Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

7.12.2008 19:32

Tuolta voi käydä etsimässä myös kuvia: Itse en noita vielä kahlannut läpi.

http://www.offroadpro.net/forum/readtopic/8851

7.12.2008 20:08

Onko 450cc malli tieliikennehyväksytty sitten kun niitä teiltä saa?

8.12.2008 10:33

Nelipuolikaasta tulee ilmeisti myös tieliikennehyväksytty malli, mutta vasta n.puolen vuoden päästä siitä kun se ensin esitellään crossina. Crossina sen hinta tulee lähentelemään jo vajaata neljää tonnia. Ei enään mikään halpa vekotin :itku: Tässä on jo heräännyt kysymys onko asiakkaat valmiita sellaista hintaa maksamaan rehellisesti kiinassa valmistetussa kilvettömästä crossipyörästä?? 300cc malli tulee maksamaan n.1000€ vähemmän ja sillä ajaa ihan samanasian..... Saattaa olla että otamme sen ainoastaan tilausmalliksi.

8.12.2008 12:53

Entä onko 450cc krossi kaasuttimella vai ruiskulla? 300:ssa on kaasutin?

8.12.2008 13:25

450cc ei ole tullut muuta tietoa kuin noi alustavat tekniset tiedot.

300cc on 34mm flatslide kaasarilla, tehoa siinä on 36-37hp. 250cc Tieliikenne mallissa on muuten sama kone kuin 300cc vain männän/sylinterinhalkaisija on vain suurempi.

8.12.2008 16:37

Hahaa... Nyt tuli kuva mustasta Shinestä ja tehdas oli laittanut Youtubeen muutaman klipin Yinkku koneisen Shinestä. Kuskina heidän oma testikuskinsa.
Kuva
video 1
video 2
video 3

8.12.2008 17:30

leuhka.. ;)

8.12.2008 18:40

Shine päässyt Biken Kärme Kustaa videoon, alkaen 2:20! Kuski pyörän kanssa ojassa, ilmeisesti lepotauolla. :D

8.12.2008 18:57

Katos vaan :D . Mun piti välillä mennä jäähylle vilvoittavaa suo-ojaan :lol: :lol: :lol:

Oli muuten pirun syvä oja leveyteensä nähden.....

8.12.2008 19:37

Aika kivasti tehoo tos hintaa nähden? :) Aattelin et tää Shine oli vähän semmoi "mopo" :D Nyt alko enemmän kiinnostaa kysyinen peli. Aikookos Toni mennä päitsiin tällä? :) Onkos tää kysyinen peli missään näytillä?

Ps. Mikä toi Kärme Kustaa on ku en oo ennen kuullu siit? Missä se on?

8.12.2008 21:28

Jos meinaa ajaa crossi radalla niin 2000€ saa jo jonkinlaisen käytetyn piikin, puolikkaan ja vaikka nelarinkin. Siihen kun tekee 1000€ remppaa niin on alla jo kelpo pyörä. Eikö?

Jos 3000€ saa UUDEN pyörän jossa on kelvollinen alusta ja riittävästi tehoa radalle niin sehän on
parempi kuin 100jänistä

8.12.2008 21:42

Ite etin jotain 125 2-T tai sitte ~250cc 4-T. Yleensä varmaa ajelisin jossain metässä, montulla. Mutta harvemmin renkaat kävisi radalla.

Mikäs on muute tän pelin korkeus? Jos nyt puhutaa 250cc mallista?

9.12.2008 0:25

Just tossa ojassa mä kävin sukeltamassa. Ja kuten näkyy, edellisessä oli Sherco katollaan, jonka jälkeen tehtiin pitkään ja hartaasti ketjuremppaa. Raaka reissu...Kärmes on kärmes ja aina se vaan meikäläisessä herättää tunteita ;-) Ja eiku ens vuonna uudelleen!

9.12.2008 8:48

Ranpo kirjoitti:Ite etin jotain 125 2-T tai sitte ~250cc 4-T. Yleensä varmaa ajelisin jossain metässä, montulla. Mutta harvemmin renkaat kävisi radalla.

Mikäs on muute tän pelin korkeus? Jos nyt puhutaa 250cc mallista?


Kaikki isot Shinen MX/EN mallit ovat fyysisesti samankokoisia. Satulakorkeus 980mm. Satulaa voi helposti madaltaa jos se tuntuu liian korkealta.

Jos käyttötarkoitus on aloittelijan metsä ja monttuajo, niin suosittelen mielumminkin 230 mallia. Se on huomattavasti helpompi ajettava metsässä kuin noi ylhäällä kiertävät isommat mallit. Alusta siinä on toistaiseksi sama kuin isommissa. Hintaa tonnin vähemmän.

80% harrastajista 230 malli riittää tehojen puolesta täyttä häkää. Itse tykkään tuon koneen ominaisuuksista kuin hullu puurosta :D . On vahva ala ja keskialueen vääntö. Sillä on sitä hienompi ajaa mitä huonompi maasto. Väitän että sillä kerkeään helposti enskassa B-kärkivauhtiin asti kun on oikea kuski puikoissa ja alusta säädetty mieleiseksi. Ei sillä huipputeholla mitään tee kun ajetaan 1-3 vaihteella puiden ympärillä ja sitähän tämä suomi enska 80% on. Niillä muutamalla pätkällä mitkä on nopeampaa, ei heikompitehoisella koneella häviä kuin sekuntteja. Erot tehdään siellä hitailla pätkillä, missä erot kasvat helposti minuutteihin.

Tulemme Päitsille ainakin muutamalla kuskilla. Toinen ainakin ajaa 230 ilmakone mallilla ja toinen 250/300 4-valve mallilla.

9.12.2008 12:08

Mites se teidän 70 tuntia (vai paljon se oli?) ajettu pyörä on pysynyt nipussa? Mitä isompia huoltoja on tehty? Onko linkkujen laakerit/laakeripesät pysyneet kunnossa (ei klappia)? Onko iskareissa ilmennyt öljyvuotoja? Entäs kone (miten usein vaihdettu öljyt, toimiiko kytkin/vaihteisto täysin ok)? Onko alumiinirungon kanssa ollut mitään ongelmia (täytyykö erinäisiä pultteja/muttereita kiristellä usein, ettei löystyneenä ala "syömään" alumiinia)? Onko sähköpuoli aiheuttanut mitään ongelmia tai oletteko suojanneet sitä itse esim Kärmeksen uittamisia silmällä pitäen? Onko ilmanputsari laadukkaan oloinen ja kunnolla öljyttynä pitää hiekan ulkona koneesta? Tähän ei taida saada mitään TwinAirin tai vastaavia suodattimia. Ilmeisesti ilmanputsarikotelo on sellainen, ettei ihan heti hörppää vettä, vaikka vähän upottaakin?

Onkohan takaiskarin kiinnitykset ja mitoitus muutenkin standardin mallinen, eli voikohan tarvittaessa heittää kiinni jonkun laatuiskarin? Entäs nuo originaali iskarit/jouset edessä ja takana... Onko niillä vaimennuksen ja paluuvaimennuksen säädöillä oikeasti selkeä vaikutus iskarin toimintaan? Taisi lukea jossakin, että vakiojouset ovat vähän kovat endurokäyttöön, jos tykkää pehmeästä ja "herkästä" jousituksesta? Voiko takajousen esijännitystä säätää portaattomasti "isolla mutterilla" länsi/japsi-laitteiden tapaan? Entäs edessä esijännityspuoli?

Onkos missään kisassa, johon olette osallistuneet, ollut äänten mittausta? Eli meneekö miten helposti läpi mittauksesta vakioputkella ja äänenvaimentimella? Enduromallissa taisi olla joku elektroninen mittari. Mitä kaikkea se näyttää? Onko ajanottomahdollisuutta? Entä mittaako/näyttääkö se koneen käyttötunnit?