Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
24.1.2012 8:08
Mitenkähän tuon oman CR:n keulaa sais nostettua ylös? Edellinen omistaja on tehnyt pyörään "jäärata alustan", taka iskariin oli porattu toinen kiinnitys reikä että oli saatu matalammaksi, sen jo nostin normaaliksi. Mut mitenkä keula? Se on n. 3-5cm madallettu pumpuista. Jossain luki että esijännityksen säädöllä saa säädettyä korkeutta mut tiiä siitä sitten.. Pystyykö sitä keulan esijännitystä säätämään mistä? Voisin ainakin kokeilla että vaikutaako kun tietäisi että mistä passaa pyöritellä
24.1.2012 10:28
juusso kirjoitti:Mitenkähän tuon oman CR:n keulaa sais nostettua ylös? Edellinen omistaja on tehnyt pyörään "jäärata alustan", taka iskariin oli porattu toinen kiinnitys reikä että oli saatu matalammaksi, sen jo nostin normaaliksi. Mut mitenkä keula? Se on n. 3-5cm madallettu pumpuista. Jossain luki että esijännityksen säädöllä saa säädettyä korkeutta mut tiiä siitä sitten.. Pystyykö sitä keulan esijännitystä säätämään mistä? Voisin ainakin kokeilla että vaikutaako kun tietäisi että mistä passaa pyöritellä
Purat iskarin auki, siirrät jousen oikeaan kohtaan(tai ostat oikean mittaisen jousen, kummalla tavalla sit onkaan madallettu) ja vaimennin osan sisältä poistat holkin.
24.1.2012 21:13
willik kirjoitti:juusso kirjoitti:Mitenkähän tuon oman CR:n keulaa sais nostettua ylös? Edellinen omistaja on tehnyt pyörään "jäärata alustan", taka iskariin oli porattu toinen kiinnitys reikä että oli saatu matalammaksi, sen jo nostin normaaliksi. Mut mitenkä keula? Se on n. 3-5cm madallettu pumpuista. Jossain luki että esijännityksen säädöllä saa säädettyä korkeutta mut tiiä siitä sitten.. Pystyykö sitä keulan esijännitystä säätämään mistä? Voisin ainakin kokeilla että vaikutaako kun tietäisi että mistä passaa pyöritellä
Purat iskarin auki, siirrät jousen oikeaan kohtaan(tai ostat oikean mittaisen jousen, kummalla tavalla sit onkaan madallettu) ja vaimennin osan sisältä poistat holkin.
Ei oo tullu tollasta usd keulaa purettua, eli miten sen jousen voi siirtää? Ja missä kohti siellä on semmonen holkki minkä voi ottaa pois?
25.1.2012 8:18
Räjäytyskuva on kova sana.
Jouselle on sorvattu cartridgen ulkokuoreen uusi ura mihin jousenpidike/jousilautanen on seger renkaalla oletettavasti kiinnitetty. Tai sitten tehty jousta lyhentämällä. Jompi kumpi.
Holkki on cartridgen sisällä öljytilassa missä mäntä liikkuu. Elikkäs männänvarressa.
26.2.2012 11:37
Mites tota takaiskarin paluuvaimennusta säädetään?
E: Ja kun keulassa putkien päässä on semmoset paineilmanipat niin paljon niihin kuuluu laittaa painetta vai onko ne vaan ilmausta varten?
28.2.2012 16:30
eli tarkotus ois löytää crf 250 vm.07 iskarien vakioasetukset. onko suunnilleen näin
etupää:
puristusvaimennus 8clik auki
paluuvaimennus 9clik auki
takapää
nopea puristusvaimennus 1,5kierrosta auki
hidas puristusvaimennus 9clik auki
paluuvaimennus 8clik auki
28.2.2012 18:05
no hyvä täyty vaan varmistaa.. pitää nuista lähteä liikenteeseen..
29.2.2012 0:09
Muutatteko muuten iskareiden asetuksia näin jos talvella ajatte. Nastarenkaathan painaa jonkun verran enemmän ja tulee lisää ns. unsprung weightiä. Joka tunnetusti vaikuttaa taas iskareiden herkkyyteen ja toimintaan.
29.2.2012 13:35
Mikset vaan sano jousittamaton massa
29.2.2012 18:44
Ajattelimpa vain pitää termin selkeenä, jotta sitä ei sekoiteta mihinkään toiseen asiaan. Iskareista ei paljon ole kokemusta, kun niitä ei juurikaan aikaisemman lajini kilpakalussa ollut. Ja pääosan tiedosta mitä olen saanut iskareista, niiden säätämisestä yms. on englanninkielisistä lähteistä. So? Do you need any other reasons?
Kokemusta vaan kehiin, teettekö jotain vakiomuutoksia raskaampien renkaiden laittamisen jälkeen?
29.2.2012 20:38
Ei oo ihmeempää kokemusta. Mutta tuntuu että ajan talvella pyörää enemmän eturenkaalla joten otan paluuvaimmennusta vähän pois keulasta, että tarjoisi paremmin pitoa tasaisissa mutkissa.
1.3.2012 14:17
Itse olen vaan talvella kääntänyt kaikki naksut auki, radatkin kun ovat vähän eri kuosissa (ei isoja patteja). Nastarenkaat painavat niin tolkuttomasti että kun ne jousittamattomuuden lisäksi ovat vielä pyörivää massaa niin pyörän käytös muuttuu tosi paljon, varsinkin kovemmassa vauhdissa ja hypyissä.
4.3.2012 21:26
mites tota noitten iskunvaimentimien säätämisen pariin. osaan itse vaihtaa jouset öljyt stefat sun muut. mutta en tiedä oikein kuinka jäykät noi mun jouset on. veikkaisen että alkuperäiset.
kyseinen pyörä siis ktm exc 250cc 2006. ajelen suurimmaksi osaksi pellolla ja metsäpoluilla enduroa. painan noin 70kiloa elikkä mitkä jouset olisi mun painoselle hyvät.??? tykkään ajaa vähän pehmeemmällä alustalla myös kesällä että talvella... aattelin ensin että vaihdan vaan öljyt keulaan ku niitäki oli muutamaa eri laista ni kokeilisin sitä löysinpää niistä. mutta jos ei auta ni jouset seuraavaks vaihtoon. eteen että taakse. nopeasti neuvoja että sais jouset vaihdettua ennen kesää
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!!!!!!!!!
4.3.2012 21:36
ja vielä lisään senverran ylempään kysymykseen että kun noita jousia on niin paljon esim 4,4ja 4,0 etujousia niin mikä noista on löysin jousi.???