Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.11.2012 17:55
M-Racer kirjoitti:Turun moottorikerhon oma päätös ja mun mielestä TODELLA huono päätös. Perusteluna on, että rata ei ehdi kuivua siihen 11.5 mennessä.
Öööö. Okei. Semmosta. Ja näköjään Hyvinkäällä ajetaan noi "toiset" kisat vain viikkoa ennen (4.-5.5), joten tuota osakilpailua ei oikein sinnekään voi myrkyttää. Mietin meinaan sitä et miksi Siilinjärvellä ja Hyvinkäällä ajetaan keskellä parasta kesäkautta. Noi radat ei kuitenkaan ole niin herkkiä sään suhteen.
25.11.2012 22:59
Ei noi 35 -vuotiaat oo kyllä todellakaan mitään veteraaneja, paremmin sopivat sinne MX1 tai B luokkaan ajelemaan.
"Veteraani" voitti hiljattain supercrossin mestaruuden.
26.11.2012 0:08
jos olisi liikakansoitusta a-luokissa niin "mx3" luokka olisi hyvä hieman vanhemmille kuskeille.. ,menneet on ne ajat kun oli kansallisia a-luokan kisoja useita kesässä, silloisia mm-pistemiehiäkin näkyi "huvikseen" ajamassa ja katsojiakin usein ihan mukavasti. ,pääsylipputuloista maksettiin kuskeille( myös b-luokkien)matkakorvausta suunnilleen sama summa kuin nykyään kiskotaan osanottomaksua.
26.11.2012 8:57
Tuossa M-Racer viittasi tuohon "kahden vuoden karenssiin" mikä A-luokan jäbän pitää olla kilpailematta, että pääsee takasin B-luokkaan. Kaippa siinä ois mahdollisuus anoa suoraan B-luokittelua jos vaan ilmottaa että nyt on A-ura takana, mutta jatketaan ajamista kuitenkin. Se on sitten voi voi, jos tuollanen kaarna pesee koko porukan B-luokassa, eikö vain? Siima kireemmälle ja luisti kattoon, sillä siitä selviää. Vai onko MXB:ssäkin vielä munakupin/jalkalistan metsästäjiä???
Näyttää olevan yhteiskunnan vihollinen numero yksi: 35v kuljettaja. Kelpaat MXB:hen jos ajat "oikeaa nopeutta". Jos olet toooooodella hidas, MXB on kohtalaisen kova pala. Ja sitten taas jos ajat liian kovaa niin ei kelpaa sekään. Ja veteraaneihin et todellakaan kelpaa: ne ei päästä sua edes niiden hiekkalaatikolle leikkimään.
Onkohan täällä samanlaista? "Joo, noi ajaa ihan liian kovaa veteraaneihin!"
http://llvault.racerxonline.com/2012/vet-35
26.11.2012 10:58
En ole kuullut, että lajiryhmä olisi ikinä suostunut antamaan A-luokan kuskille suoraan B-luokitusta, enkä usko että asiaan olisi tulossa muutosta. Kyllä tuolla MXB:ssäkin tuntuu noita munakuppimiehiä olevan
26.11.2012 12:43
ja gary rant..,eiku semics nappasi kolme erävoittoa viiskymppisissä, eihän tommonen peli vetele
,..ja taisi olla parikin tapausta 80-luvulla että b-luokan kärkihemmo luokkanousun jälkeen anoi takaisin ja pääsi ilman välivuosia.
26.11.2012 13:07
Joo, siis niitä tapauksia on ollut että joku on nostettu A-luokkaan, mutta on anomuksella saanut jatkaa B:ssä. Tarkoitin sitä, että esim. Pyrhönen anoisi ensi vuodeksi B-luokkaan, kun ei aja enää kisaa ainakaan tosissaan
26.11.2012 13:55
Koskas näistä ens kauden kuvioista tulee mustaa valkoisella tietoa?
Ite kannatan tuota 35 ikäluokkaa. Sitähän pääsis ajeleen mx125, mxb ja vielä veteraaniluokkaakin
Ohjelmaa ens kesälle piisaa.
6.12.2012 21:04
Laitetaan nyt tänne kun vähän lipoo sivusta...
Jos ei eliitin illallishöntsä kiinnosta niin tästä iltalukemista.
Huippu-urheilun muutosryhmän loppuraportti 5.12.2012Täällä koko setti.
13.1.2013 12:45
Käytän tätä threadia moottoriliiton toiminnan kritisoimiseen ja kehumiseen.
Eli, menkööt tänne.
Siellä oltiin ny avomerellä vetämässä päät täyteen...eiku siis pitämässä seminaaria.
Tervehdin ilolla näitä kahta etukäteen esille nostettua aihetta: markkinointi ja viestintä. Vaikka "wanhat jäärät" ny uskoo siihen et kunhan vaan on luisti katossa ni se riittää ni ei se kyllä tänä päivänä vaan riitä. Toki, tiettyyn pisteeseen asti, mutta... Katsotaan saadaanko tuolta jalostettua jotain ideoita ihan konkreettisiksi toimiksi. Olisi myös mukava tietää et oliko tuolla mukana jotain rautaisia ammattilaisia vai ainoastaan meidän liiton väkeä. En nyt sano että ne on jotain amatööripuuhastelijoita, mutta siis semmosia kun katsoo asiaa laatikon ulkopuolelta, ja kenties tarjoamassa uusia näkökulmia. Joka tapauksessa, aihe on kiinnostava.
15.1.2013 11:17
Jopas on kipakoita kommentteja saanut aikaiseksi tämä MXV uudistus. Onko tässä nyt jotain mitä mä en tajua vai mikä tässä nyt on se isoin ongelma? Vai vastustetaanko vain vastustamisen ilosta? Hirveä haloo, mutta mitään järkevää perustelua en ole vielä nähnyt näiden muutamien "ex-MXV" kuljettajien taholta. Oikeastaan ainoa ongelma minkä tuossa itse näen niin on se että jos 35-45 luokka jää "huonon" kokoiseksi eikä B-finaalisteille tarjota mahdollisuutta ajaa kahta erää vaan joku säälifinaali... se on pitkä miiiinus, ja karsii sitten tämän loppupään pois. Mutta! Lueppa aivopieruani eteenpäin.
Miksei koko porukkaa lyödä nippuun, ajetaan aika-ajot ja sitten tason mukaan laitetaan eriin - ei iän. Olen lähtökohtaisesti ikäjaottelun vastustaja enkä näe mitään järkevää syytä siihen. En veteraaneissa, en junnuissa. Kyyti se on mikä ratkaisee. Kaikki pääsee ajamaan, ja oman tasoisia kuljettajia vastaan? No ei, ei tässä yhteiskunnassa sovi tällaisia ajatella, koska käytännössä laji kun laji (kuten myös koko yhteiskunta) perustuu iän mukaiseen jaotteluun. Varsinkin junioritasolla. Tästä olikin hieno artikkeli Turun Sanomien Extra liitteessä 19.5.2012: Joulukuusta pisin matka menestykseen. Siinä oli raadollista luettavaa ikäjaottelun "seurauksista".
15.1.2013 12:18
ameriikassahan ajetaan plus 30, 35, 40, 45, 50 vetskuskabat sekä plus 25 "normaalien" lisäksi, siis amatöörikisoissa. ,mitenkähän suomessa, jos tulisi esim. 100 mxb:hen ilmoittautunutta? ,pitäisikö karsia "paperilla"(EI!) ,ajamalla( a, b ja c-finaalit) vai olisiko tarve jakaa iän mukaan?
15.1.2013 21:56
JayDaddy kirjoitti:Miksei koko porukkaa lyödä nippuun, ajetaan aika-ajot ja sitten tason mukaan laitetaan eriin - ei iän. Olen lähtökohtaisesti ikäjaottelun vastustaja enkä näe mitään järkevää syytä siihen. En veteraaneissa, en junnuissa. Kyyti se on mikä ratkaisee. Kaikki pääsee ajamaan, ja oman tasoisia kuljettajia vastaan?
Valitettavasti se ongelma on se, että ne jotka on kieli pitkällä odottaneet joko 40 tai 50 vee ikäpyykin ylitystä pokaalin kiilto silmissä itkee nyt tuolla kun pelkäävät ettei ole mahdollisuuksia kärkeen. Ainakin facebookin puolella on kaikkein kovaäänisimpiä vastustajia ne jotka ajaa nyt veteraanien top 10:ssä. Jätkien perustelut on "nyt pitää lopettaa koko harrastus kun en pääse eriin mukaan" vaikka todellisuudessa ehkä ajavat tällä kaudella sijoista 10 - 15 entisen top kympin sijasta. Ehkä jengin kannattaisi rauhottua ja katotaan miten noi luokat muodostuu todellisuudessa. Itse tulen ajamaan varmaan pari-kolme kisaa veteraaneissa (kisat lauantaina, jee!) ja MXB superit ja tuskin vien kenenkään pokaaleja.
Lisäksi kaikki vouhottaa kuinka kova taso MXB:ssä on vaikka esim. Imatralla liigassa oli vaan 28 kuljettajaa mukana eli kyllä siellä eriin pääsee. Karkkilassa oli 50 äijää karsimassa ja ne eristä karsiutuneet pääsivät ajamaan sitten B-finaalin yhdessä MX125 karsiutuneiden kanssa. Itsekin noissa supereissa ajoin top 10 sijoituksia minini harjoittelulla (koko kautena 32h) vaikka en todellakaan ole mikään vetomies, eikä A-luokka ole ikinä ollut edes hilkulla. Olen sitä mieltä, että jengi kitisee ihan turhaan. Tuskin joku Kovalainen jaksaa sieltä Belgiasta jotain vetskukisoja tulla ajamaan
16.1.2013 15:55
M-Racer kirjoitti:Lisäksi kaikki vouhottaa kuinka kova taso MXB:ssä on vaikka esim. Imatralla liigassa oli vaan 28 kuljettajaa mukana eli kyllä siellä eriin pääsee. Karkkilassa oli 50 äijää karsimassa ja ne eristä karsiutuneet pääsivät ajamaan sitten B-finaalin yhdessä MX125 karsiutuneiden kanssa. Itsekin noissa supereissa ajoin top 10 sijoituksia minini harjoittelulla (koko kautena 32h) vaikka en todellakaan ole mikään vetomies, eikä A-luokka ole ikinä ollut edes hilkulla. Olen sitä mieltä, että jengi kitisee ihan turhaan. Tuskin joku Kovalainen jaksaa sieltä Belgiasta jotain vetskukisoja tulla ajamaan
Samoilla linjoilla jätkien kanssa. Jos ei munakuppivarasto kartu niin siimaa kireemmälle tai sit nauttii vaan siitä kisaamisesta. Itse kuulun tähän porukkaan, joka on yleensä siinä hilkulla, että pääseekö edes eriin. Juurikin Karkkilassa jäin B-finaaliin, jossa olin sitten 3. ja jumalautsi minkä kokosen pytyn ne torppas kouraan. Melkein hävetti mennä pokkaan
Koskaan en ole MXB kisassa ollut ensimmäinen, enkä koskaan viimeinen, joten aina on päässyt ajaan kisaa oman tasoisiaan vastaan ja koittamaan ylittää itsensä. Kyllä Suomessa on nyt niin hyvin luokkia, että aivan varmasti kaikki pääsee ajamaan.