Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.3.2013 15:41
Onko nuo 2005-2009 vuoden 250 EXC-F ja SX-F kovinki eroavaisia? Onko nuissa jotain lapsentauteja? mitenkä tollane 250 SX-F kestäis enskaa?
18.3.2013 12:31
Mitä öljyy ootte käyttän 2008 vuotisissa nelari kakspuokeissa? Onko näis vaihteisto öljy ja koneöljy samassa?
19.3.2013 19:12
imafinland kirjoitti:Onko nuo 2005-2009 vuoden 250 EXC-F ja SX-F kovinki eroavaisia? Onko nuissa jotain lapsentauteja? mitenkä tollane 250 SX-F kestäis enskaa?
Alusta erilailainen ja valot.
20.3.2013 14:07
Laskin neulaa pykälällä niin nyt parani. Vielä on opettelua tää 2T säätäminen.
23.3.2013 14:48
Terve! tekeekö tollasel 250 nelaril mitää tieliikentees? Saakos näihin noit 450 sylinteri sarjoja ja paljon maksaa, parissa ilmoituksess oli et mukaan.
28.3.2013 16:07
Heittäkääs joku semmoinen hinta-arvio suurelle konerempalle liikkeessä ja itsetehtynä. Pyörä 250 exc 2t. Mitä kaikkia osia pitäisi vaihtaa männän lisäksi. Tuntimääriä saa myös heittää jos jaksaa. Tiedän, nämä asiat on käyty varmasti täälläkin jo tuhansia kertoja läpi, mutta en jostain syystä löydä nytten enää näitä asioita täältä..
28.3.2013 17:28
liikkeessä 1000-1500e riippuu tarviiko paljonki alakerrast vaihtaa osii, ite tehtynä velvii alta tonnilla varmaan
28.3.2013 17:35
Okei, kiitos. Olenko aivan ulapalla jos sanon, että noin 200h välein tarvii isoa remppaa tehdä ja männänvaihdot noin 100h?
28.3.2013 17:45
Ihan oikeilla jäljillä olet ellei pidempäänkin kestä. Mulla meni osiin kaikkineen reilu 700e kun ite tein. Kaikki orkkista paitsi kiertari prox ja petarit koyo joita en suosittele rullalaakerin metallikehikon takia. Mahdollisesti hajotessaan tekee nimittäin tuhoja, orkkis laakerin kehikko kun ei helposti hajoa tai tuhoa muita osia ollessaan muoviseosta.
29.3.2013 0:06
Kiitos! Mites kun näistä 2t peleistä ei ole pahemmin kokemusta niin jos oikein olen ymmärtänyt, että mikäli mäntä on menossa niin alkaa kolisemaan jne? Varmasti voi mennä yllättäen myös mutta näin ilmeisesti voi käydä? Muistaakseni täältä olen moista lukenut.
29.3.2013 0:20
Mites muute tommoses 250 sx on alakerran huoltoväli? Mäntä menee varmasti tällasella harrastelialla sen 60h.. nyt olis 105h mittarissa niin mihin voi varautua seuraavaksi?
5.4.2013 21:31
paljonko menee keulaan öljyä? oliko 750mm per pumppu?
14.4.2013 11:24
Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, millä stongan offsetilla porukka vetää, jos vaikka #1 olis lähimpänä etupyörää ja #4 lähimpänä hyttiä jne..? Ilmoita myös pituutesi..
15.4.2013 0:15
Sitten tuli mieleen vielä sellainen kun lueskelin ohjekirjaa, et miten pakoaukon säätimen käyttäytyminen muuttuu sitä ruuvia kiristämällä tai löysäämällä ja miten se vaikuttaa moottori toimintaaan? Tuli vaan mieleen kun ohjeessa kiellettiin sen säätämisestä. Jousen vaikutuksen tiedän mutta entä tää pieni jousi? Pyörä tuntuu vähän nuhaselta,niin voisiko tässä olla jotain pielessä? On tullu ruuvailtua ruuvia ääripäihin jne...
Mites ton ilmaruuvin saa kotikonstein pysymään paikallaa? Tahtoo hieman hupia pyöriä ajosession aikana. Jousta koitin hieman venyttää. Tuntuu nyt hetkellisesti jäykemmältä.
Pyörä edelleen 250 sx -07
16.4.2013 11:48
line kirjoitti:Sitten tuli mieleen vielä sellainen kun lueskelin ohjekirjaa, et miten pakoaukon säätimen käyttäytyminen muuttuu sitä ruuvia kiristämällä tai löysäämällä ja miten se vaikuttaa moottori toimintaaan? Tuli vaan mieleen kun ohjeessa kiellettiin sen säätämisestä. Jousen vaikutuksen tiedän mutta entä tää pieni jousi? Pyörä tuntuu vähän nuhaselta,niin voisiko tässä olla jotain pielessä? On tullu ruuvailtua ruuvia ääripäihin jne...
Mites ton ilmaruuvin saa kotikonstein pysymään paikallaa? Tahtoo hieman hupia pyöriä ajosession aikana. Jousta koitin hieman venyttää. Tuntuu nyt hetkellisesti jäykemmältä.
Pyörä edelleen 250 sx -07
SX:ssä pitäisi olla punainen jousi eli ns. löysäjousi, jolloin pa-säädin vastaa herkemmin kierrosten noustessa. Jos säätöproppua kääntää kiinni, niin jousi jäykistyy ja pa-säädin ei vastaa kierroksiin nin herkästi. EXC:n mukana tulee kolme eri jäykkyydellä olevaa jousta Vihreä, Keltainen ja Punainen.
Ruuvaisin sen propun auki, jos tuntuu nuhaiselta. PA-säädinkin voisi olla hyvä tarkastella, jos on joskus levitelty nin ei aina ole takeita säätöjen paikkansa pitävyydestä.