Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.11.2009 23:35
Ei taida tämä hemppa ajaa oikeassa sananmerkityksessä rossia, vaan tyyliin jossain mökillä raiskaa metsäteillä tai käy korkeintaan montulla. Ekan vuoden jälkeen, jos ajaa rossia ei voi pyöränvaihdon syyksi sanoa, että tehot loppuu kesken. Ja kun otit esimerkiksi lusun dt:n niin on siinäkin useammalla vaihteilla merkitystä, että pysytään kokoajan tehoalueella ja siten meno on rivakampaa. Paras lääke tuohon sinun ns. tehonpuutteeseen on pykältäminen, kyllä se kassari jaksaa kulkea tarpeeksi ripeästi jo ,vaikka vähän kauemminkin harrastaneelta. Kysehän on siitä kuinka paljon siitä pyörästä saa irti ja varmuudella voi sanoa, että perusharrastelija hyvä, kun puoliakaan.
11.11.2009 13:56
Domizz kirjoitti:motocrossman125 kirjoitti:
sanotaan esimerkkinä.Sulla ,olis luumu yamaha dt 50 ,sitten siinä olis 100 vaihdetta mitä sinä niillä vaihteilla tekisit.
no haluan 125 kuutioisen koska 8kymppinen on liian pieni ja toiseksi että se ei jaksa kiihtyä kunnolla ,vaikka kaasu pohjassa.
Se että jos ajat ykkösellä siellä kaasu pohjassa nii kyllä se teho sillon loppuu? Kuinka iso oot jos kassari ei jaksa mennä? Oot kyl vissiin aika lahjakas, ku ekana vuonna mennää kassarilla nii lujaa että tehot loppuu?
ensinnäkin oon harrastanu 6-10v ja sitten pidin taukoo3v ja nyt alotin pituus 170 paino 58
11.11.2009 14:01
oalle vaaan että en tarkoita tehoilla huippija vaan sitä kiihtyvyyttä
käyn ajamassa crossia ämmässuolla tai siuntiossa n.3-4 kertaa viikossa
ja kyllä siinä piikissä on ainakin 10nm enemmän ja 20hp
Faijalla on kyllä husse joka kulkee prkleesti
11.11.2009 15:00
Ei niillä huipuilla kyllä tee ihan totta paskaakaan radalla, kyllä kasikympin 25:lla hevosellakin pääsee.
Ostakoon piikki jos haluaa, turha täällä päteä
Onhan se järkevä valinta kasikympistä ylöspäin siirryttäessä.
11.11.2009 16:42
motocrossman125 kirjoitti:oalle vaaan että en tarkoita tehoilla huippija vaan sitä kiihtyvyyttä
käyn ajamassa crossia ämmässuolla tai siuntiossa n.3-4 kertaa viikossa
ja kyllä siinä piikissä on ainakin 10nm enemmän ja 20hp
Faijalla on kyllä husse joka kulkee prkleesti
No ei se kiihtyvyyskään omasta mielestä mikään ihmeellinen oo kasikymppiin verrattuna, mutta sä nyt oot kuitenkin liian pitkä ajaan kasivitosella, joten hommaa se piikkinen sitten.
11.11.2009 17:38
samuli91 kirjoitti:Ei niillä huipuilla kyllä tee ihan totta paskaakaan radalla, kyllä kasikympin 25:lla hevosellakin pääsee.
Ostakoon piikki jos haluaa, turha täällä päteä
Onhan se järkevä valinta kasikympistä ylöspäin siirryttäessä.
mun 8kympissä on vaan 17 hp
11.11.2009 17:48
mikäs sulla on? pyörä ja vm?
11.11.2009 17:49
Oisko hyvä ostos ekaksi harraste tarkotuksee oleva pikkunellu?
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... cile=10&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=block@status=F@efrom=250@eto=250@show_search=1@id_domicile=10
Taitaa hintaki olla kohillaan vai?
Ja miten toi mäntä/kone hommeli et millo männänvaihtoa remppaa??
Viimeksi muokannut krisuzz päivämäärä 11.11.2009 23:50, muokattu yhteensä 1 kerran
11.11.2009 20:41
minkälainen kuljetuskalusto sulla on motocrossman ? käyn meinaa itekki siuntiossa niin kiinnostaisi
12.11.2009 10:33
J!gs@w# kirjoitti:minkälainen kuljetuskalusto sulla on motocrossman ? käyn meinaa itekki siuntiossa niin kiinnostaisi
mulla on semmonen musta peräkärry jonne mahtuu ihan ok 2 pyörää ja kamat mulla on nyt 80 kawa,mutta ostan ensi kesän 12vitosen millanen sulla on kuljetus kalusto/pyörä.on ollu 2 viikkoo taukkoo ku ei olla löydetty nastoi ja muutenki niin paska sää ,vaikka yleensä ajan talvella ämmässuol.
12.11.2009 10:40
olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ,että mitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 170cm ja 58 kg pitäs saada isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.kymmassa olis parempi ajettavuus.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin mäntä ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version
huom kysyn uudestaan koska en saanut kunnollista vastausta
12.11.2009 10:48
krisuzz kirjoitti:Oisko hyvä ostos ekaksi harraste tarkotuksee oleva pikkunellu?
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... cile=10&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=block@status=F@efrom=250@eto=250@show_search=1@id_domicile=10
Taitaa hintaki olla kohillaan vai?
Ja miten toi mäntä/kone hommeli et millo männänvaihtoa remppaa??
en mä ainakaan lähtis tollaseen. Todennäköisesti kaikki isot huollot edessä... mäntään ja venttiileihin ei varmaan ole koskettukkaan! tossa mun mielestä paljon parempi vaihtoehto.. nettimoto ID.858963.
12.11.2009 17:16
motocrossman125 kirjoitti:olen ostamassa itselleni piikkistä krossia kysyisin ,että mitä eroja on yz:tassa ja sx:sässä .Oon 170cm ja 58 kg pitäs saada isompi pyörä alle.Niin onko jompikumpi pyörä parempi.kymmassa olis parempi ajettavuus.onko pyörien kestävyydellä paljon eroja ,Pitäisi kestää mahdollisimman hyvin.Kummassa on enemmän tehoo.vai osaako joku sanoa tarkalleen että kumpi on ärhäkämpi peli.vielä koneesta että kummassa kestää kauemmin mäntä ja muutenki kummalla koneella ajaa kauemmin ilman mitään suur remonttii niinku kiertokangen ja alakerran laakereiden uusimista .Olen kuullut että jammu olisi parempi minulle.ja vielä että jos ostan kottaraisen niin yritän varmaan hommata SXS version
huom kysyn uudestaan koska en saanut kunnollista vastausta
Ajettavuus on varmaan enemmän mielipideasia, mikä tuntuu itselle paremmalta, kotarissa nyt on erilainen tuntuma kuin japseissa. Ei oo varmaan pahemmin eroa kestävyydellä. SXS versiossahan on paremmat iskarit ja kansi ja putki, olikohan joku hiilikuituinen ilmanputsarikotelo?
12.11.2009 18:28
kylläpä se taitaa itelläki tuo pyörä vaihtua tässä nii vähän mielipiteitä kyselisin ku on itellä nii paha valinnanvaikeus. eli siis kymppi vuotinen jokatapauksessa ja pikkunelari mut sininen vai keltanen??
sinisessä plussaa:
-merkki ei vaihdu tottuu nopeampaa uuteen mopoon
-motorhoumissa paikallisen myyjän teipit eli varaosat edullisesti
-ois ittellä valmiina toiset vanteet
keltasessa+:
-ruisku ja sitä myöten varmasti vakiona hyvin vetoja mutta tietääkö sitäkään varmasti toimivaksi kun eka pikkuruisku suikilta?!
-edullinen hankintahinta ovh tonnin pienempi ku jampissa
12.11.2009 18:50
sen verran kaukana toisistaan toi uus jammu ja sun museomopo ettei taida vaikuttaa paljoa siihen tottumiseen.