Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.9.2012 13:27
Tohon sanoisin että ei kannata miettiä mitä se maksaa, vie sinne missä se tehdään hyvin.
Voin sanoa että ketutti avata kone uudestaan ja keräillä petilaakerin rullia pöydältä kun kampiakselissa oli ollut kiertarin vaihdon jäljiltä heittoa nelinkertaisesti yli sallitun. Maksoi 50e se ensimmäinen vaihto. Toinen kerta maksoikin sitten kyseiselle liikkeelle arviolta yli 800 euroa
6.9.2012 16:07
Itselläni ei ole tietoa paikasta mihin voisin viedä kierttarin vaihtoon. Onko tämä siis tarpeellista kun petarit on mennyt?
6.9.2012 18:50
Uusi akseli maksaa parisataa niin ihan turhanpäiväistä hommaa koko kangen vaihtaminen. Kerran kun purkaa limput palasiksi ja kasaa niin pysyy sen jälkeen suorana just sen ensimmäiset 10 minuuttia.
6.9.2012 20:20
Moi, Sellanen kyssäri että meni yksi muovimäntä takajarrusta halki ja se pitäisi vaihtaa.
Elikkäs mitä täytyy tehä et saan otettua vanhan pois ja uuden tilalle? Pyörähän on ktm sx 85.
6.9.2012 20:24
Kervine kirjoitti:Uusi akseli maksaa parisataa niin ihan turhanpäiväistä hommaa koko kangen vaihtaminen. Kerran kun purkaa limput palasiksi ja kasaa niin pysyy sen jälkeen suorana just sen ensimmäiset 10 minuuttia.
Tuleeko uus akseli valmiiksi kasattuna ja tasapainotettuna?
6.9.2012 20:25
yamari kirjoitti:Itselläni ei ole tietoa paikasta mihin voisin viedä kierttarin vaihtoon. Onko tämä siis tarpeellista kun petarit on mennyt?
No se kangen alapää on pyörinyt tasan yhtä monta kiekkaa kun ne petaritkin. Ja se on siellä limppujen välissä yksin aikas kovilla ja monesti pettää ennenkuin petarit.
Mutta oma on pelis, teet mitä lystäät.
6.9.2012 20:41
kiertokangen alapäässä on neulalaakeri, että ei ny ihan noin ole verrattavissa petilaakereihin jotka on joko kuula tai rullalaakereita. Mutta joo kannattaa vaihtaa jos kerran motti on auki.
6.9.2012 22:14
Elikkä etsin asianosaavan kiertokangen vaihtajan. kampiakseli setti, onko ihan kuraa kannattaako edes miettiä?
http://www.mc-scatter.com/product_info. ... Ej3gLLN_7E
6.9.2012 22:49
Laadusta en osaa sanoa, mutta halpa se ainakin on.
7.9.2012 9:19
Nimenomaan, sitä mietinkin että onko kannattavaa kun uusi kiertokanki (Prox) maksaa 120 ja rapiat ja jos koko kampura setti on samanhintainen niin onko jossain jotain mätää?
Ja niin vielä että kestääkö kiertokangen vaihdettu kampiakseli samanlailla kuin uusi?
7.9.2012 13:45
Jouduin laittamaan juuri tuollaisen Physic merkkisen kampuran, kun ei muuta löytynyt tähän hätään, en ole mitään hyvää niistä kuullut, nähtäväksi jää...Ja kyllä vaihdettu veivi kestää, jos sen kunnolla tekee.
7.9.2012 15:05
Monesti koneistamoltakin saa täyttä kuraa takaisin kun tasapainotus on jätetty puolitiehen, kaverin pyörän kampurassa oli koneistamon jäljiltä kymppi heittoa. Loppupelissä itekkin helppo vaihtaa kanki ja tasapainottaa jos on vehkeet. Henkoht helppoa kun metallialalla työskentelen ja kaikki on pajalla rässistä lähtien. Parin satkun sisään yleensä suhkot helposti pääsee.
Ja nuo tarvikekampuratkin kannattaisi heittokellolla katsoa. Muistelen että youtubestakin joskus löytyi videoita kun pakastavedetty wisecon kampura heitti useamman kympin, en ikimaailmassa laittaisi paikoilleen...
7.9.2012 15:46
8ade8 kirjoitti:Moi, Sellanen kyssäri että meni yksi muovimäntä takajarrusta halki ja se pitäisi vaihtaa.
Elikkäs mitä täytyy tehä et saan otettua vanhan pois ja uuden tilalle? Pyörähän on ktm sx 85.
Elikkäs samaa kysysin vielä kun ei vastausta tullut.