Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.11.2009 18:51
itse ainakin pääytyisin jamppiin,ja sitten tuo kun sulla on toiset vanteetkin siihen ja teillä päin on sitä luntakin (ainakin tulossa) ettei tarvitse sitten suikkaan ostaa toisia piikkejä varten, ja tuo on tosi iso plussa kans että on jammu putiikki vieressä mistä saa tuntuvat alennukset
suikasta sen verran että parilla kaverilla on juuri tuo uusi suikka niin ovat kyllä kehuneet todella hyväksi sitä, mutta voihan niitä olla maanantai versioitkin
ihan oman mieltymyksen mukaan vaan
12.11.2009 21:03
Uudessa pikkunelarissa on erilainen takapyörän napa, joten takavanne ei sovi.
Uusi napa on tosin (ainakin ulkomailla) siedettävissä hinnoissa, ja ratas, jarrulevy sekä pinnat/vannekehä sopii siihen suoraan.
12.11.2009 22:49
kun tuo nyt tuli puheeksi niin tietääkö a.c.e tai joku varmaksi että saako -09 yammun nelarin takavanteen laakerit ja holkit vaihtamalla sopimaan 2t yammuun, eli ohuemmalle aksillalle sopivaksi?
mun järjen mukaan sen pitäis onnistua, mutta jos ei onnistu niin täytyy myydä toi vanne pois
12.11.2009 22:51
Motopalvelussa väittivät että Suzukin pikkunelkuissa painuu venttiilit kanteen, oli teettäneet niihin jonkinverran kansitöitä, en tosin tiedä onko just kympissä kyseistä vikaa.
13.11.2009 1:13
josko kirjoitti:sen verran kaukana toisistaan toi uus jammu ja sun museomopo ettei taida vaikuttaa paljoa siihen tottumiseen.
onhan tuo toki classikki vehe mut aina kun oon ihan sama minkä yamahan puikkoihin hypänny nii vaikka ois silmät kiinni nii kyllä sen yamahaksi tunnistaa! ainaki noin niinku tappien ja polkimien osalta kun ittelläki on nuo leveemmät tapit mitkä uudemmissa..
a.c.e kirjoitti:Uudessa pikkunelarissa on erilainen takapyörän napa, joten takavanne ei sovi.
Uusi napa on tosin (ainakin ulkomailla) siedettävissä hinnoissa, ja ratas, jarrulevy sekä pinnat/vannekehä sopii siihen suoraan.
no nuo vanteet tässä ihan vasta ostin ja ne on 09 versiosta.. ajattelin juurikin holkkien ja laakereiden vaihdolla nuo omaan sovittaa mut en oo kerenny vielä sitä ottaa työn alle.. sen verran kumminki kahtellu et mahdollista sen on! mut jos nyt tulee tuo uus pyörä haettua nii en vielä ala repimää nuita laakereita niistä pois....
kyllähän mitkävaan vanteet saapi passaamaan jos vaan intoa riittää! tuo yksikin seppä teki wrf:stä smoton! jotkut 3puolaset rätkän vanteet siihe laitto sorvas holkkeja ja vaikka minkä näköstä sovitepalaa et sopi rattaat yms mut niihä nuo vaan loppujenlopuksi sopivat ku nenä päähän : )
08 yamahan vanteet menee 2t pyörään heittämällä! erona vain et nelarissa lyhyempi etuakseli ja erilaiset holkit mut laittaa vaan niillä 2t omilla holkeilla ja akselilla nii bueno! ja niitä 09 vanteita kun sovittaa siihen vanhempaa nii pitää tilata muistaa tilata se sisä holkki kans uus..
13.11.2009 21:35
motocrossman125 kirjoitti:olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ,että mitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 170cm ja 58 kg pitäs saada isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.KUMMASSA ON PAREMMAT ISKARIT.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin MÄNTÄ ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version
huom kysyn uudestaan koska en saanut kunnollista vastausta
13.11.2009 21:37
Moro!! Kertokaas kokemuksia 450sx-f Kotarista vm. 07->. Tälläinen olisi kiikarissa, miten on koneen keston kanssa, pelaako sähköstartti pakkasilla??? Pärjääkö 4-vaihteisella lootalla poluilla...Kuume on kova
14.11.2009 0:14
MTS80 kirjoitti:Moro!! Kertokaas kokemuksia 450sx-f Kotarista vm. 07->. Tälläinen olisi kiikarissa, miten on koneen keston kanssa, pelaako sähköstartti pakkasilla??? Pärjääkö 4-vaihteisella lootalla poluilla...Kuume on kova
Mulla on toi -08 505:nen joka on aika pitkälti sama pyörä, sähköstartti pelaa hienosti aina, omassa ei oo ollut mitään ongelmaa. Laatikko riipppu vähän polusta ja kuskista, mutta kyllä se lyhimmillä väleillä varmaan menis hitaampaankin ajoon.
14.11.2009 18:38
samuli91 kirjoitti:Kyllä kasikympillä voi vetomiehetkin jätellä isommilla ajavia kuskeja mennen tullen. Tästä vois kertoa elävän esimerkin, kuinka ihka ensimmäisen kerran radalla käväisin tuolla kakspuolikkaalla ja kovaa luulin jo meneväni. Olikin vain eräs isä kirinyt lapsensa kasiviitosella miltei puolikierrosta kaulaa kiinni
Hieman nolotti.
Ja ei noilla huipuilla tosiaan mitään tee muutenki jo suht hitaassa ajossa. Pidemmillä "jäärataväleillä" on jopa huonompi vedellä tyhjäkäyntivauhtia metsässä tai muualla vaikeassa maastossa.
...Pystyy vaihtaan mopodude nimimerkin toiseksi kun joku vähän huomauttaa
Toissa kesänä Arto Panttila +100kg,ajoi Karkkilassa viidenneks vetskuissa poikansa 85 kawalla,ei loppunut tehot...
14.11.2009 21:14
joo panttilalla kyllä etureppua vähän löytyy =DD
vaan on sillä kyllä syöttökin kohdallaan entine vetomies sentää!
16.11.2009 1:17
OA19 kirjoitti:Mulla on toi -08 505:nen joka on aika pitkälti sama pyörä, sähköstartti pelaa hienosti aina, omassa ei oo ollut mitään ongelmaa. Laatikko riipppu vähän polusta ja kuskista, mutta kyllä se lyhimmillä väleillä varmaan menis hitaampaankin ajoon.
Hi hii, mitä nyt latausteho aika surkee, akku loppus ja työntelit kilsan
16.11.2009 8:05
SMK) kirjoitti:OA19 kirjoitti:Mulla on toi -08 505:nen joka on aika pitkälti sama pyörä, sähköstartti pelaa hienosti aina, omassa ei oo ollut mitään ongelmaa. Laatikko riipppu vähän polusta ja kuskista, mutta kyllä se lyhimmillä väleillä varmaan menis hitaampaankin ajoon.
Hi hii, mitä nyt latausteho aika surkee, akku loppus ja työntelit kilsan
Se Himuran akku oli ihan loppu.
Nyt tolla bilteman akulla toiminu aina, ei oo taidettu joutua lataamaan kertaakaan.
16.11.2009 11:43
Mites ktm nelareissa menee moottori erot 450cc vm 2000--->2009?? Onko ne pysynyt kymmenen vuoden aikana samoina vai muuttuneet perkeleesti? Entä osien saanti?
17.11.2009 18:52
201262 kirjoitti:samuli91 kirjoitti:Kyllä kasikympillä voi vetomiehetkin jätellä isommilla ajavia kuskeja mennen tullen. Tästä vois kertoa elävän esimerkin, kuinka ihka ensimmäisen kerran radalla käväisin tuolla kakspuolikkaalla ja kovaa luulin jo meneväni. Olikin vain eräs isä kirinyt lapsensa kasiviitosella miltei puolikierrosta kaulaa kiinni
Hieman nolotti.
...Pystyy vaihtaan mopodude nimimerkin toiseksi kun joku vähän huomauttaa
Toissa kesänä Arto Panttila +100kg,ajoi Karkkilassa viidenneks vetskuissa poikansa 85 kawalla,ei loppunut tehot...
http://www.youtube.com/watch?v=FdDLRflkzAQ hyvä esimerkki millaista vauhtia pikkupyörällä pääsee, kun sen osaa!!
20.11.2009 15:41
Terve!
Tuli tässä sopivasti talvella kauhea innostus motocrossin aloittamiseen. En tiedä lajista kauhean paljon, pitää varmaan käydä kattelemassa tutun ajamista ja kysellä samalla, ennen kuin mitään suurempaa asiasta päättää. Himottaa kuitenkin kysellä jo etupeltoon kaikenlaista pientä ja luultavasti tyhmääkin. Täytän kohta 20v pituutta 175cm, painoa 64kg. Kannattaisiko käytännössä ostaa 85cc pyörä vaiko sitten astetta isompi 125cc pyörä? Onko olemassa jotain "motocross-kursseja" jossa opetettaisiin ajamaan? (asun Espoossa) Kuinka paljon uudet männät keskimäärin maksavat, kun niitä ilmeisesti pitää semi usein vaihtaa? Voiko radalla ajeltavan motocross-pyörän rekisteröidä tieliikennekäyttöön tavalla, että laittaa siihen jotkut irroitettavat lamput +muut härvelit? Vai onko siinä käytännössä mitään järkeä? Kuluttaa varmaan turhaan tuota mäntääkin... Ajatuksena kumminkin.