Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.4.2013 18:26
Eli nyt on semmonen onkelma että piikkinen rm:ä kuumenee vähän turhan paljon, on kokeiltu säätöjä sun muuta mutta ei tunnu auttavan
Vesipumpussa ei vika pitäisi olla koska ruiski vettä niin pirusti kun otin letkun irti. Ja kone tuli juuri rempasta että siinä ei pitäis olla vika. Ja tulppahan on NGK ja lämpöarvoltaan 9. Apuja kaivataan
8.4.2013 18:49
En tiiä miten tavallista on että jäis ilmaa jäähytysjärjestelmään noissa. Mut jos vesi kiertää kunnolla eikä oo ilmaa ni seos laihalla tai sytkä pielessä. Näin arvelisin. Muut kertokoon tarkemmin.
8.4.2013 18:59
Sytkän ei pitäis olla pielessä koska on "viiva viivaa" vasten eli saman lailla kuin ennenkin. Ja seosten ei laihalla pitäisi olla koska vaikka ryyppy päällä ajaa niin röpeltää ja kuumenee saman lailla kun ilman, ja kun on tyhjäkäynnillä pari minuuttia ja kierrättelee niin lämpiää aika nopiasti, ja tämähän ilmeni sen jälkeen kun jäälle menin ajamaan
8.4.2013 19:54
Pohjapanssarin välissä vitusti paskaa? Kannattaa se jäähyjärjestelmä ilmata vielä, hyvin mahdollinen syy, jos kerran säädöt ja sytytys kohdillaan.
8.4.2013 20:36
Pohjapanssaria ei satu olemaan. Ja miten se ilmaus tehään? Itse olen tehnyt niin että kaadan niin paljon kun menee panen käyntiin korkki auki ja kaadan taas niin paljon kun mahtuu. Teenkö oikein vai miten
Ja tämähän on vm -98, että mietityttää jos syyläri on "lopussa".
8.4.2013 20:55
käykö se oikeasti liian kuumana vai luuletko vain? ,siis "keittää" nesteet pihalle?? ,silloin on kyllä joku tukos kyseessä tai ei muuten pumppaa kunnolla. ,säädöthän ovat tietenkin kohdallaan että käy ja kulkee nätisti..
9.4.2013 18:22
Juu siis oon myös ajanu ryyppy päällä mutta röpeltää ja kuumene saman lailla. tulppa valkone ja männässä reunoilla rotansyömää mutta vain pikkasen. Ja n. 1.5-2km lenkin jälkeen polttaa niin pirusti jos koitta sylkkää ja jäähdytintä ja putkelle jos lunta niin sihisee ja höyry nousee. Eli siitä päättelin että kuumana käy. Nesteitä ei vielä oo pihalle heittänyt mutta ihmetyttää kun syksyllä ajoin crossia niin toimi normaalisti ja n. kuukausi sen jälkeen rupes ongelmat.
Ja kaikki on käyty läpi että kyllä sieltä sitä vettä tulee mutta pitääpi vielä kerran kattoa kaikki.
9.4.2013 19:46
Ethän vaan tunkenu ylisuurta mäntää sisään?Eihän ole remontissa mitään bling bling kansia tms laiteltu(kiilloteltu?)? Vai mitä meinaat "koneremontilla"? Mutta voin sanoa, älä aja ainakaa väkisin jos tota tekee. Kohta leikkaa kiinni 99%..
Tietenki perus, olethan laittanu uudet bensa jat ÖLJYT sekaa
.
Ite putsaisin kaasarin ja laittasin isommat suuttimet.
Viimeksi muokannut weeto269 päivämäärä 9.4.2013 19:52, muokattu yhteensä 1 kerran
9.4.2013 19:51
Kova lämpeneminen on tullut tutuski autopuolelta. Sytytysennakko myöhäisellä. Autoki lämpenee paljon ja nopeasti, syö ainetta paljon eikä kulje niinkun pitäis.
Mutta kysytääs nyt täältä vielä omaan ongelmaan elikkäs
lohkojen sisempi tiivistepinta on niin huonos kunnos niin uskaltaakohan siitä ottaa lastun pois? jotain 0.05mm molemmista. lohkot tulis sen 0.1mm lähemmäs toisia? tuskin vielä ahdistaa muita osia?
9.4.2013 19:59
Juu siis konerempalla tarkotin että kaikki konen laakerit, stefat sun muut on uusittu, ja ihan liikkeessä tehty että ei ole mitään omia räpellyksiä
Ja bensana käytän 98:a ja castrol racing öljyä 2.5% blandningilla. Pitääpi kattoa toi sytytys, ei pitäisi olla myöhäsellä mutta katotaan. Ja tietääkö kukaan kuinka paljon (asteissa,milleissä) sytytysennakon pitäisi olla.
9.4.2013 20:47
Mitäs mieltä porukka on täällä raskaskalustoon käytettävistä öljyistä kuten Delvac MX 10w - 40 enduro käytössä?
Just ite töppäsin 200cc Kotariin Delvacit lootaan, kun Belrayt pääs loppumaan, enkä jaksanut 60km päästä lähteä hakemaan. Tuntus ainakin 15min ajon jälkeen pelittävän hyvin, eikä Belrayhyn juurikaan eroa.
Ennen kuin rupeatte mustamaalaamaan, niin toivon että puhutte omista kokemuksista, eikä naapurin Villen kokemuksista.
10.4.2013 17:48
Terzon kirjoitti:
lohkojen sisempi tiivistepinta on niin huonos kunnos niin uskaltaakohan siitä ottaa lastun pois? jotain 0.05mm molemmista. lohkot tulis sen 0.1mm lähemmäs toisia? tuskin vielä ahdistaa muita osia?
Kyllä pystyy ottaa. Sitte jos laatikko pyörii huonosti ni simmauksia muuttamaan. Toinen vaihtoehto että ku kasaat ni laitat kaks tiivistettä..
10.4.2013 21:41
Tuli semmnen mieleen, että kuinka vanhoilla bensoilla kannattaa lähtä vielä ajamaan? 300:ssa 3 viikkoa vanhat bensat tankissa,johon sekotettu motulin 800. Kait noilla tohtii enskaamaan vielä lähtiä..?
10.4.2013 21:55
3 vkoa?
Pilalla ne on, tuo mulle mä hävitän ne halvalla, vain 1€/L
Kyllä ne siis useamman kk:n kestää joka tapauksessa.
10.4.2013 22:24
3kk kai ton pumppubensan pitäis vähintään kestää.