. No kyllä alkaa ihan uus michelinin nappulakumi sutimaan mettässä ennenkö vääntö loppuu.. Siis kyllä mä kaverin -05 kotarilla ajelin kanssa, niin ei se vääntäny läheskää niin paljoa :roll: Siin on 13/50 välit, varmaan ne koneen välitykset vähä erilaiset.. Ei se keulinukkaa yhtään niin hyvin ku toi... Ja tässähän oli magneetossa joku palanen lisää, että on enemmä massaa ni luonollisesti hyrrävoimaa lisää, että siitäkin sitä vääntöä tulee.
Nojoo, eiköhän nuokin "väännöt" ala kyllästyttämään jos jotain 450cc nelari crossia pääsee testaamaan :lol:
E:niin ja kyllä se kaverin kotari huipuissa vie kyllä ihan reilusti..


Kyllähän sitä tehoa piikkisestäkin löytyy kun antaa kunnolla kierroksia. Vääntöhän on eri asia kuin teho.. En ainakaan ite voi oman Temmini väännöillä kehuskella, ja tuossa SX:ssä taitaa vääntöä olla vielä vähemmän kun on krossi.

13.5.2009 20:37

Nyt kerron mitä itse olen kuullut, ei tarvi tulla kettuileen ettäkö kehuskelisin tms, mutta tossa on ainakin jotenkin raskaampi vauhtipyörä, joka tuo vääntöö, ja sitten joku eri putki, en kyllä itekkää tiedä mikä.. Ja ne 12/50 välit on aika niin lyhyet kun tommoseen kehtaa laittaa.. Että niinkun kaveri pari vuotta uudempaan tässä vertasin omani tehoja ;)

13.5.2009 20:53

Pearl kirjoitti:No enpähän ite alottanu. Kysyin IHAN MIELENKIINNOSTA että turha tulla vittuilee:"vitun evo tämmöstä pyörää ei osteta sen takia että halutaan päästä lujaa!!11"että kuinka raskailla tommonen piikkinen sx, vm -03 jaksaa mennä, en todellakaa mitää 15/38 välejä toho laittamassakaa!
Ja että onko noissa sx:ien koneissa suurikin ero vaihteiston välityssuhteissa?

Jos nyt tohon kaveris mopoon vertaat, niin hänellä 5 vaihdetta. Ja sulla pitäs olla 6? Niin onhan niissä silloin väkisin eroja. Ja ite oon 14/50 välit todennu hyväks.

13.5.2009 21:04

smoliski kirjoitti:
Pearl kirjoitti:No enpähän ite alottanu. Kysyin IHAN MIELENKIINNOSTA että turha tulla vittuilee:"vitun evo tämmöstä pyörää ei osteta sen takia että halutaan päästä lujaa!!11"että kuinka raskailla tommonen piikkinen sx, vm -03 jaksaa mennä, en todellakaa mitää 15/38 välejä toho laittamassakaa!
Ja että onko noissa sx:ien koneissa suurikin ero vaihteiston välityssuhteissa?

Jos nyt tohon kaveris mopoon vertaat, niin hänellä 5 vaihdetta. Ja sulla pitäs olla 6? Niin onhan niissä silloin väkisin eroja. Ja ite oon 14/50 välit todennu hyväks.

Mulla on kyllä 5.

13.5.2009 21:16

Joo sori. Niin onkin. Menee vuosimallit jo sekasin. -03, -04, -05 on 5 vaihteisia ja sitten taas -06 jo 6 pykälää. Eikös se näin mennyt? Kertokoon joku muu joka paremmin muistaa..

13.5.2009 21:19

smoliski kirjoitti:Joo sori. Niin onkin. Menee vuosimallit jo sekasin. -03, -04, -05 on 5 vaihteisia ja sitten taas -06 jo 6 pykälää. Eikös se näin mennyt? Kertokoon joku muu joka paremmin muistaa..

Ei, kaverilla on -05 tyla rattray, niinkun sullaki, niin siinähän on -06 normi sx:än kone, niin 5 vaihettahan siinäkin on. Olisko sitte 07 ja siitä uudemmat 6 vaihteisia? En tiedä, exc;t ainaki on yleensä 6 vaihteisia.

13.5.2009 21:21

Pearl kirjoitti:
smoliski kirjoitti:Joo sori. Niin onkin. Menee vuosimallit jo sekasin. -03, -04, -05 on 5 vaihteisia ja sitten taas -06 jo 6 pykälää. Eikös se näin mennyt? Kertokoon joku muu joka paremmin muistaa..

Ei, kaverilla on -05 tyla rattray, niinkun sullaki, niin siinähän on -06 normi sx:än kone, niin 5 vaihettahan siinäkin on. Olisko sitte 07 ja siitä uudemmat 6 vaihteisia? En tiedä, exc;t ainaki on yleensä 6 vaihteisia.

Mistä muuten tieto että rattrayssä -06 vm kone?

13.5.2009 21:23

smoliski kirjoitti:
Pearl kirjoitti:
smoliski kirjoitti:Joo sori. Niin onkin. Menee vuosimallit jo sekasin. -03, -04, -05 on 5 vaihteisia ja sitten taas -06 jo 6 pykälää. Eikös se näin mennyt? Kertokoon joku muu joka paremmin muistaa..

Ei, kaverilla on -05 tyla rattray, niinkun sullaki, niin siinähän on -06 normi sx:än kone, niin 5 vaihettahan siinäkin on. Olisko sitte 07 ja siitä uudemmat 6 vaihteisia? En tiedä, exc;t ainaki on yleensä 6 vaihteisia.

Mistä muuten tieto että rattrayssä -06 vm kone?

Kaveri niin sano, kellä se kyseinen pyörä, ja kone on.. Enpä usko että se sitä päästään on keksinyt.

13.5.2009 21:30

The special Rattray has the following features:

- Tyla Rattray factory stickers
- Optimized cylinder head
- SXS exhaust and damper (Doma)
- Black Excel rims
- Black frame
- Selle dalla Valle factory saddle
- Orange hand protectors, small
- Rear suspension with titanium finish spring
- Make T-pieces
- Make path bar

Tuossa eroavaisuudet normaali SX:ään. Ja sen mitä ite ymmärrän englantia niin ei tuossa ainaka sanota että on -06 vm kone.

13.5.2009 21:44

hmm.. Luulis että kaveri tietää, kun siltä meni talvella kampura paskaks, niin se joutu koneremppaa tekemään, niin siinä yhteydessä se varmaankin selvisi.. Kysyn kaverilta miten on, kun se tulee mesee/nään se koulus huomena..
E: noniin tuliha se mesee, täällä kotari topicissa olivat yhtistuumissa tullut siihe lopputuloksee että siinä on sama kone ku -06:sessa? Että en tiä sitte..

13.5.2009 22:04

siinä on -06 mallin sylinteri ja lohkot. eikä niilläkään taida paljon eroja olla -05 malliin verrattuna. TRE:ssä on 5 vaihdetta ja -06 on 6 vaihdetta