Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.3.2013 22:13
Mulla samas pyöräs oli 172, 42 ja neula N1EH toisiksi rikkaimmailla.
Syyläreistä puolet peitossa ja hyvin toimi crossissa ja enskassa.
24.3.2013 20:37
josko kirjoitti:Mulla samas pyöräs oli 172, 42 ja neula N1EH toisiksi rikkaimmailla.
Syyläreistä puolet peitossa ja hyvin toimi crossissa ja enskassa.
Tattista! Laitoin saman neulan, säädöt ja vähän enemmän pahvia syyläreihin. Nyt toimii niinku sveitsiläinen kello
26.3.2013 18:12
Vaihdoin mun 85 kawasakin liikkeessä ktm 250 sx-f ja sen mukana ei tullut mitään huoltokirjaa, mihin ois merkattu mitä sille on tehty. Joten siis, mitä mun kannattais tarkastella siitä pyörästä ennen ekaa ajoa. Hyvin se lähti käyntiin ja jne. mutta parempi katsoa kuin katua.
Kiitos
26.3.2013 20:29
Workshop manual käteen (löytyy netistä), jos on yhtään taitoa purkaa ja kasata ni räjäytä koko mopo ja kato läpi mitä se on syöny, mistä se on rakennettu. Ettei tartte irvistellä lumien häviämisen jälkeen kun pakoputkessa on hätäsesti paikattu reikä, lohkossa hiusmurtuma jota ei silikooniöljyn peitosta huomaa, moottoriin tehty öljyroppuun uudet jengat avaamatta lohkoja ja kaikki metallipuru on öljyjen seassa koneen pohjalla, iskareita ei ole huollettu varmaan ikinä ja kaasar täynnä sontaa, että kiihdytyspumpun pohjalla on sedimenttikerros.
Näin pieni kokemuksen sana siitä kun ostaa ihan yritykseltä "perushuolletun" pyörän, joka lähtee käyntiin ekalla potkulla, toimii nätisti ja pyörii kuin uutena kaupan pihassa.
28.3.2013 12:05
Tuli nyt sitten hankittua 07 vuoden honda cr250 ja tiedossahan se oli käytettyä pyörää ostaessa että voi joutua tekemään remppaa vaikka saman tien.
No itse ongelmahan ei ole mikään ihmeellinen, vuotava kampiakselin vasen stefa, laakerissa ei kuitenkaan tunnu minkäänlaista välystä.
Entisenä ktm miehenä osien hintoja tutkiessani tuli kuitenkin mieleen jospa rakentaisi alakerran kerralla uusiksi kun on niin uskomattoman halpoja noi tarvikepalikat.
Voiko siis olla mahdollista, wiseco kampiakselisarja SISÄLTÄEN petilaakerit, stefat sekä alapään tiivistesarjan, yhteensä noin 300e eli tuolla ei sais kotariin edes yhtä kampiakselia. Tiedän että wiseco on ns. luotettava valmistaja mutta minkälaisia noi laakerit on tossa kitissä? Muutenkin kaipaisin kokemuksia ko. kampiakseleista/kangista, vaikka saattaa olla kysytty ennemminkin täällä.
28.3.2013 12:08
Wiseco oli luotettava valmistaja, nykyisin saa lähinnä lukea kauhutarinoita varsinkin jenkkifoormeilta. Esim. Hotrods on asiallinen kampura. Ja eikos Hondan omat kampurat ole laadultaan parhaimmistoa, joten riittää jos vaihdat vain kiertokangen siihen.
28.3.2013 12:32
Mä taas olen kokenut kauhun hetkiä kun huoltoliike tuhosi kampiakselin vaihtaessaan sitä kankea. Tämän takia vähän tekis mieli laittaa koko paketti uusiks niin pysyy varmaan suorana, kun ei enää jostain syystä riitä luottamus onko se oikeesti kellotettu suoraan. Toinen juttu on sitten että pyörällä on takana sen verran tunteja ettei tiedä kampuran kunnosta, voi olla stefapinnat aika urilla. Mutta täytynee ottaa selvää merkkivaihtoehdoista, selittänee halvan hinnan kys. wiseco paketille jos näin on.
Toinen vaihtoehto olis se hotrods tai sitten prox kanki josta oranssissa pyörässä hyviä kokemuksia.
28.3.2013 13:06
Kauhua ollu noissa piikki kotareiden kampuroissa missä kiilaura tehtaalta tullessaan 30 astetta viturallaan. Wiseco siis.
28.3.2013 22:10
Hondan peltikuorisia kampuroita on tosiaan murjottu pajoilla useampikin. Itse vähän vieroksun nykyisin wisecoa, varsinkin kun pyörittelin wisecon veivilaatikkoa yksi päivä käsissäni ja huomasin sieltä präntin "made in china." Ei siinä mitään vikaa jos tietää mitä on ostamassa, mutta kun olin elänyt luulossa, että kaikki wisecot tulevat jenkeistä...
28.3.2013 22:16
Bream kirjoitti:Workshop manual käteen (löytyy netistä), jos on yhtään taitoa purkaa ja kasata ni räjäytä koko mopo ja kato läpi mitä se on syöny, mistä se on rakennettu. Ettei tartte irvistellä lumien häviämisen jälkeen kun pakoputkessa on hätäsesti paikattu reikä, lohkossa hiusmurtuma jota ei silikooniöljyn peitosta huomaa, moottoriin tehty öljyroppuun uudet jengat avaamatta lohkoja ja kaikki metallipuru on öljyjen seassa koneen pohjalla, iskareita ei ole huollettu varmaan ikinä ja kaasar täynnä sontaa, että kiihdytyspumpun pohjalla on sedimenttikerros.
Näin pieni kokemuksen sana siitä kun ostaa ihan yritykseltä "perushuolletun" pyörän, joka lähtee käyntiin ekalla potkulla, toimii nätisti ja pyörii kuin uutena kaupan pihassa.
Hiukan kyyninen tarina, mutta käytettynä ostetulla pikkunelarilla ei pitäisi ajaa, ennen kuin kone käyty läpi, jos tulee täystuho sulla on käsissäsi purkupyörä. Olisit vaihtanut piikkiin.
28.3.2013 22:33
Olisi aika vaihtaa RM80:seen männänrenkaan, joten kysynkin täältä! Mäntä on ylhäältä mitattuna 48,5mm, helmoilta mitattuna melkein 49mm. Joten, ostanko 48,5mm vai 49mm renkaan?
28.3.2013 22:57
pelle000 kirjoitti:Olisi aika vaihtaa RM80:seen männänrenkaan, joten kysynkin täältä! Mäntä on ylhäältä mitattuna 48,5mm, helmoilta mitattuna melkein 49mm. Joten, ostanko 48,5mm vai 49mm renkaan?
29.3.2013 0:44
201262 kirjoitti:Hiukan kyyninen tarina, mutta käytettynä ostetulla pikkunelarilla ei pitäisi ajaa, ennen kuin kone käyty läpi, jos tulee täystuho sulla on käsissäsi purkupyörä. Olisit vaihtanut piikkiin.
Eipä siin, ostin kätetyt lohkot ja kasasin koneen uudelleen niihin. Kone oli kasattu päin seiniä ja kampuran säätösimmit oli väärällä puolella jne. Yritys itse tuli sen verran vastaan, et pyytivät tulemaan asianajajan kanssa jos jotain asiaa on. Sanomattakin selvää, et sinne päin ei meiltä enää edes kusta.
Pari kesää sillä on nyt tahkottu. Viime kesänä mentiin kyl niin kielekkeellä, kun venttiilinjousi katkes kesken ajon. Onneksi oli SXS-tuplajouset, jolloin vain tehot hävis ja sammu kurvin ulostuloon pieneen ylämäkeen, mutta vena ja mäntä eivät katastrofaalisesti tavanneet. Koneistin aluslevyt ja asensin uudemmat venttiilinjouset KTM Nordicin kavereiden vinkeillä. Ei siis alkuperäisiä kartiojousia tai SXS:ä.
Mut todellakin, pitäs tutkia täysin läpi eikä uskoo myyjää ollenkaan. Kaikista törkein ehkä oli hätäisesti klemmarivirityksellä paikattu alkukäyrä. Ja se että kierteet oli tehty avaamatta lohkoja, siis puolikas kourallinen alumiinirojua koneen pohjalla.
Ei vaan oma moraalikäsitys sulata tollasta toimintaa.
Ei kaksitahtia tule taloon.. ikinä.
29.3.2013 0:49
Ettei ollut kyseessä tämä paljon kehuttu Alajärveläinen mopo jobbari?
Ja kerrokko vähä lisää et millanen toi sxs tupla jousi systeemi on? joku jälki asennus juttu vai orkkis hommii sxs mallissa?
29.3.2013 1:13
Hehe, empähän kommentoi suuntaan tai toiseen firman nimestä. Ihan oikeusturvani puolesta..
Venttiilinjouset oli vastaavan näköinen paketti:
http://www.ebay.com/itm/KTM-250-EXC-450-SX-450-SXS-Valve-Drive-/190548693330?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item2c5d965152&vxp=mtrEli isompi jousi ympärillä, pienempi sisäpuolella. Aluslevy huomattavasti paksumpi kuin normaaleissa venttiilinjousissa. Kokonaisuudessa todella tiukka paketti. Tarkoitus että venat pysyy tahdissa kovilla kierroksilla. Koneesta hävisi kyllä huomattavasti terävyyttä kun pistin normaalit, mutta 2008- eteenpäin pyöriin tarkoitetut pitemmät normaalit jouset joiden aluslevyjä piti avartaa hieman, että mahtuvat kanteen paikoillee. Hintaerot: 07 mallin kartiojousi about 40e/kpl, 08- mallin n.8e/kpl ja SXS 130e/kpl. Jousi ja laipat yhdelle venttiilille.