Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
3.4.2007 11:47
kunq kirjoitti:löytysköhä mistää esim HGS:n putkia?
puromotor puh. 03-3440599 sinne soitat nii pitäs hgs:ssää löytyä.
4.4.2007 21:22
pimp_it kirjoitti:kunq kirjoitti:löytysköhä mistää esim HGS:n putkia?
puromotor puh. 03-3440599 sinne soitat nii pitäs hgs:ssää löytyä.
maksaa apaut 300 putki
4.4.2007 22:03
No niin, nyt olis 85/100 temmi TOSI hienona! Kolmeen kertaan liuottimella ja hammasharjalla pesty, uudenkarheeta muovia pullollaan -07 look'ssa. Hienompana kuin 1kk vanhana
12.4.2007 16:18
Oon tossa ite ostamassa tollasta vm -98 temmiä , siis valkokilpistä , ni aattelin kysästä et paljo tollasee temmii maksaa männät keskimäärin? Ku aikalail samantien sen meinasin vaihtaa.
12.4.2007 18:11
Hoath kirjoitti:Oon tossa ite ostamassa tollasta vm -98 temmiä , siis valkokilpistä , ni aattelin kysästä et paljo tollasee temmii maksaa männät keskimäärin? Ku aikalail samantien sen meinasin vaihtaa.
Jokin 150e se on purolla, kallista. Varaudu myös myyntipaikalla testaamaan ton ikänen temmi hyvin vikojen takia. Monesti moottorissa vikaa noin vanhoissa.
Mutta minulta saat -98 osia, kun myyntiin hommaan tässä kaitekkin -98 osia, jos tarttee.
12.4.2007 18:45
Missä tahansa (merkkiin katsomatta) paljon tuoreemmassakin olis syytä vilkasta mäntä ja koittaa vurtapään puolelta ainakin onko väljää petareissa. Mäntä tais olla 100cc ja 125cc suunnilleen saman hintanen, 125e.
Kietari, petarit, kytkin, laakerit on halpoja, mutta jos et avaa lohkoja itse, tulee työ kalliiksi.
13.4.2007 8:19
Joo kyllä mä sen testaan , tänää haetaa se , siihen on just joku parituhatta kilsaa sit vaihettu laakerit , kytkinlevyt , stefat , mäntä ja kampiakseli.. Ja sitä mä viel et mikä tollases temmis on se männänvaihtoväli?
13.4.2007 8:39
Pari tuhatta??? Eli joku 100h vai? Vai ihan kadulla? Ellei sillä pysty ajaan enskaa ollenkaan, niin se on semmosissa säädöissä ettei se välttämättä ole menny vielä sohloks. Jos se toimii hyvin mettässä, niin niillä säädöillä katuajossa noilla kilsoilla se on ainakin pika pikaa männän vaihto ja voi olla pyöriny kampurakin aika vajaalla voitelulla.
On nimittäin suuri ero ajella jotain kisoja, joissa on paljon tiesiirtymiä vs. ajella vaan mettässä. Se tiellä ajo, metsäsäädöin ja välityksin, syö kaiken mäntä mukaan lukien todella nopeesti. Sanoisin, että kuluttaa konetta kilometriäkin kohden enemmän, tuntia kohden moninkertaisesti.
16.4.2007 20:36
nii eli jos katuajossa ajat 50h ja jos mäntä on hyvässä kunnossa nii vaihat männänrenkaat ja ajat viä 20h sit vaihat männän ja renkaat. sit katuajossa puhdistat ilmansuodattimen n. viikon välein(ei niin tarkkaa), lootaöljyistä en oo ihan varma mut varmaa joku 30h? jos sitäkään.
17.4.2007 7:54
pimp_it kirjoitti:nii eli jos katuajossa ajat 50h ja jos mäntä on hyvässä kunnossa nii vaihat männänrenkaat ja ajat viä 20h sit vaihat männän ja renkaat. sit katuajossa puhdistat ilmansuodattimen n. viikon välein(ei niin tarkkaa), lootaöljyistä en oo ihan varma mut varmaa joku 30h? jos sitäkään.
Aivan, muut menee vielä, mut vaihteistoöljyjä saa kadullakin vaihtaa 10h välein ja mäntäsarja kannattaa vaihtaa kerralla, jos pelkät m-renkaat vaihtaa, niin männässä oleva rengasuran tappi, joka pitää rengasta paikallaan on altis hajoamaan, silloin tapahtuu leikkaaminen. Joskus avasin 85cc yz:sta sylinterin, jossa juuri näin oli käynyt, m-rengas pyörinyt pakoaukon puolelle ja ottanut kiinni. Eli mäntäsarja vaihdetaan kerralla sisään niin toimii varmasti...
17.4.2007 9:29
Kyllä tossa kannattaa käyttää järkeä. Jos mäntä ei 50h kohdalla ole mistään kiillottunut, et vaihda sitä. Katsot onko männänrengas kulunut (onko teräviä reunoja, paljonko päittäisvälystä sylinterissä), jos sitä on vaikka 0.30mm -> uusi rengas.
Sit jos sillä on ajettu 100h, ei kannata enää tekohengittää männänrenkaan vaihdolla, koska 200h on takuulla riskipeliä.
Japsimännät ja nuo Athena/Wössner takomännät on tuossakin suhteessa kaksi täysin eri asiaa.
19.4.2007 19:33
ilmottaudumpa tänne!
kun tuli ostettua ensimmäiseksi krossiksi tm125 vm.91
eli oiskos jollain tietoa kyseisestä tm mallista?
esim. teknisiä tietoja jne.
ja kaveri osti samalla tm80 vuosimallista ei tietoa?
pyörässä on pelti tankki eli onkos missä vuosimalleissa tuollainen tankki ratkaisu?
21.4.2007 19:35
Niko901 kirjoitti:pimp_it kirjoitti:nii eli jos katuajossa ajat 50h ja jos mäntä on hyvässä kunnossa nii vaihat männänrenkaat ja ajat viä 20h sit vaihat männän ja renkaat. sit katuajossa puhdistat ilmansuodattimen n. viikon välein(ei niin tarkkaa), lootaöljyistä en oo ihan varma mut varmaa joku 30h? jos sitäkään.
Aivan, muut menee vielä, mut vaihteistoöljyjä saa kadullakin vaihtaa 10h välein ja mäntäsarja kannattaa vaihtaa kerralla, jos pelkät m-renkaat vaihtaa, niin männässä oleva rengasuran tappi, joka pitää rengasta paikallaan on altis hajoamaan, silloin tapahtuu leikkaaminen. Joskus avasin 85cc yz:sta sylinterin, jossa juuri näin oli käynyt, m-rengas pyörinyt pakoaukon puolelle ja ottanut kiinni. Eli mäntäsarja vaihdetaan kerralla sisään niin toimii varmasti...
joo no en si tiä ku noi tiedot tuli purolta..
21.4.2007 21:13
En nyt mee takaamaan mitään mutta pelti/alutankki taitaa olla vm.90-->93 vehkeissä, omani on 89 ja siinä vielä muovitankki.
21.4.2007 22:16
On noita alutankkeja ollut ainakin -89--02. Mullakin on ollut -02 alutankilla, joka tosin silloin oli ainakin erikseen lisähinnasta saatava varuste muovisen tilalle. -05:een ei enää alutankkia saanut.