Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.3.2007 13:53

Kysympä tähän välliin että minkälaisella vehkeellä nuo puristukset pystyypi mittaamaan?

30.3.2007 14:24

Suzuki on paska merkki. Oli virhe ostaa PV....

30.3.2007 15:55

Henkka90 kirjoitti:Kysympä tähän välliin että minkälaisella vehkeellä nuo puristukset pystyypi mittaamaan?

Puristuspaine mittarilla, joka laitetaan tulpanreikään, kiristetään ja poljetaan muutama polkaus. :D

30.3.2007 15:57

Kampi-Akseli kirjoitti:Suzuki on paska merkki. Oli virhe ostaa PV....

Ei Suzukin rossit perseestä oo. Kaikki mopot on perseestä ku ei ne kule mihinkään (tai siis ainakaan rossin jälkeen :P ) :D

30.3.2007 16:24

HoLe kirjoitti:
Henkka90 kirjoitti:Kysympä tähän välliin että minkälaisella vehkeellä nuo puristukset pystyypi mittaamaan?

Puristuspaine mittarilla, joka laitetaan tulpanreikään, kiristetään ja poljetaan muutama polkaus. :D


Minkähän hintainen peli seo?

2.4.2007 20:06

Noin 20e

6.4.2007 11:19

-96 250cc rm, sylinterin paineet 140-145psi onko ok? käynnissä vapaa pysyy päällä mutta kun peli on sammuksissa niin ei meinaa mennä millään vapaalle, onkohan vaihteensiirtäjä kulunut vai missä vika?

RäMä ei kulje

6.4.2007 14:25

No nythän myö poijjaat kaivattees apuuja...
Eli onkelmana on että meitin -93 80cc pyörä ottaa hyvin kierroksia "vapaalla" mutta kun lähtee ajamaan alkaa röpöttämään eikä ota kierroksia kunnolla joten ei myöskään liiku normaaliin tahtiin..
Viime kesänä pytty porattu. ja tietty uusittu mäntä.
Ajettu sen jälkeen n.4h
Vika ilmestyi viime syksynä ja talven peli seisoi varastossa ja nyt kun olis ajokelit taas pitäis vika saada korjattua.
Tarkastettu männän kunto , kaasari purettu osiin ja putsattu mutta edelleen vika on ja pysyy...
Mistähänpäin pitäis alkaa vikaa hakemaan kun ei kaasarin säädöillä ainakaan tunnu olevan asiaan paljoa vaikutusta. Tulppakin on viime kesänä uusittu.
apuja kiitos.. =)

Re: RäMä ei kulje

6.4.2007 14:37

taalasmaa kirjoitti:No nythän myö poijjaat kaivattees apuuja...
Eli onkelmana on että meitin -93 80cc pyörä ottaa hyvin kierroksia "vapaalla" mutta kun lähtee ajamaan alkaa röpöttämään eikä ota kierroksia kunnolla joten ei myöskään liiku normaaliin tahtiin..
Viime kesänä pytty porattu. ja tietty uusittu mäntä.
Ajettu sen jälkeen n.4h
Vika ilmestyi viime syksynä ja talven peli seisoi varastossa ja nyt kun olis ajokelit taas pitäis vika saada korjattua.
Tarkastettu männän kunto , kaasari purettu osiin ja putsattu mutta edelleen vika on ja pysyy...
Mistähänpäin pitäis alkaa vikaa hakemaan kun ei kaasarin säädöillä ainakaan tunnu olevan asiaan paljoa vaikutusta. Tulppakin on viime kesänä uusittu.
apuja kiitos.. =)


Tarkasta läppien kunto.

Re: RäMä ei kulje

6.4.2007 15:11

taalasmaa kirjoitti:No nythän myö poijjaat kaivattees apuuja...
Eli onkelmana on että meitin -93 80cc pyörä ottaa hyvin kierroksia "vapaalla" mutta kun lähtee ajamaan alkaa röpöttämään eikä ota kierroksia kunnolla joten ei myöskään liiku normaaliin tahtiin..
Viime kesänä pytty porattu. ja tietty uusittu mäntä.
Ajettu sen jälkeen n.4h
Vika ilmestyi viime syksynä ja talven peli seisoi varastossa ja nyt kun olis ajokelit taas pitäis vika saada korjattua.
Tarkastettu männän kunto , kaasari purettu osiin ja putsattu mutta edelleen vika on ja pysyy...
Mistähänpäin pitäis alkaa vikaa hakemaan kun ei kaasarin säädöillä ainakaan tunnu olevan asiaan paljoa vaikutusta. Tulppakin on viime kesänä uusittu.
apuja kiitos.. =)
Kuulostaa että olisi rajusti rikkaalla,ilmanputsari muurautunut umpeen?pese liuottimella ja öljyä...

6.4.2007 21:49

läpät menee varmaan ostoslistalle ilman että niitä tarkastan , mutta sen verran aloittelija olen että eikös tuo seos säätö ole ihan tuosta perus ilmaruuvista säätö?
noviisi kun on niin menee kokeilemalla opetteluks... =)
Katsoin tuota räjäytyskuvaa (www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm) ja en mä siitä muuta säätöä seokselle löydä... kuvan osa nro.36
Kuinka väärässä olenkaan???

6.4.2007 21:58

Hieman. Eniten taitaa vaikuttaa pääsuuttimen koko ja neulan asento. Niitä voit kokeilla säätää. Ja tosiaan katso ettei putsari ole aivan muurattuna, läpät varmuudeks vaihtoon. Noilla luulis ratkeevan.

6.4.2007 22:06

ok..tack näistä neuvoista ja asiaan palataan mikäli ei homma ala luistamaan.. =)

6.4.2007 22:08

taalasmaa kirjoitti:läpät menee varmaan ostoslistalle ilman että niitä tarkastan , mutta sen verran aloittelija olen että eikös tuo seos säätö ole ihan tuosta perus ilmaruuvista säätö?
noviisi kun on niin menee kokeilemalla opetteluks... =)
Katsoin tuota räjäytyskuvaa (www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm) ja en mä siitä muuta säätöä seokselle löydä... kuvan osa nro.36
Kuinka väärässä olenkaan???
Mieti vähän sitä ilmaruuvi asiaa...mistä kone sen ilman imee, luisti alhaalla ja luisti ylhäällä,eli niillä ruuveilla ei ole mitään merkitystä kun luisti on katossa,eli kaasu auki.Ainoa mikä vaikuttaa on suuttimen koko.

6.4.2007 22:15

Niinhän se on.
Kyllähän se ruuvien vääntely auttaa... JOS ajat tyhjäkäynnillä tai abaut kaasu yhden kymmenesosan tai vähemmän auki. Kaikkein helpointa on ajaa kaasu aina pohjassa, sillon ei muuta ku lähinnä pääsuutinta tartte miettiä :D