Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
11.4.2013 16:51
Motorsportti esittelee parhaita puoliaan
Joo enskassa spoori paino ketjut paikaltaan ja tänään huomasin et oli jättäny jälkensä..
Pitänee alkaa selaileen ebaystä lohkoa tota tuskin kannattaa ees yrittää korjailla?
Vai mitähän sitä pitäis tehdä?
12.4.2013 12:55
Osaiskohan joku arvailla missä vika kun CR 125 booailee n. 5min ajon jälkeen. Kaasari putsattu ja sen säädöt ovat ohjekirjan mukaiset, ilmanputsari on vasta vaihdettu ja öljytty hyvällä öljyllä. Tankin korvausilmaletkun vaihdoin kun oli aavistuksen rutussa, en ehtinyt kokeilla vielä vaikuttiko mutta omaan järkeen voisi johtua siitäkin... Ei saa soppaa selvästi mutta en keksi missä vika. Bensahana tukossa?
12.4.2013 16:59
Todennäkösesti johtuu tosta korvausilmaletkusta ku kerran kestää aina hetken ku alkaa oireilemaan. Kerro ku oot päässy kokeilemaan johtuko siitä
12.4.2013 21:48
auttakaa tietämätöntä
elikäs pönttönä toimii leovince x3 ja villat pitäisi vaihtaa. Mistä pitäisi lähteä liikkeelle?
ensinnäki villat pitäisi jostain hommata, onko erimallisii näkösii,värisii vai samaa tavaraa aina?
Pitääkö tavaralle tehä jotain ennen kuin laitetaan pönttöön.
Sitten itse pönttöön, eli popniitit poralla mäkeen, putki auki ja uudet villat pakataan sisään mahdollisimman tiiviisti? alotan siis täyysin tietämättömänä.
12.4.2013 23:13
Jokke* kirjoitti:Mitäs mieltä porukka on täällä raskaskalustoon käytettävistä öljyistä kuten Delvac MX 10w - 40 enduro käytössä?
Just ite töppäsin 200cc Kotariin Delvacit lootaan, kun Belrayt pääs loppumaan, enkä jaksanut 60km päästä lähteä hakemaan. Tuntus ainakin 15min ajon jälkeen pelittävän hyvin, eikä Belrayhyn juurikaan eroa.
Ennen kuin rupeatte mustamaalaamaan, niin toivon että puhutte omista kokemuksista, eikä naapurin Villen kokemuksista.
Omassa 530 kotkassa oon käyttänyt vaihteiston puolella. Luin kehuista ja samalla linjalla jatkuu omatkin kokemukset. Kytkin toimii aivan kuten kuuluukin ja vaihteet menee silmään ilman yhtäkään ongelmaa. Käytän varmasti jatkossakin. Tässä miettinyt muutenkin että miten mahtais toimia sama aine myös moottorin puolella. Mutta vielä en ole laittanut, kun moottoriin on öljyä jäljellä ainakin kymmeneen vaihtokertaan.
13.4.2013 0:24
Saako tota delvacin mx:ää jostain 20L kanistereina? Ei oikeen kiinnosta noi motonetin 6€/litra 4 litran kannuissa...
13.4.2013 9:48
KxRider kirjoitti:auttakaa tietämätöntä
elikäs pönttönä toimii leovince x3 ja villat pitäisi vaihtaa. Mistä pitäisi lähteä liikkeelle?
ensinnäki villat pitäisi jostain hommata, onko erimallisii näkösii,värisii vai samaa tavaraa aina?
Pitääkö tavaralle tehä jotain ennen kuin laitetaan pönttöön.
Sitten itse pönttöön, eli popniitit poralla mäkeen, putki auki ja uudet villat pakataan sisään mahdollisimman tiiviisti? alotan siis täyysin tietämättömänä.
hanki esim. biltemasta villat, on semmoisina "levyinä". , kierrä vaan reikäputken ympärille sen verran että mahtuu mukavasti( itse sidon "paketin" maalarinteipillä), liian tiukasti pakattuna ei vaimenna tehokkaasti. ,popniittien sijasta voi käyttää sopivan kokoisia ruuveja.
13.4.2013 11:29
Toi delvac on aika kyseen alainen aine, kisakäytössäkin löytyy käyttäjiä, mutta uskon siihen olevan omat syynsä miksi noille prätkille on omat lisäainestetut öljynsä.
Aina kun on tullut vaihdettua öljy merkkiä/laatua pyörässä (125,2t) oon käyny ajamassa yhen kerran delvacilla että putsaa juuri noi vanhat paska- ja lisäainejäämät laatikosta ja kytkimestä pois. Aluksi tuntuu pyörä toimivan hyvin, laatikkoon menee vaihteet tooosi pehmeesti sisään ja kytkin pitä tosi hyvin. Mutta hetken ajonpäästä huomaa että kytkin on tosi "tahmea", Ainakun vedossa vapauttaa kytkimen niin se nappaa kiinni pienellä viiveellä. ei suoranaisesti luista mutta toimii jokseenkin hitaasti.
Muistaakseni josku oli aiheesta jonkun astetta tasokkaamman mekatsun kanssa juttua ja sanoi että on muuten hyvää kamaa, mutta delvacin pintajännite on heikompi ja ei voitele kunnolla rattaita kontakti kohdasta. Mutta taas juttu tasoa kauttarantain.
Eli asiani kiteytän että niissä prätkä öljyissä on kyllä varmasti joku syy miksi ne maksaa sen 4xenemmän kuin disel öljy. Mutta ois ihan hauska kuulla miten toimii harrastekäytössä joten antaa mennä vaan ja anna vähän tuloksi myöhemmin.kun jotain menee rikki,viitsivitsi
13.4.2013 12:13
AceFin kirjoitti:Saako tota delvacin mx:ää jostain 20L kanistereina? Ei oikeen kiinnosta noi motonetin 6€/litra 4 litran kannuissa...
Saa, esim. IKH:lta tai muista vastaavista liikkeistä.
13.4.2013 19:41
Kertokaapa viisaammat kasvaako kampuran ja lohkojen väli moottorin lämmettyä vai pieneneekö se? Kuvassa ei ole oma kone, mutta mulla noi välit on aika pienet ja toisella puolella hieman suurempi väli eli ei ole ihan keskellä. Tosin kyseessä todella pieni ero. Muutenkin noi välit on todella pienet ja pelottaa että lämmetessään nirhasee kampura lohkon reunaan. Kyseessä KX250.
14.4.2013 0:32
Eilen kasasin kooäxän yläkerran ja kytkinpuolen, niin oli se melko samannäkönen se väli tossa kampurassa ja lohkoissa, muistaakseni
Tuskin se kampura ainakaan paljoa lämpölaajenee
14.4.2013 11:45
En tiedä normaalista mutta kasasin yz 250 moottorin just ja oli sama homma, kytkimen puolella isompi rako. Vertasin ja mittailin toisesta samanlaisesta yz:sta niin oli ihan samanlainen. Uskaltaisin sanoo että ok, en tosin ole mikään moottoriekspertti eli älä mun sanalle anna liikaa painoarvoo
14.4.2013 11:52
Ei tuossa niinkään kampuran lämpölaajeneminen huoleta vaan alumiinilohkojen. Ku järki sanoo että alumiini laajenee aika kovasti lämmetessään ja lohkojen pultit estävät niitä erkanemasta. Että kumpaan suuntaan tuo rako sit loppupeleissä menee, kasvaako vai pienenee
Kuvassa ei siis ole mun kone. Itellä on raot paljon pienemmät.
14.4.2013 12:31
Ootko käyny vaihdattaan kangen jossain ja jättäneet kampuran limput liian kauaksi toisistaan?itselle kävi näin yhdellä koneistamolla ja kiikutin kampuran takaisin...yamahan manuaalista löytyy ainakin suoraan arvo paljonko niiden pitää olla ja jos mitoissaan on nii tuskin kiinni ottaa lohkoon.
14.4.2013 12:52
jerp81 kirjoitti:Ootko käyny vaihdattaan kangen jossain ja jättäneet kampuran limput liian kauaksi toisistaan?itselle kävi näin yhdellä koneistamolla ja kiikutin kampuran takaisin...yamahan manuaalista löytyy ainakin suoraan arvo paljonko niiden pitää olla ja jos mitoissaan on nii tuskin kiinni ottaa lohkoon.
Ite vaihdoin Wisecon kampuran sinne. Tosin kun nippu alkoi olla paketissa lueskelin juttuja että Wisecon kampurat tehdään nykyään "kehitysmaissa" ja limput on ollu epätasapainossa yms. Olin siis siinä uskossa että "laatumerkki", joten ei muuta ku nakata paikoilleen ja kovaa ajoa. No tasapaino ilmeisesti ilmenee tärinänä ja jos tätä tapahtuu niin ei muuta ku purkamaan. Pitääpä vielä yrittää ettiä löytyskö arvoja noille raoille.