Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.4.2013 20:35
Kertokaas tietävämmät vähän näistä isompien kakstahtien (250cc&300cc) huolloista. Lähinnä katuajoa ja pientä metsäräpellystä, suhteella 90/10 kutakuinkin.
Nettimotossa kun on eräskin 250cc Ktm, johon ei myyjän mukaan ole tehty alakerralle _MITÄÄN_ 300h aikana. Onko nuo alakerrat oikeasti noin kestäviä öljyjen vaihdoilla, vai onko menty vain munkilla? Ei kuulemma ole vieläkään menyt miksikään alakerta, jota on kyllä vaikea uskoa. Pyörällä on ajettu harraste enskaa ilmeisesti suurin osa ajosta.
Ja muutenkin näiden kaksareiden huoltoväleistä olisi kiva kuulla jotain suuntaa-antavia ohjeita. Öljythän pitää vaihtaa noin 10h välein, mutta mäntä, alakerta jne huollot kiinnostaa nyt eniten.
15.4.2013 21:17
Mites kaksitahtisen alakertaan vaihdetaan öljyt...?
15.4.2013 22:21
Onko tuo vitsi? No vaikkei oliskaan ni ei kukaan ole seppä syntyessään. Kuitenkin niinkin simppeli homma, että otat vaan "öljypohjasta" propun auki ja lasket öljyt pois. Jos kone on vähän lämmin niin tulee kyll paremmin öljyt ulos. Sitten vaan lisäät öljyä korkista. Yleensä siellä on joku tarkistusruuvi tai öljysilmä. Riippuen toki mikä pyörä kyseessä
15.4.2013 22:22
Käytetään konetta vähän lämpimäksi jotta öljyt tulevat paremmin ulos, sitten pohjaproppu auki ja valmiina astia alle mihin äljyn mahtuu. Käyt kahvilla välillä ja öljyproppu kiinni, jonka jälkeen kaadat uudet öljyt ylhäältä koneeseen. Ota selvää oikea öljynlaatu ohjekirjasta ja sieltä kato myös öljymäärä joka koneeseen laitetaan. Mahdollisesti öljymäärä lukee jossakin kytkinkopassa.
15.4.2013 22:28
Eiköhän tässä tapauksessa tarkoitettu alakerralla kampikammioita...
15.4.2013 22:31
Sarcasm is not for everyone...
15.4.2013 22:31
Näköjään tosiaan juu kannattaisi lukea vähän pidemmältä ennen kun vastailee mitään
Tosiaan kyllä tuosta tän sivun ylimmästä tajusi heti, että alakerralla tarkoitetaan vaihteistoa. Tuli vaan sitten joltain turhaa pilkun viilausta johon sitten tossa vastailtiin.
Sori OT
Viimeksi muokannut ^^jünther^^ päivämäärä 15.4.2013 22:42, muokattu yhteensä 1 kerran
15.4.2013 22:32
wtf?
16.4.2013 9:35
Kaveri pohtii alakerran kestävyyttä, kyllähän "alakerralla" on aina tarkoitettu kampikoneistoa, yläkerralla mäntää. Vaihteisto on asia erikseen.
16.4.2013 12:18
ei mulla ollut vaikeuksia ymmärtää kysymystä, ja kyllä sen 300 tuntia ajaa lohkoja purkamatta. , itse vaihtaisin tosin öljyt kahden-viiden ajotunnin jälkeen, riippuen käytön rankkuudesta.
16.4.2013 14:18
Kyllä minäkin heti tuon tajusin mistä on kyse. Ite olen n.5h öljyillä ajanut. Toki tuohon gassuun tullut vähän tiuhempaan vaihettua kun ollut kaiken näköstä
17.4.2013 15:24
Pyörää (-09 250 crf) ostaessa sain tommosen Petro Canadan Duron-E SAE 15w-40 20l pöntön mukaan ja entinen omistaja kertoi että moni "kisakuski" on käyttänyt moista öljyä. Toi on siis jotakin Heavy Duty diesel engine oil mainoksin varustettua kamaa, mahtaakohan tosta löytyä joltakin kokemuksia?
17.4.2013 16:58
Mä käytän tota Petro Canadaa. Aika moni muukin sitä käyttää, ainakin täälläpäin. Kytkimessä parempi tuntuma kun vertaa Belray Thumperiin.
18.4.2013 11:59
Mielenkiinnosta kyselen minkä hintaista öljyä tuo on esim 20.l pönttö ja voitelukeskusko tuota ainostaan myy?
18.4.2013 13:23
20 litraa on 80e. Saatavuudesta ei mitään tietoa, en oo paljo muualta kyselly.