Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.3.2012 12:50
Mites kun pyörä on tällähetkellä jääratasäädöissä ja nyt pitäisi saada iskarit normaaleiksi kesää varten. Lähinnä takaiskaria pitäisi säätää kun pyörässä on perä liian matala ja löysä. Onnistuuko tuo säätäminen ihan kotona? Yritin ohjekirjasta katella mutta ei oikeen selvinnyt tuo juttu, kun en noista iskareista tiedä kauheesti.
Pyörä on siis yamaha yz250f 2007.
25.3.2012 21:52
Ei pidä juuri huollettu 250cr -02 takaiskari öljyjä sisällä. Niin mitä kulutusosaa pitää iskariin vaihtaa että saa sen pitämään öljynsä sisällä? Jälleenmyyjältä saa varmaan osat iskariin?
26.3.2012 16:20
Löytyiskö tampereelta iskarihuoltamoo ja minkä hintasta, kun päässy kulahtaan tosta exc 125:sta täysin löysäksi. Pystyykö tollasta edes elvyttään?
26.3.2012 22:40
Löytyy ja jos Lempäälästä kelpaa niin saattaa saada nopeastikin. Saahan sen kuntoon, todennäkösesti vaan öljy jo ihan kuraa ja kulumaa sylinterissä, mutta toiminnallisesti saa lähes uudenveroisen kyllä.
3.4.2012 17:14
Paljonko sitä öljyä tarvii etu-iskareihi???
3.4.2012 18:51
myllis89 kirjoitti:Paljonko sitä öljyä tarvii etu-iskareihi???
pitäis ennemmin tietää se öljyn pinnan korkeus eikä määrää,menee yli litra yhteensä et yksi pullo ei ihan riitä.Aina helpottaa jos tietää mikä pyörä..
18.4.2012 18:52
Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.
18.4.2012 20:51
mopopoika14 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.
Ei taida korkeus säätöä löytyä fuden iskarista
koropalan väsäämällä saat korkeemmaks sitä perää siitä jos tarvii.
18.4.2012 21:52
Ei kauheesti kannata fudessa koittaa alustaa alkaa säätämään noin niinkun suoraan sanottuna...
19.4.2012 8:38
juusso kirjoitti:mopopoika14 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa mite säädän takaiskaria? taino teidän kyllä mutta seon niin pirun jäykkä alkaa vääntämää, oisko mitään keinoja mite sais nostettua sitä? tai muuten vain nostaa perää fudesta, eli kiinalaine 110.
Ei taida korkeus säätöä löytyä fuden iskarista
koropalan väsäämällä saat korkeemmaks sitä perää siitä jos tarvii.
no siinä o kuulemma kun ostin niin ostettu säädettävä takaiskari
19.4.2012 10:24
Luultavasti siinä on esijännityksen säätö ja/tai vaimennuksensäätö, mutta ei mitään korkeussäätöä
Väsäilet jonkinlaisen koropalan, jos se nyt on pakko saada korotettua
21.4.2012 14:32
paljonkohan menee husgvarna wr 250 98vm keulaan öljyä? siinä on 50mm normaali keula. ei löydy edes mp rasingilta semmosta tietoa. iskarit olis huollettuna muttä öljymäärä on hukassa.
29.4.2012 19:34
Mua kiinnostais tietää, että onko mahdollista tavallaan vaan parantaa iskareiden toimintaa vakiosta, siis esim kun myydään niitä race-techin kittejä, ni tuli mieleen niistä. Mutta en tarkoita että sitä välttämättä hankkis vaan esim veis jollekkin ammattilaisel laitettavaks vakiot. Mutta siis tarkotan etten tiedä yhtään mitä niille pitäis tehdä, mutta haluan tietää että onko niissä sellaista varmaa parantamisen varaa vakiosta, että niistä vaan tulis sulavammat tai jotain asetuksia sinänsä muuttamatta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan..
29.4.2012 21:39
Vakioiskarit on tehty mahdollisimman hyviksi keskivertokuskille keskivertotilanteeseen. Joissain pyörissä tämä on tosin epäonnistunut jostain syystä, useimmiten niin että balanssi on jotenkin hakusessa.
Harvoin tilanne on kuitenkaan sellainen että viet iskarit ja rahaa jollekin velholle joka ilman lisätietoja tekee niistä paremmat(paitsi jos niillä on ajettu 50h(joissain tapauksissa tunteja taitaa olla pikemminkin 500 ja siinä tapauksessa voi tulla vähän kalliimpaa remppaa) edellisen huollon jälkeen). Kun tekijällä on tiedossa kuskin paino, vauhti ja olosuhteet joissa ajetaan niin lopputulos on luultavasti parempi kuin vakioalusta.
2.5.2012 20:20
ilexxx kirjoitti:Mua kiinnostais tietää, että onko mahdollista tavallaan vaan parantaa iskareiden toimintaa vakiosta, siis esim kun myydään niitä race-techin kittejä, ni tuli mieleen niistä. Mutta en tarkoita että sitä välttämättä hankkis vaan esim veis jollekkin ammattilaisel laitettavaks vakiot. Mutta siis tarkotan etten tiedä yhtään mitä niille pitäis tehdä, mutta haluan tietää että onko niissä sellaista varmaa parantamisen varaa vakiosta, että niistä vaan tulis sulavammat tai jotain asetuksia sinänsä muuttamatta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan..
Ei kannata viedä ennen kun on selvä kuva iskareista minkälaisia muutoksia haluaa.
Kannattaa ensin perehtyä oikeisiin jousien jäykkyyksiin ja asioihin mitä pystyt itse helposti säätämään naksut,sag,etupumppujen korkeus,öljynmäärä etuiskareissa,tangon asento.
Ja ajotekniikkaa pitää olla myös hyvin hallussa tai tulee muuten aivan väärä kuva vaikka pyörä olisikin säädetty oikein.
Kun nuo on hallussa ja tuntuu että ei vieläkään pelaa niin pitäisi ainakin olla jo selvä visio mitä haluaa.