Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.6.2015 11:16
Hinnoista oli just päivitetty uutinen Xracingin sivuilla:
http://www.xracing.fi/yleista-alalta/uu ... -20150610/Voisin sanoa, että melko hapokasta.
30.9.2015 15:17
Onko jollakin lisätietoa seuraavista?
1. Offroadpro lehdestä luin, että satunnaiselle harrastajalle halvin tapa harrastaa on siirtovakuutus. Mikä tämä on ja saako voiko siirtovakuutuksella ajaa radalla? Miten käytännössä toimii?
2. Smoto.fi vakuutusvertailu 2015 kertoo seuraavaa:
Kilvettömät endurot
Kilvettömissä pyörissä matka suuntautuu
Pohjolan konttoriin. Heidän maksutasonsa
on edullisin.
Muista päättää enduron liikennevakuutus
silloin kun et käytä sitä. Vakuutusta
ei saa seisomaan, mutta sen voi aina
lopettaa. Tee vakuutus uudestaan kun
lähdet ajamaan. Muutoin vakuutusmaksu
on päätä huimaava. Rekisteröimättömän
enduron liikennevakuutuksen maksu vuodessa
vaihtelee 1100 – 6000 euron välillä.
Ainut tapa säästää liikennevakuutuksen
maksuissa on päättää se siksi aikaa, kun
pyörä ei ole käytössä / ajossa.
Jos kerran viikkoon kävisin ajelemassa niin joka aamu soitto vakutuusyhtiöön ja uusi liikennevakuutus. Illalla uusi soitto ja vakuutuksen päättäminen? Minkälaisista hinnoista tällöin puhutaan ja suostuuko joku vakuutusyhtiö tämmöiseen 'pelleilyyn'?
30.9.2015 20:30
Matkaenska foorumilla joku oli tehnyt näin, että yhtä reissua varten vakuutus. Hinta vaikuttaa aika kohtuulliselta jos tuo on suurinpiirtein 14€/viikonloppu.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 18#p376111
19.11.2015 18:47
Nyt menee uusiksi liikennevakuutuksia koskeva laki @ TalouselämäLakiin esitetään myös rajausta, jonka mukaan moottoriajoneuvokilpailuissa tai harjoituksissa ajoneuvon kuljettajalle itselleen aiheutuneita henkilövahinkoja ei korvattaisi kyseisen ajoneuvon vakuutuksesta.
21.11.2015 14:07
Moi, tuon kapulakielen lukeminen tuskallista...eli sinä, joka jaksoit lukea koko esityksen ajatuksella läpi, niin tiivistäppä se meille muille ymmärrettävään muotoon, kiitos
Itseäni mietityttää että, loppuuko tälläiseltä kuntoilun vuoksi harrastaneelta ajot kokonaan vaikkei kilpailuihin osallistukaan. Ajella ei uskalla, jos liikennevakuutuksessa nykyisin oleva ansioturva otetaan pois, koska elätettäviä kuitenkin 5kpl itseni lisäksi...
T.monipuolista "moottoriurheilu"-hauskuutta harrastava(toistaiseksi
)
21.11.2015 16:58
Nopeasti selasin läpi.
Omat vahinkot maksetaan omasta pussista tai sitten erillisestä vakuutuksesta( tuskin mikään yhtiö myöntää)
Ajat mekaanikon varpaitten päälle. Sekin menee omasta pussista, koska hän osallistuu toimintaan.
Kaveri makaa hyppyrin alastulossa ja hyppäät hänen päälle. Liikennevakuutus ei korvaa koska hän osallistuu toimintaan.
Vehkeet karkaa lapasesta ja mopo menee yleisöön. Liikennevakuutus korvaa.
Mopot myyntiin 2017
21.11.2015 17:00
Toivottavasti ymmärsin väärin.
22.11.2015 21:31
Vai meniskö se niin, että liikennevakuutus ei olisi enää sitten pakollinen ja liiton lisenssi korvaisi henkilövahingot?
Ei tarvitsisi päällekkäisiä vakuutuksia.
23.11.2015 13:18
Lähdin luovimaan esitystä läpi, ja olihan se hemmetisti vaikeampi tulkita kuin miltä ensin vaikutti. Vaatii kyllä fiksumman kaverin kertomaan, et mitä-kuka-koska-missä.
Oman ymmärryksen mukaan:
1) Liikennevakuutus ei ole voimassa kilpailuissa. Siinä nyt edelleen puhutaan tuosta "eristetystä alueesta", mutta vahva mutu, ettei olisi enää voimassa.
2) ...kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu- tai testaustarkoituksiin taikka kilpailuun välittömästi liittyvään harjoitteluun.
Normitreenit eivät ole "kilpailuun välittömästi liittyvää harjoittelua", joten mikä on tilanne vakuutuksen osalta?
3) Jos 1 = true, ja 2 tulkitaan niin, että vakuutus ei ole silloinkaan voimassa, silloin mielestäni täyttyy tämä:
Vakuuttamisvelvollisuus ei koske ajoneuvoa, jonka omistaja tai haltija on Suomen valtio eikä ajoneuvoa, jota käyttötarkoituksensa ja rakenteensa perusteella on suunniteltu käytettäväksi ja käytetään yksinomaan 1 §:n 2 momentin 3 kohdan tarkoittamalla tavalla liikenteestä eristetyllä alueella kilpailuun tai siihen välittömästi liittyvään harjoitteluun.
Valtionkonttori hoitaa kolmannen osapuolen vammat.
23.11.2015 19:38
Oma tulkintani on se, että korvaavuuden piiristä poistuvat kilpailun aikataulussa olevat ajot, eli krossissa käytännössä harjoitukset, aika-ajot ja varsinaiset erät (esityksessä mainittiin lämmittelyajo). Muu omiin nimiin tai vaikka ohjattukin harjoittelu pysyy korvattavana.
2.2.2016 18:00
Onko porukalla kokemusta noista mincrossien vakuutuksista, mitä maksaa ja missä halvinta?
Ja saako mistään yhtiöstä sellaista muutaman päivän vakuutusta, jos meinaan kisan tai kaks käydä ajamassa?
Soitin Pohjolaan ja tarjos vuoden vakuutusta hintaan 1085€, ei paha ollenkaan siihe nähden että pyörä makso 200€ ja risat.
20.5.2017 22:13
Moro! Millaisia vakuutuksia pitää olla pyörässä jos käy metässä/montuilla ruopimassa ja paljon maksaa? vai tarviiko olla olleskaa?
24.5.2017 0:43
Jos sulla on rekisteröimätön motocross tai enduropyörä, niin rekisteröimättömän moottoripyörän liikennevakuutus. Hintaa yhtiöstä, asiakkaan iästä ja sijainnista yms. riippuen n. 900- 20 000€ vuosi. Jos et vahingon sattuessa halua joutua itse maksamaan esim. leikkauskuluja, fyssareita ja muita satasia tai tuhansia maksavia hommia, niin kannattaa se vakuutus olla. Radoilla se myös nykyään yleensä vaaditaan säännöissä.
26.5.2017 17:52
TeKaMOTO kirjoitti:Jos sulla on rekisteröimätön motocross tai enduropyörä, niin rekisteröimättömän moottoripyörän liikennevakuutus. Hintaa yhtiöstä, asiakkaan iästä ja sijainnista yms. riippuen n. 900- 20 000€ vuosi. Jos et vahingon sattuessa halua joutua itse maksamaan esim. leikkauskuluja, fyssareita ja muita satasia tai tuhansia maksavia hommia, niin kannattaa se vakuutus olla. Radoilla se myös nykyään yleensä vaaditaan säännöissä.
Iha kivat hinnat