Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.8.2009 21:51

mankeli_ kirjoitti:puolikkaan mäntä oli 20h jälkeen tässä kunnossa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541

mikähän mäntä ois hyvä tuon proxin tilalle? Vertexin männät kuulemma kelpo tavaraa? mitenkäs kun noissa männissä menee ne koot a,b,c,d jne ni mistä sen löytää tuosta männästä? löysin vaan numeron 2 männästä. ja onko ylipäätään tarvetta vaihtaa seuraavan koon mäntään, miten olette itse tehneet? :)


Osta alkuperäinen, se on hintalaadultaan ykkönen. Ja tuollainen kuluminen ei todellakaan ole männän vika. Veikkaan että on käynyt liian kuumana tai sitten syönyt vettä.

23.8.2009 23:16

minäki vähä eipäilen nuita tunteja! ikinä oo itellä ollu nui karstassa mäntä 20h jälkee! paskaa öljyä veikkaisin tai ainaki näyttäs et lämpöjä on ottanu ja karstaakin keränny..

23.8.2009 23:46

Ihan noin kuvan yleisilmettä tarkastellen: kone avattu varsin paskasena/puhdistamattomana, silikonia alatiivisteessä (!!!) jne. nuo jäljet saattaa hyvin olal aiheutettu jo kokoonpanovaiheessa. Toki pitäisi pidellä kädessä ja nähdä imupuolikin, myös sylinteri. Kiiltää tietty kun männäntappi... Eikä tuo mitenkään ihmeellisen karstainen mun silmään ollut, hiukan värjäymää olisin sanonu. Joka tapauksessa tuossa kuvassa ei näy mitään, mistä voisi päätellä ajotunnit tai männän laadun.

24.8.2009 8:14

xQ kirjoitti:minäki vähä eipäilen nuita tunteja! ikinä oo itellä ollu nui karstassa mäntä 20h jälkee! paskaa öljyä veikkaisin tai ainaki näyttäs et lämpöjä on ottanu ja karstaakin keränny..


niin no en tiedä sitten miten on luottaminen entiseen omistajaan, sen mukaan männällä oli ajettu 7 tuntia kun ostettiin ja nytten ite ajanu 13h. tosiaan kerran pääs vähän enempi lämpiää ku vesipumpun stefa oli vuotanu nesteet vähiin. ja kun otin putken irti niin putkesta tuli jäähdytysnestettä.

SMK: kone on kyllä putsattu vaikka tuosta kuvasta sitä ei huomaakkaan :D

10.9.2009 8:10

jappis kirjoitti:
Guuna#243 kirjoitti:
_-__-_ kirjoitti:eikö männässä yleensä ole 2 männän-rengasta? ostin namuran männän ja siinä oli vain yksi :s

niitä on 1-2 renkasia.

onko namura kestänyt? meillä se kesti tunnin...


nyt on namuralla ajettu jo yli 7 tuntia viatta ja toivottavasti vielä ajetaan paljon enemmän

10.9.2009 9:04

mulla oli joskus -01 125cc YZ ja siihen laitoin namuran männän ja pelitti hienosti siitä eteenkinpäin!

Nyt on KTM:ään tulossa vertex. Aluksi suunniteltiin wössneriä, mutta ongelmia tilauksen kanssa. Alkuperäinen taitaa olla suunnilleen samaa laatua kuin vertex, mutta ~100€ kalliimpi kuin vertex.
Btw. eikös 2-t kotareis ole alkuperäismäntä vertex? mikäs nelareissa on?

10.9.2009 19:18

Juu 2-tahdeis on Vertex alkuperäisenä.

10.9.2009 21:26

Kervine kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:puolikkaan mäntä oli 20h jälkeen tässä kunnossa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541

mikähän mäntä ois hyvä tuon proxin tilalle? Vertexin männät kuulemma kelpo tavaraa? mitenkäs kun noissa männissä menee ne koot a,b,c,d jne ni mistä sen löytää tuosta männästä? löysin vaan numeron 2 männästä. ja onko ylipäätään tarvetta vaihtaa seuraavan koon mäntään, miten olette itse tehneet? :)


Osta alkuperäinen, se on hintalaadultaan ykkönen. Ja tuollainen kuluminen ei todellakaan ole männän vika. Veikkaan että on käynyt liian kuumana tai sitten syönyt vettä.


Näyttää perinteiselle "100hpaskasellaputsarillahuonollaöljylläväärilläseoksillakylmänähetisinkkikireällä" männältä.

10.9.2009 23:20

reps ;)

12.9.2009 13:33

uijui kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:puolikkaan mäntä oli 20h jälkeen tässä kunnossa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541

mikähän mäntä ois hyvä tuon proxin tilalle? Vertexin männät kuulemma kelpo tavaraa? mitenkäs kun noissa männissä menee ne koot a,b,c,d jne ni mistä sen löytää tuosta männästä? löysin vaan numeron 2 männästä. ja onko ylipäätään tarvetta vaihtaa seuraavan koon mäntään, miten olette itse tehneet? :)


Osta alkuperäinen, se on hintalaadultaan ykkönen. Ja tuollainen kuluminen ei todellakaan ole männän vika. Veikkaan että on käynyt liian kuumana tai sitten syönyt vettä.


Näyttää perinteiselle "100hpaskasellaputsarillahuonollaöljylläväärilläseoksillakylmänähetisinkkikireällä" männältä.

:lol: mikään ei kyllä noista pitäny paikkaansa :D en sit tiiä edellisestä omistajasta, tainnu ajella mineraali öljyillä :D

12.9.2009 18:41

mankeli_ kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:puolikkaan mäntä oli 20h jälkeen tässä kunnossa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541

mikähän mäntä ois hyvä tuon proxin tilalle? Vertexin männät kuulemma kelpo tavaraa? mitenkäs kun noissa männissä menee ne koot a,b,c,d jne ni mistä sen löytää tuosta männästä? löysin vaan numeron 2 männästä. ja onko ylipäätään tarvetta vaihtaa seuraavan koon mäntään, miten olette itse tehneet? :)


Osta alkuperäinen, se on hintalaadultaan ykkönen. Ja tuollainen kuluminen ei todellakaan ole männän vika. Veikkaan että on käynyt liian kuumana tai sitten syönyt vettä.


Näyttää perinteiselle "100hpaskasellaputsarillahuonollaöljylläväärilläseoksillakylmänähetisinkkikireällä" männältä.

:lol: mikään ei kyllä noista pitäny paikkaansa :D en sit tiiä edellisestä omistajasta, tainnu ajella mineraali öljyillä :D


Ostit sokealta mummolta saaresta? :lol: Anyway käytetyn crossin ostaisin ikuna ja ainoastaan A-kisakuskilta, ja A-kisapyörän. Kenkää on saanut, mutta huollettu. Tälläinen on itsellä ollut, ainoa kunnollinen käytetty. Merkki oli HVA, helvetin ruma vuoden vanhaksi... mutta paras käyetty laite mitä mulla on ollut.

12.9.2009 20:50

uijui kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Kervine kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:puolikkaan mäntä oli 20h jälkeen tässä kunnossa: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541

mikähän mäntä ois hyvä tuon proxin tilalle? Vertexin männät kuulemma kelpo tavaraa? mitenkäs kun noissa männissä menee ne koot a,b,c,d jne ni mistä sen löytää tuosta männästä? löysin vaan numeron 2 männästä. ja onko ylipäätään tarvetta vaihtaa seuraavan koon mäntään, miten olette itse tehneet? :)


Osta alkuperäinen, se on hintalaadultaan ykkönen. Ja tuollainen kuluminen ei todellakaan ole männän vika. Veikkaan että on käynyt liian kuumana tai sitten syönyt vettä.


Näyttää perinteiselle "100hpaskasellaputsarillahuonollaöljylläväärilläseoksillakylmänähetisinkkikireällä" männältä.

:lol: mikään ei kyllä noista pitäny paikkaansa :D en sit tiiä edellisestä omistajasta, tainnu ajella mineraali öljyillä :D


Ostit sokealta mummolta saaresta? :lol: Anyway käytetyn crossin ostaisin ikuna ja ainoastaan A-kisakuskilta, ja A-kisapyörän. Kenkää on saanut, mutta huollettu. Tälläinen on itsellä ollut, ainoa kunnollinen käytetty. Merkki oli HVA, helvetin ruma vuoden vanhaksi... mutta paras käyetty laite mitä mulla on ollut.


Ja kulkikin niin perkeesti vrt. vakio

24.9.2009 14:00

Mistähän löytyisi Yamaha YZ 125 -93 pyörään ylikoon mäntä? Sylinteri putkitettu joskus ja porattu isommaksi ja nyt pitäisi porata vieläkin isommaksi kun on aika pahat ja syvät naarmut.
Oon koittanu vaikka kuin etsiä mutta ei oo löytyny. Entistä mäntääkään ei ole talella eikä tietoa mistä hommattu.

24.9.2009 14:09

Mistä tahansa mikä myy wisecon mäntiä. Tosin toimitusaika voi olla pitkä.

nimi merkki uijuille

24.9.2009 19:16

A-kisakuskilta, ja A-kisapyörän. Kenkää on saanut, mutta huollettu. Tälläinen on itsellä ollut, ainoa kunnollinen käytetty. Merkki oli HVA, helvetin ruma vuoden vanhaksi... mutta paras käyetty laite mitä mulla on ollut.

mistä ostit varaosia HVA:han?