6.11.2013 7:39
6.11.2013 11:32
6.11.2013 12:40
6.11.2013 12:54
JayDaddy kirjoitti:Mä olen tuosta MX-liigasta vähän kahta mieltä. Esim. MX65, MXC/C (mistä ei vissiin nykyään voi nousta mihinkään kesken kauden?) ja esim. MX125 on hyviä liigaluokkia. MXB on siinä rajoilla. Mutta esim. MXC/B ja MXJ ovat huonoja: C/B luokassa pitäisi olla yksi tavoite - nousu C/A luokkaan. Olen ehkä tyly, mutta C/B luokan liigamestaruus ei pitäisi olla minkäänlainen meriitti. Eikös se käytännössä tarkoita vaan sitä et taidot ei ole riittänyt C/A-luokkaan, ja tästä sulle lohdutuspalkinto?
JayDaddy kirjoitti:MXB-liiga on mun mielestä ollut ihan OK, mut nyt jos pyritään häivyttämään MXB ja MXA luokkien rajaa niin, että kynnys lähteä MXA:han on pienempi, niin sillon voidaan mun mielestä kyseenalaistaa myös MXB-liigan järkevyys.
Olisi pitänyt uskoa silloin aikanaan, että mennään speedcross nimellä että jengi ei sekoita hommaa jenkkisuperiin. No aika sama, ainakaan meikäläinen ei jaksa enää haalia sponsseja tolle sarjalle ja sen jälkeen tapella promoottoreiden ja kerhojen kanssa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastaJayDaddy kirjoitti:Radoista en kyllä oikein osaa sanoa mitään. Tampere oli hyvä, ja kuljettajat kehuivat. Mun mielestä tuosta on hemmetin hyvä ponnistaa kohti ensi kautta. Turha kurkkia peräpeiliin liian kauas, otetaan tämä mikä nyt on käsissä ja rakennetaan siitä. Olen kyllä edelleen sitä mieltä että kun näitä halleissakin ajetaan niin missään Hyvinkään tai Siilinjärven hiekkalaatikoissa ei pitäisi "supercrossia" ajaa. Helsinki (halli) - Vantaa (sx) - Turku (sx) - Tampere (halli). Siinä on jo hyvä setuppi. Jos hallikisat ("todellista superia") tiputetaan pois SM-sarjasta ni sitten on ihan sama vaikka vedettäis Kaanaassa speedway-rataa ympäri. Niin kauan kun noi hallikisat on SM-sarjassa niin radoista pitää rakentaa niiden näköiset - koko sarjan läpi.
6.11.2013 16:45
hp199 kirjoitti:Asia mikä ei ole tullut esiin on, että noi liigakisat on ainoita kisoja joissa järjestävä kerho voi olla suht varma tuloksen jäämisestä plussalle.
Siinä mielessä toi liigaformaatti olisi säilyttämisen arvoinen.
M-Racer kirjoitti:Jonkun verran on noiden junnujen kanssa tullut tehtyä duunia ja kaikilla on kyllä kova hinku C/A:han eli ei toi liiga siihen vaikuta. Luulen, että noi hyvät sijoitukset liigassa auttavat motivoimaan sekä kuskia, että niitä jotka homman rahoittaa
M-Racer kirjoitti:Syy miksi C/A:ssa on niin vähän kuskeja, että nousupisterajoja nostettiin kolmestakymmenestä viiteenkymmeneen, ei siis sen vuoksi ettei kuskit haluaisi ajaa siellä.
M-Racer kirjoitti:Se mahdollisuus ajaa MXA:ssa koskee ehkä 10 kuljettajaa, loput 118 ajaa ihan puhtaasti harrastuksena eikä tavoitteena ole todellakaan enää nousta A-luokkaan tai kilpailla Suomen tai maailmanmestaruuksista.
M-Racer kirjoitti:Olisi pitänyt uskoa silloin aikanaan, että mennään speedcross nimellä että jengi ei sekoita hommaa jenkkisuperiin.
6.11.2013 21:19
7.11.2013 10:10
Johnny O' kirjoitti:Ratojen turvallisuuteen saattaa vaikuttaa se ,että nykyään radat ovat liian helppoja ja nopeita, kaikkien pitää päästä kiertää sitä ilman vaikeutta,nopeus ennenkaikkea jo alusta pitäen, jolloin tekniikka harjoittelu kärsii.
7.11.2013 11:01
JayDaddy kirjoitti:Nopeasti selasin MM-tuloksia läpi, ja jos noi keskituntinopeudet pitää paikkansa niin MM-sarjan kovavauhtisimmat radat: Hyvinkää ja Sevlievo.
7.11.2013 11:20
7.11.2013 14:23
7.11.2013 14:56
M-Racer kirjoitti:JayDaddy kirjoitti:Mä olen tuosta MX-liigasta vähän kahta mieltä. Esim. MX65, MXC/C (mistä ei vissiin nykyään voi nousta mihinkään kesken kauden?) ja esim. MX125 on hyviä liigaluokkia. MXB on siinä rajoilla. Mutta esim. MXC/B ja MXJ ovat huonoja: C/B luokassa pitäisi olla yksi tavoite - nousu C/A luokkaan. Olen ehkä tyly, mutta C/B luokan liigamestaruus ei pitäisi olla minkäänlainen meriitti. Eikös se käytännössä tarkoita vaan sitä et taidot ei ole riittänyt C/A-luokkaan, ja tästä sulle lohdutuspalkinto?
Jonkun verran on noiden junnujen kanssa tullut tehtyä duunia ja kaikilla on kyllä kova hinku C/A:han eli ei toi liiga siihen vaikuta. Luulen, että noi hyvät sijoitukset liigassa auttavat motivoimaan sekä kuskia, että niitä jotka homman rahoittaa Syy miksi C/A:ssa on niin vähän kuskeja, että nousupisterajoja nostettiin kolmestakymmenestä viiteenkymmeneen, ei siis sen vuoksi ettei kuskit haluaisi ajaa siellä
7.11.2013 16:12
7.11.2013 19:40
7.11.2013 22:28
7.11.2013 23:44