Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.7.2013 23:39
se tulppa sillai että jokavaihde tappiin ja 5 vaihteella 10 sek kaasupohjassa. täydestä vauhdista tappokatkasin pohjaan ja kytkin pohjaan ettei yhtäkään iskua kerkee ottamaan, sitten vertaat noihin sivustoihin :
http://www.iceroadracing.com/varikko/index.php?topic=516.0http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html
22.7.2013 23:39
onko paljon öljyä? ja saa tulpan oikean väriseksi, mutta ei riitä yksi täyskaasu veto nykybensalla. Tulee yleensä säädeltyä rikkaalle ja ajokerran jälkeen täyskaasu veto ja tulppa pois. Sitten aina järjestäen laihemmalle.
Mutta ei tietenkään ole järkeä niin rikkaalta alottaa ettei kulje mihinkään.
23.7.2013 12:56
K3mpon ohjeita noudattamalla ja uudella tulpalla tein ko. testin kahteen kertaan. Tarkistin toki tulpan välissä. Öjyä on n. 2,5 %.
http://santei.kuvat.fi/#/kuvat/RM+250/IMG_20130723_123620.jpgAlkaa järki mennä. Eihän tuo nyt oo kuvien mukainen ollenkaan.. Toistin tosiaan tuon kokeen kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla lopputulos tuo.
http://santei.kuvat.fi/#/kuvat/RM+250/IMG_20130723_123642.jpgÖljyäkin se vähän nokottaa vaikka tuo änkän väliputken liitos on putkimassalla tms. tiivistetty.
Ei meinaa huumorintaju enää riittää.
Alkaa pikkuhiljaa tehdä mieli todeta, että kaksarista nyt vähän kuuluukin öljyä vähä ripottaa ja vähän ennne piikkiä, ja päästää vaan menemään.
23.7.2013 13:31
vähän näyttäs että kampuran stefa vuotas loota öljyä kampikammioon.
meneekö tulppia?
23.7.2013 14:03
Öljykuvan perusteellako veikkasit?
Tulppia ei syö, mutta putkeen ampuu välillä käynnistäessä ja lämpimänä on vähän huono käynnistymään.
Paikallinen ratakettu veikkasi käynnistyvyyteen magneetin puoleista kampiaksilan stefaa, että olisiko molemmat sitten huonolla hapella?
23.7.2013 14:21
Niin ja jos vaatii vaatii vakiota pienemmän suuttimen että suostuu toimimaan. Periaatteesa liika öljy saa pyörän käymään laihalla, mutta nyt on eriasia kun alkaa tukehtumaan öljyyn.
Kyllä vähän veikkaisin tuota stefaa ja ihan tulpankin värin perusteella kun on tuon värinen musta ja vaan 2.5% seos ja vielä laihat suuttimet. Onko alakertaa rempattu koska? siis petilaakerit ja stefat?
23.7.2013 16:06
Jos oletetaan, että vika on tuossa. Niin voiko pyörä toimia periaatteessa silti lähes normaalisti? Vedot on kuitenkin tällaisen aloittelijan perstuntuman perusteella kaikki talles ym.
Kuinka nopeaa tuo sitä vaihtariöljyä vie? En ainakaan öljynvaihdon yhteydessä kiinnittänyt huomiota öljyn vähyyteen tms.
Perus vanhempi käytetty pyörä = alakerran rempoista ei mitään tietoa. Männän vaihdon yhteydessä en kammessa ylimääräistä välystä huomannut mutta muuten on aivan mysteeri.
Selviäiskö tuosta pelkästään kampiaksilan stefojen vaihdolla jos talven aikana sitten avais koko alakerran? Ehtis loppukesän sitten ajella huoltamisen sijasta. Kun eikös nuo stefat saa aiva lohkon avaamalla vaihdettua pyörään päin.
Kuinka muuten nuo alakerran laakerit, kampi ym. Osat ilmoittaa itsestään kun hajoaa/hajoamaisillaan? Pitääkö jotain sivuääntä vai millä perusteella noita pitäisi ruveta vaihtelee kun tosiaan historiasta ei tietoa.
23.7.2013 18:01
Harvemmin ilmottelee ennenkun hajoo. On aika vaikea vika diagnosoida tuo. Voi olla että stefojen vaihto auttaa tai sitten ei jos laakeri on väljä.
Oireili joskus itsellä melkein samalla tavalla, suuttimia ei tuntunut saavan mitenkään kohdalleen ja hajotti tulppia ja sitten hajosi petilaakeri.
Jos syö öljyä niin on todella vähäistä, joten tuskin huomaa öljymäärästä.
Paha lähteä sanomaan mitä kannattaisi tehdä.
23.7.2013 20:41
jo kirjoitti:Harvemmin ilmottelee ennenkun hajoo. On aika vaikea vika diagnosoida tuo. Voi olla että stefojen vaihto auttaa tai sitten ei jos laakeri on väljä.
Oireili joskus itsellä melkein samalla tavalla, suuttimia ei tuntunut saavan mitenkään kohdalleen ja hajotti tulppia ja sitten hajosi petilaakeri.
Jos syö öljyä niin on todella vähäistä, joten tuskin huomaa öljymäärästä.
Paha lähteä sanomaan mitä kannattaisi tehdä.
Selkee. Alkaa tosiaan olla pikkihiljaa konstit käytettynä muutenkin. Kokeilen nyt tilata nuo stefat ja vaihtaa ne. Jos ei ala toimimaan niin avaan sitten talvella koko koneen auki ja yrittää sitten pähkäillä josko pitäisi muuta vaihdella.
25.7.2013 19:31
Toisiin aatoksiin. Kun nyt kerta toimii ok muuten, niin mennään näillä eteepäin. Alakerran avaus kuitenkin sen verran iso operaatio, että mieluummin avaa sen sitten kun sielä on oikeasti isompaa vikaa.
Kun kuitenkin oireina vain tuo pieni öljyn nokottaminen ja periaatteessa liian pieni suutin jolla kuitenkin pyörä toimii.
26.7.2013 2:36
Santei kirjoitti:Toisiin aatoksiin. Kun nyt kerta toimii ok muuten, niin mennään näillä eteepäin. Alakerran avaus kuitenkin sen verran iso operaatio, että mieluummin avaa sen sitten kun sielä on oikeasti isompaa vikaa.
Kun kuitenkin oireina vain tuo pieni öljyn nokottaminen ja periaatteessa liian pieni suutin jolla kuitenkin pyörä toimii.
Se on sitte kiva ku kiertokanki korkkaa ja särkee lohkot ja sylinterin
26.7.2013 6:37
PeakToTheMaX kirjoitti:Santei kirjoitti:Toisiin aatoksiin. Kun nyt kerta toimii ok muuten, niin mennään näillä eteepäin. Alakerran avaus kuitenkin sen verran iso operaatio, että mieluummin avaa sen sitten kun sielä on oikeasti isompaa vikaa.
Kun kuitenkin oireina vain tuo pieni öljyn nokottaminen ja periaatteessa liian pieni suutin jolla kuitenkin pyörä toimii.
Se on sitte kiva ku kiertokanki korkkaa ja särkee lohkot ja sylinterin
Ei ollut ainakaan välystä joten en usko et se heti korkkaa.
Niin ja eikös se nyt vain voitele enemmän jos päästää vähän lootaöljyä stefan välistä ;D
Ottaa vaan aivoon jos tuon menee avaamaan/avauttaa ja sitten ei olekaan mitään vikaa.
26.7.2013 12:28
PeakToTheMaX kirjoitti:Se on sitte kiva ku kiertokanki korkkaa ja särkee lohkot ja sylinterin
Elä hättäile, ei sillä ole hondaa.
28.7.2013 4:21
Mitähän uskaltais pyytää 09 käyttöönotetusta 250stä? Ei kisattu ja ajettukin vaan tietä myöten
Ajotunteja noin viitisenkymmentä.
28.7.2013 13:53
PeakToTheMaX kirjoitti:Santei kirjoitti:Toisiin aatoksiin. Kun nyt kerta toimii ok muuten, niin mennään näillä eteepäin. Alakerran avaus kuitenkin sen verran iso operaatio, että mieluummin avaa sen sitten kun sielä on oikeasti isompaa vikaa.
Kun kuitenkin oireina vain tuo pieni öljyn nokottaminen ja periaatteessa liian pieni suutin jolla kuitenkin pyörä toimii.
Se on sitte kiva ku kiertokanki korkkaa ja särkee lohkot ja sylinterin
Kokemus puhuu ilmeisesti? Toivottavasti ei kyllä käy samoin.