Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.5.2012 14:47
Bream kirjoitti:Ennen öljyjen tiputtamista, paljonko jää etuputkilla tyhjää liikkumatilaa kun olet käynyt ajamassa? Jos et ole vielä kattonu ni nippuside liukuputkeen ja ajoa vähän, pari isoa hyppyä jne. ni näkee kuinka syvällä keula käy.
Mitä tällä tiedolla sitten saavutetaan?
Eikö alustan koko joustomatka kuitenkin kannate käyttää hyväksi?
Vai meinastiko nimenomaan sitä että jos vaimennus ei käy lähellekkään maksimissa niin liian jäykällä?
Äläkää sekoittako tähän nyt mitään iskareiden pohjaamista, se ei ole sama asia kuin koko joustomatkan hyväksikäyttö.
8.5.2012 22:05
fmx016 kirjoitti:Bream kirjoitti:Ennen öljyjen tiputtamista, paljonko jää etuputkilla tyhjää liikkumatilaa kun olet käynyt ajamassa? Jos et ole vielä kattonu ni nippuside liukuputkeen ja ajoa vähän, pari isoa hyppyä jne. ni näkee kuinka syvällä keula käy.
Mitä tällä tiedolla sitten saavutetaan?
Eikö alustan koko joustomatka kuitenkin kannate käyttää hyväksi?
Vai meinastiko nimenomaan sitä että jos vaimennus ei käy lähellekkään maksimissa niin liian jäykällä
Ajatus on juurikin, että paljonko sinne jää käyttämätöntä liukuputkea ja siten tietää että onko keula liian jäykkä/löysä. Yleensäkkin, onhan se hyvä tietää missä se keula kulkee. Miten paljon käyttää keulan vaimennusalueesta.
8.5.2012 22:43
Crossissa sanotaan että alusta käytetään parhaiten kun kerran kierroksessa jouset käy pohjassa. Parempi kuitenkin on että onnistuneella kierroksella jäisi 1cm käyttämättä etupäässä ainakin, jotta jää sitten varaa vetää vähän hyppy seinillekkin.
10.5.2012 19:11
Ongelmaa 99 250 cr:n keulan kanssa. Ongelma on sellanen että ennen kun putket rupee joustaa niin siinä on sellanen todella jäykkä kohta alussa, sitten painuu normaalisti. Tönkkö kohta korostuu kun painaa etujarrua ja sitten painaa keulaa alas. Vaikuttaa että kun putkiin tulee kanitusta johonkin suuntaan niin silloin tuo jäykkä kohta alussa korostus entisestään. Juuri käytin huollossa tuon ongelman takia ja ei muuttunut miksikään...Putket irrallaan oli hyvän tuntoset painella, silloinhan se meni tietysti suoraan sisään. Olikos nuissa nyt muuta säätöö kun tasapääruuvit ylä ja ala päässä?
Voiko mikään muu nyt kun iskarit aiheutaa tota? Pyörän laakerit vaihdoin samalla mutta akseli on aivan aavistuksen kulunu niin ei aivan yhtä timmi oo kun uutena, tuskin vika siinä kuitenkaan voi olla.
10.5.2012 21:56
etuakseli väärin kiristetty.
10.5.2012 22:39
Elä perhana
Miten kiristetään oikeaoppisesti jos saa tässä topicissa udella?
11.5.2012 16:31
Nyt on kiristetty oikein...Auttoi ainakin jonkin verran. Vieläkään keula ei inahdakkaan kun menee pyörän päälle istumaan. Jarrulla painelemalla saa painettua vain reilu 1/3 osa putkien matkasta (painan reilu 90kg) ... Ylä ja alapään tasapäät pyöritetty s:lle ääriasentoon, muuta säätöö ei vissiin ole. Voiko nuissa putkissa olla joko sillain rikki että kun vähänkään vinossa yrittää mennä putki sisään niin tökkii...
11.5.2012 19:27
Jossain joskus muistan kuulleeni että oli kiristetty ne kolmiopalojen pultit sikakireälle ja haittasi sen takia iskarien toimintaa
11.5.2012 22:42
Kauheen kiva netissä heittää tollasesta arviota mutta 1/3 on suunnilleen sen verran mitä mä saan 78kg painolla keulaa painuun ja on helvetisti jäykempi kun vakio.
12.5.2012 12:54
jousituksen klikkereitä ei ole koskaan suotavaa pitää ääriasennoissa!
13.5.2012 22:21
Nyt löyty vika... Edellinen omistaja oli unohtanu yhden aika olennaisen osan tuosta etu-akselista
Se kaasun puoleinen holkki puuttuu kokonaan
Elikkäs veti putkia vinoon niin eihän tuo ihmekkään kun vähän takkuaa... En ollu ennen tuollasta purkanu niin en itekkään heti hoksannu että molemmin puolin pitäs olla holkit kun tuossa akselissa on se paksunnoskin siinä kaasun puolella... Pitänee tilata holkki tai sorvauttaa sopiva.
25.5.2012 19:54
Oi elämä sitä kun on juuri saanut iskarit hyväksi kovalle radalle. Niin paikallinen seura päättää ajaa soraa koko radan täyteen, oli vähä et mitääh?! Mites lähteä muuttamaan iskareita, että ne sais ajokelpoiseksi yhtään tollaselle nyt nätin yksilinjaiselle hiekkaradalle jossa kulkee yksi ura, josta poikkeaminen meinaa haukkaamista hiekkavalliin jne. Tarviiko shimmejä/jousia muutella vai riittääkö pelkkä klikkereiden kanssa pelaaminen. PDS:stä itse ainakin olen kuullu et ääripäissä pitäs lähtee jopa jousta vaihtamaan.
Tekstistä voi itsessään päätellä jo että mitä mieltä olen pinnan muuttamiseen, hirveetä turaamista ja huudatusta ilman mitään etenemistä.. sääliks käy konetta.
25.5.2012 21:34
Hiekalle jäykemmiks ja palautusta hitaammalle, moni tykkää säätää pyörän vähän takapainoiseksi painaumaa ja keulaputkien paikkaa muuttamalla.
25.5.2012 22:10
Mites toi ku jos ei kurviin saanu hyvällä rytmillä/vauhdilla tultua ni tuntu kuin giraffilla ois ajanut kun keula ei ns. sukeltanut yhtään? Kun aikaisemmin iskarille tulleet iskut aina hieman madalti keulaa kärjelle tultaessa. Nyt ei tullut samaa efektiä ni oli pientä hakemista. Mut, pitää koittaa noita sunnuntaina radalla.. taas päästään koita/testaa/kellota/pohdi asetelmaan.