Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
18.4.2013 20:00
Tervehdys!
Sain just Cr:n koneen kasattua, vaihdoin kaikki laakerit koneeseen. Nyt pyörä pelaa muuten mainiosti, mutta ykkösellä lähdettäessä tapahtuu semmonen efekti niinkuin ketjut hyppisi rattaitten yli? Ei pysty lähteä edes kytkintä luistattamalla. Muut vaihteet pelaa hyvin.
Kyseessä siis Honda CR 125 vm 92.
18.4.2013 21:04
Jokuhan sielä täytyy olla rikki tai kulunut. esim rattaiden hampaita puuttuu, kytkentähampaat kuluneet tai siirtäjissä jotain mätää.
18.4.2013 21:36
SimplemÄÄn kirjoitti:Jokuhan sielä täytyy olla rikki tai kulunut. esim rattaiden hampaita puuttuu, kytkentähampaat kuluneet tai siirtäjissä jotain mätää.
Tai sitten on jäänyt jokin prikka pois välistä vaihdelaatikkoa kasatessa.
18.4.2013 22:03
Juuri tuon kuvan perusteella oon lootan kasannut.. täytyy nyt hetken aikaa ajella ilman sitä ykköstä, kiinnostuskiikarit hukassa lohkojen leväytämisen suhteen..
edit: ekalla kertaa pelas normaalisti, tien päässä käännyin takasinpäin niin ykkönen hyppäsi pois päältä, kolmannella kerralla alkoi tekemään tuota..
vaihde kyllä löytyy ja menee helposti päälle..
21.4.2013 13:18
Mikähän vois crf:n lintassa olla vikana kun ei käynnisty ikinä aamulla kun koittaa lähtee ajaan vaan saa tunnin polkee käyntiin. Sitten kun sen kerran saa aamulla käyntiin niin toimii koko päivän vaikka antais 5 tuntia seistä ja moottori olis täysin kylmä. Kaasari katottu että kaikki on kunnossa ja venttiilinvälykset tarkistettu ja oli ok.
22.4.2013 22:38
Mulla on A-koon putkitukset pytyssä, yhen männän ajettu, niin minkä kokosen männän laitan? Onko se siis B-koko eli millimetreinä paljonko?
23.4.2013 6:43
Varmin on jos käyt josaki koneistamolla mittauttamassa pytyn.
23.4.2013 11:48
Jos männän vaihtoväli on kohtuullinen nii ainaki 3 mäntää menee samalla koolla sit seuraavaa.
Meni tuossa 5 vaihteen kytkentä kampaat eli yli hyppii(40h mittarissa). Ootteko viilannu nuita negatiiviseen kulmaan? Vois kuvitella toimivan kun kyseessä isoin vaihde eli enää isommalle ei tarvi kaasupohjassa saaha?
Alkuperäiset rattaat on ollu jossain 70€/kpl ei vaan tunnu olevan kovinkaa laadukkaita..
SSF pyörän hinta-arvio 250€/kpl nämä kuulemma sitte oikeesti toimii?
Eihän sattuis muilla olemaan rattaiden tarvetta nii sais hintaa hilattua alas?
En ois kyllä uskonu et tällasesta syystä näillä tunneilla pitää jamppia availla
23.4.2013 21:09
Mikäs on piikki kotarissa kun vaihtaessa välillä 2vaihteesta kolmoseen lyö tyhjää noin sekunnin hetken ja sitten alkaa potkua löytyy. Enkö nosta tarpeeksi vaihdepoljinta vai onko joku vika koneessa?
24.4.2013 11:07
Osaisko joku viittoa minkätakia 250yz -07 menee sähköjohto vaihdepolkimen viereen johonkin mokkulaan?
24.4.2013 11:28
Se johto muuttaa syttyä vaihteen ollessa vapaalla.
24.4.2013 11:59
Miten se sitä muuttaa?
24.4.2013 12:00
Taitaa muuttaa ennakkoa myöhäisemmälle ja rajoitinta alemmas.
24.4.2013 13:59
ArdeCH kirjoitti:Osaisko joku viittoa minkätakia 250yz -07 menee sähköjohto vaihdepolkimen viereen johonkin mokkulaan?
Kyseistä tunnistinta käytetään vain kilpailuiden äänimittausten läpäimiseen -> äänimittaus tehdään vapaalla
24.4.2013 15:26
L_rppa kirjoitti:Osaiskohan joku arvailla missä vika kun CR 125 booailee n. 5min ajon jälkeen. Kaasari putsattu ja sen säädöt ovat ohjekirjan mukaiset, ilmanputsari on vasta vaihdettu ja öljytty hyvällä öljyllä. Tankin korvausilmaletkun vaihdoin kun oli aavistuksen rutussa, en ehtinyt kokeilla vielä vaikuttiko mutta omaan järkeen voisi johtua siitäkin... Ei saa soppaa selvästi mutta en keksi missä vika. Bensahana tukossa?
Ei toimi sen paremmin vieläkään, bensahana oli kyllä täynnä paskaa ja korvausilmaletku vaihdettu ja nythän se jaksoi sen 5 sekuntia käydä ja sen jälkeen ei kirveelläkään, ei auta vaikka heittäis bensaa tulpanreikään. Täytyy nyt vielä uus tulppa käydä hakemassa vaikkei vanhakaan kovin käytetty ole...