Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
1.3.2007 16:48
Renthal kirjoitti:emilio kirjoitti:nyt avasin sylkän niin oli leiponu kiinni, ei pahasti. miksköhän on leiponut kun pitäis saada tarpeeks öljyä (reilu3%) ja jäähdytysnesteetkin on niiku pitää. tulppa on sellai ruskea niinku pitääkin.. ?
Ootko muistanut lämmittää koneen kunnolla ennen liikkeelle lähtöä? Näes, mäntä lämpenee huomattavasti nopeammin kuin sylinteri josta seuraa välyksien pienentyminen ja mahdollisesti kiinnileikkaaminen.
no jonkunverran oon lämmitelly, en paljoo kyl. tuossa on vissiin joku pinnoitesylinteri? voiko sillon hoonata?
1.3.2007 17:20
emilio kirjoitti:nyt avasin sylkän niin oli leiponu kiinni, ei pahasti. miksköhän on leiponut kun pitäis saada tarpeeks öljyä (reilu3%) ja jäähdytysnesteetkin on niiku pitää. tulppa on sellai ruskea niinku pitääkin.. ?
ootkos harrastanu moottorijarrutuksia?
1.3.2007 17:24
plank kirjoitti:emilio kirjoitti:nyt avasin sylkän niin oli leiponu kiinni, ei pahasti. miksköhän on leiponut kun pitäis saada tarpeeks öljyä (reilu3%) ja jäähdytysnesteetkin on niiku pitää. tulppa on sellai ruskea niinku pitääkin.. ?
ootkos harrastanu moottorijarrutuksia?
en, ihan tavallista mettätieajelua olen ajellu kun en oo viel radalle päässy. ei ole edes pahasti mäntä naarmuilla, mutta ei lähe käyntiin polkemalla, kuuluu putkesta vaan pamahdus/suhahdus muutamanpolkasun jälkeen..
1.3.2007 22:12
ei ole edes pahasti mäntä naarmuilla, mutta ei lähe käyntiin polkemalla, kuuluu putkesta vaan pamahdus/suhahdus muutamanpolkasun jälkeen..[/quote]
Siis laitoitko naarmusen männän takasin paikoilleen =)
Voi olla että päästää hyvin läpi kun on naarmuilla
kaikkea kanssa..
2.3.2007 0:43
Atmosphere. kirjoitti:ei ole edes pahasti mäntä naarmuilla, mutta ei lähe käyntiin polkemalla, kuuluu putkesta vaan pamahdus/suhahdus muutamanpolkasun jälkeen..
Siis laitoitko naarmusen männän takasin paikoilleen =)
Voi olla että päästää hyvin läpi kun on naarmuilla
kaikkea kanssa..[/quote]
en ole laittanut takasin, tollaset oireet oli vaan ku meni rikki. tulee vissiin maksaa kivasti remontti (wiseco, yläpääntiivisteet, neulalaakeri, hoonaus/pinnoitus mikälie?)
2.3.2007 8:02
Proxin mäntä on halvempi, ja sitten on se Werx vai mikälie kun kanssa vähän halvempi ku wiseco.
2.3.2007 10:41
mc-scatterissa on prox 96¤ ja wiseco 105¤, ei ole hirveä hintaero, kun wiseco kestää pitempään. ja soitin eilen motopalveluun ni 130¤ mäntä olikohan vielä wiseco ja sylinterin korjaa, mitä nyt tekeekään kun en näistä pinnoitetuista sylkistä tiedä..
Viimeksi muokannut _epe_ päivämäärä 2.3.2007 16:07, muokattu yhteensä 1 kerran
2.3.2007 11:00
Ei se wiseco nyt mitenkään huomattavasti pidempään kestä. Taaskaan kannata uskoa ihan kaikkea mitä allrightin tai jonkun muun puljun kataloogissa lukee.. Olikos se sun sylinteris naarmuilla vai? Pinnoitettua sylinteriä voi kyllä hoonata, mutta jos siinä on pahoja naarmuja, niin joutuu pinnoittamaan, silloin maksaa useemman sata euroa ja sylinterin joutuu lähettää belgiaan, joka kestää pienen ikuiduuden. Ja seuraavalla kerralla kannattaa olla vähä fiksumpi ja vaihtaa se mäntä ajoissa, eikä sylinterin kanttakaan tarvii ottaa irti, niin säästyy taas pitkä sentti..
2.3.2007 15:02
emilio kirjoitti:mc-scatterissa on prox 96¤ ja wiseco 105¤, ei ole hirveä hintaero, kun wiseco kestää huomattavasti pitempään. ja soitin eilen motopalveluun ni 130¤ mäntä olikohan vielä wiseco ja sylinterin korjaa, mitä nyt tekeekään kun en näistä pinnoitetuista sylkistä tiedä..
indyltä vertexi sisään.
2.3.2007 16:06
Oretna kirjoitti:Ei se wiseco nyt mitenkään huomattavasti pidempään kestä. Taaskaan kannata uskoa ihan kaikkea mitä allrightin tai jonkun muun puljun kataloogissa lukee.. Olikos se sun sylinteris naarmuilla vai? Pinnoitettua sylinteriä voi kyllä hoonata, mutta jos siinä on pahoja naarmuja, niin joutuu pinnoittamaan, silloin maksaa useemman sata euroa ja sylinterin joutuu lähettää belgiaan, joka kestää pienen ikuiduuden. Ja seuraavalla kerralla kannattaa olla vähä fiksumpi ja vaihtaa se mäntä ajoissa, eikä sylinterin kanttakaan tarvii ottaa irti, niin säästyy taas pitkä sentti..
sylinterissä ei ole yhtään naarmua, männänrenkaat oli kulunut ihan loppuun, ei ollu puristuksia oikee ja männänpäältä oli lohjennut pala pakoaukon kohdalta.
on ollut pyörä tallista vasta pariviikkoa niin ei sitä kaikkia niksejä vielä osaa..
2.3.2007 16:42
uijui kirjoitti:indyltä vertexi sisään.
Toinen ääni vertexin männile, ehdottomasti paras hinta/laatusuhde.
http://www.indy.fi/vertex.htm
2.3.2007 18:31
moro!
tässä ceeärrän koneremontissa edennyt jo kohta siihen vaiheeseen että saa koneen kasaan ja tilasin männän mutta mäntä on aivan erinlainen kuin edeltäjänsä.
Tuo mäntähän on 92-98 sopiva eli voisiko olla että minulla on ollut vanhemman mallin mäntä sisällä entisen omistajan toimesta? Mitä eroa tuolla 90-92 männällä on tuohon mäntään verrattuna ja sopivatko ne päittäin kun sylinteri ei ainakaan ole näyttänyt muuttuneen sitten 90 mallin
tässä vielä kuvaa männistä:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/13323
2.3.2007 18:35
Männissä on se ero että toinen näyttäis olevan alkuperäinen ja toinen tarvike. Piikkisissä hondissa on samat männät ainakin vm.90-01. Ainakin vm.06 mallissa on kupumäntä. Vanhemmista kuin vm.90 ja tuolle 02-05 välille osuvista malleista ei oo tietoa.
2.3.2007 18:38
Elikkä tuon uskaltaa ilmeisesti nakata paikalleen?
2.3.2007 18:49
Sisään vaan vaikkei seisokkaan!..Eiku miten se meni.
Joo noissa orkkismännissä (Asso?) on noita koloja ja leikkauksia. Esim Vertexsissä ei ole semmoisia, joten aika erilaisilta ne näyttää. Mutta mitä tosta kuvasta nyt selvää saa niin sopiva mäntä tuo uusi näyttäis olevan.
Ite oon porannu Vertexiin pakopuolelle pari reikää, millin halkaisijaltaan, ja tietenkin siihen pakoaukon "yhtenäisen" alueen kohdalle. Vetomiehet on neuvonu näin. Ei leikkaa kiinni niin herkästi pakoaukon kohdalta kun saa voitelua/jäähdytystä.