Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.8.2012 11:21
CRhonkkeli kirjoitti:Jees. Tuli tässä mieleen, että heti kun sain pyörän niin siihenhän piti tehdä "aloittelijan perushuolto".
Lueskelin nyt ohjekirjaa ja huomasin, että tuli puristettua rasvaprässillä siihen kytkimen työsylinteriin rasvaa "bleeder screwiiin" eli vissiin ilmausruuviin. Ei visssiin näin?
Saman rasvausoperaation tein etu -ja takajarruihin siihen samaiseen ruuviin, jota siis luulin "rasvanipaksi"
.
Luin ohjekirjaa ja siinä puhutaan jostain hydraulinesteestä.. Meikä yritti turauttaa sinne jotkut laakerirasvat..
Kyllä sitä on tyhmä.
Mitä nyt on luvassa?
9.8.2012 12:14
No jos ne ilmausnipat oli kiinni (etkä niitä avannut) niin me saatiin hyvät naurut ja sinä vähän ulkopuolista putsausta.
Ei niihin pitäis prässillä mitään mennä jos ne on kiinni...
9.8.2012 13:16
Hsippe kirjoitti:No jos ne ilmausnipat oli kiinni (etkä niitä avannut) niin me saatiin hyvät naurut ja sinä vähän ulkopuolista putsausta.
Ei niihin pitäis prässillä mitään mennä jos ne on kiinni...
No en tehnyt niille muuta kuin irrotin niiden päältä sen kumisen suojalorton ja siihen sitten yritin puristaa vähän rasvaa... Mitään en kiertänyt/pyöritellyt auki.
Tekemällä oppii. Ne nipat nyt vain näyttivät siltä, että ne suorastaan kerjäävät rasvaa.
9.8.2012 20:51
Eikö teilläpäin tosiaan ole "oikeita" enska/crossiharrastajia?'
Kuitenkin suht uusi peli alla, niin suotavaa olisi jonkun katsoa perään..
Ja löytyisi niitä ajopaikkojakin, jossa pyörä pääsisi oikeuksiinsa.
Itsekin vasta vähän aikaa harrastaneena olen mukamas täysi tekijä, kun olen ollut kaiken aikaa
paikallisen kerhon toiminnassa mukana, ja vähän vetämässäkin.
9.8.2012 21:53
paapeli kirjoitti:Eikö teilläpäin tosiaan ole "oikeita" enska/crossiharrastajia?'
Kuitenkin suht uusi peli alla, niin suotavaa olisi jonkun katsoa perään..
Ja löytyisi niitä ajopaikkojakin, jossa pyörä pääsisi oikeuksiinsa.
Itsekin vasta vähän aikaa harrastaneena olen mukamas täysi tekijä, kun olen ollut kaiken aikaa
paikallisen kerhon toiminnassa mukana, ja vähän vetämässäkin.
Ei ole.. Sehän tässä harmittaakin. Nämä Krossi/Endurohommat ovat aivan kuollutta täällä Oulun läänissä ja täältä ylöspäin. Eihän täällä ole muuta kuin kelekkailu...
No, kyllä tuo pyörä hengissä pysyy, kun putsaria vaihdan siihen joka ikisen ajokerran jälkeen sekä laatikonöljyt vaihdan 3-5t välein. Mutta siihenpä se huolto-osaaminen sitten jää. Vähän pystymetsästä aloitin tämän harrastuksen ja en muutenkaan mikään "moottorimies" ole.
Sillä tässä on kovasti kyselty kaikenlaista
(varmaan monen korvaan aika tyhmiä) pyörästä ettei menis toinen, lähes uuden veroinen pyörä heti perään harjotellessa.
10.8.2012 9:05
Tuurillakin menee, kun sinulla sattuu olemaan yksi varmatoimisimmista vehkeistä alla.
Jos seokset laihalla et huudata pitkiä pätkiä, niin kestää muutoin kyllä vähemmälläkin ropaamisella.
Ei mene kierteet yms rikki, jos ei kokemusta hirmusti ole, esim mopoista.
29.8.2012 23:30
En tiä enään mitä ropostella, heitänkö Keihinin sorsien syötäväksi vai mikä on...
Leväytin sylinterin, mittasin pakoaukon säätimen ja laittoin kaiken kohdilleen ohjeiden mukaan ja eikun röpöttää.. Kaasarissa ts=40 ja ps=170, neula N8RW,4. Tulppa on märkä kuin naapurin rouva, vaikka kuinka vetäisi ylärekisterissä. Tulppa on aina märkä, vaikka pyörä käykin, mutta röplöttelee..
30.8.2012 10:17
Mulla on pääsuutin 165, eikä prötää paitsi kylmänä ja tukkoisena, mutta kyseessä 07 malli. Meinasit siis että neulan sokka on ylhäältä päin neljännessä lovessa? Aika ylhäällä.. Entä ilmaruuvin säätö, jos on liikaa kiinni tuppaa vetämään tukkoon samantien kun laskee kaasua.
Läpät?
E: niin, ja kohon asento, neulaventtiilin kunto?
30.8.2012 21:28
Ilmaruuvi 1,5 krs auki. Aloin jo epäillä ryyppyä, et vuotaako siittä. Tulppa on kostea kuin mikä, kipinä häikäisee näköä. Jossain siis mitä ilmeisemmin bensavuotoa, mutta missä? Kaasari ei tulvi ja 60% säännöllä neulaventtiili on kiinni. Kokeilin tuota sokkaa kolmannessa lovessa, mutta ei nin ei.
Läpätkin pyörittelin käsissäni ja mistään ei paista päivänvalo läpi, eikä reunat irvistele ja muutenkin läppistä ei voi sanoa mitään huonoa.
31.8.2012 12:01
CR250 kirjoitti:Ilmaruuvi 1,5 krs auki. Aloin jo epäillä ryyppyä, et vuotaako siittä. Tulppa on kostea kuin mikä, kipinä häikäisee näköä. Jossain siis mitä ilmeisemmin bensavuotoa, mutta missä? Kaasari ei tulvi ja 60% säännöllä neulaventtiili on kiinni. Kokeilin tuota sokkaa kolmannessa lovessa, mutta ei nin ei.
Läpätkin pyörittelin käsissäni ja mistään ei paista päivänvalo läpi, eikä reunat irvistele ja muutenkin läppistä ei voi sanoa mitään huonoa.
Voihan suti yhdessä läpässä särö, jonka huomasi vasta levittelemällä koko paletin pöydälle. Toivotaan, että vika olisi tässä ja pyörä lähtee toimimaan, jahka uudet läpyskät saapuu.
31.8.2012 16:04
Nonii, eiku onnee jos pelkät läpät meinaat vaihtaa. Kattelin vaan että aika paskamaisesti ne on sinne kiinnitetty jos meinaa koko paketin tiiviisti saada kasaan uudestaan. Tiedä sitte.
31.8.2012 16:54
Minkälaisia säätöjä ootte käyttäneet korkeakiertoisemmilla putkilla vrt ohjekirjan säätöihin ? Tällähetkellä ohjekirjan -6. . +5 asteen säädöt kiinni ja röpöttää aavistuksen keskeltä/ylhäältä . Täälläpäin kelit n. 10-15 asteen tietämillä
1.9.2012 7:31
Suunnilleen samat säädöt näyttäis olevan tällähetkellä sxs putkella kun ohjekirjassa. Tietääkseni samoilla on menty myös vakioputkella edellisen omistajan aikana, huoltokirjan mukaan. Eli 165ps, 40tks, neulaa en kyllä muista ulkoa.
1.9.2012 12:25
siinä ois putkea ruttaantuneen tilalle, jos haluaa pyörän luonnetta/ulkonäköä muuttaa !
http://www.motot.net/talli/osat/id43368/
1.9.2012 16:08
Osaatko sanoa että meneekö -11 vuoden peliin, välipillin paksuushan muuttui mutta jos koko putken iskee niin eikös sen pitäisi natsata?