Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.4.2013 18:45
Olis kiikarissa SX 250 4-tahti, 2009, n.80h. Öljyjä ja suodatinta vaihdettu säännöllisesti. Mitäs muuta tuolle on jo pitänyt tehdä/ on kohta tehtävä?
Ja harrastekäytössä ollut!
22.4.2013 19:59
Janos kirjoitti:Olis kiikarissa SX 250 4-tahti, 2009, n.80h. Öljyjä ja suodatinta vaihdettu säännöllisesti. Mitäs muuta tuolle on jo pitänyt tehdä/ on kohta tehtävä?
Ja harrastekäytössä ollut!
Käy tuo meikän 2 tahteri mielummin, huoletonta ajoa auringon laskuun. Veikkaan et on halvempikin/samaa hintaluokkaa..
28.4.2013 11:54
elikkä kotarin mootorin päältä löytyy tämmöset numerot: 7-546*16593* niin mikä vuosimalli mahtaa olla kyseessä?
28.4.2013 13:01
Rungon vin koodista selviää valmistusvuosi.
28.4.2013 13:22
Jos pyörä on 2000 luvun puolen välin tienoilta tai uudempi pystyy sen selvittämään myös ihan ulkonäönkin perusteella.
Tosiaan jos se on siis edes suht orkkis kunnossa.
28.4.2013 14:42
Moottorin sarjanumeron ensimmäinen merkki ilmoittaa vuosimallin (7=2007), jos pyörä on 2000-luvulta. Vanhemmista tai 2010 jälkeen valmistetuista en tiedä.
Edit: Ilmeisesti se menee niin aina. Esim. 9= 1999 tai 2009 ja 0= 2000 tai 2010.
28.4.2013 15:11
Jos peli on tosiaan 2007 niin siinä pitäs olla vaihdettava sytkäkartta eli tankin alla musta ja harmaa johto yhdistetty lieriömäisellä liittimellä siinä jossain tankin ohjuri rullien kohdalla, tätä ei vielä vanhemmissa ollut.
Myös keula sekä runko ja vanteet pitäs olla alun perin mustat, vanhemmissa oli vaaleet vanteet.
28.4.2013 15:30
Runko on Gs:n ja moottori on 250cc vm. 02 edellisen omistajan mukaan.mutta eikö 02 pitäsi olla jo nestekytkin? pitäs alakerta remonttia tehdä, 1 vaihde meni paskaksi niin passaako nuiden 98-2002 rattaat sinne?
28.4.2013 19:38
Ei taida kyllä olla 2002. Tässä suoraan manuaalista:
http://imageshack.us/a/img199/9760/ktmjp.jpgE: ja tässä jatkoa
http://imageshack.us/a/img189/2667/ktm2u.jpgVeikkaisin, että koneesi on vuodelta 97, jos silloin noudattivat tuota samaa kaavaa.
28.4.2013 20:46
Jos se nyt on tuo 97, niin jollakin sivulla oon nähny 97-purkupyörän, yllättäen nyt oon koko illan etsiny eikä löydy enää
1.5.2013 17:54
Nyt kun rupesin availemaan lohkoja, niin onko muilla ollut probleemaa saada lohkoja raottamaan ylemmän runkokiinnikkeen kohdalta? Ei meinaa aueta millään konstilla. Vetarin puolelta aukeaa ongelmitta ja saa sormenkin väliin, mutta etupuolelta ei millään? Niksejä?
8.5.2013 21:35
Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.
9.5.2013 12:20
sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.
mulla sama pyörä mutta -06 ja aivan sama vika.
kaikki vaihderattaat+siirtäjät oli kunnossa. ei mene vaihde sisään vaikka kuinka runnoo mut sitten ku odottaa et kierrokset laskee ni menee pykälät normaalisti silmään.
20.5.2013 10:59
sami_y kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun ei mene vaihde päälle yli 1/2 kierrosalueen ei kytkimellä tai ilman? Kun vaihdetta koittaa vaihtaa niin vaihdepoljin nousee kuin tyhjää vain. Pitää koneessa laskia kierrokset että saa vaihteen silmään. Kone on aukaistu siirtäjät olivat ehjät. Pyörä on exc 250 2005.
oisko kellään vinkkejä/tietoa että mikä mahtais olla vikana. otan varmaan tälläviikolla moottorin irti ja yritän saada vian selvitettyä, muutta ei viittis huvikseen koko konetta purkaa kun ei siellä viimekskään ollut mitään merkillepantavaa.
vaihdoin kaikki laakerit ja muutenkin siirtäjät ja rattaat oli kunnossa ja silti vain jatkuu tuo vaihteiden takertelu.
ja tuo vika on kaikilla vaihteilla, elikkä ei mene vaihteet silmään ellei anna kierrosten laskea.
21.5.2013 20:18
mikä olisi vikana kun itselläni ei vaihtee mene päälle lainkaan silloin kun moottori on käynnissä? joskus saattavat mennä päälle sammuneena. pitääkö moottori irrottaa vian korjaamiseksi?